How Pinteresting – czy Pinterest może zainteresować firmy i agencje SEM?

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 11.2012
 

Pinterest ma dwa i pół roku i w USA znajduje się w czołówce najpopularniejszych social mediów zaraz po Facebooku i Twitterze (według Experian). W Polsce serwis ten we wrześniu 2012 roku odwiedziło 365 tys. internautów (źródło: Megapanel PBI/Gemius). Statystki serwisu wyglądają obiecująco, dlatego coraz więcej firm rozpoczyna działania marketingowe na Pinterest, o czym świadczy duża  liczba profili firmowych, które pojawiają się w comiesięcznym przeglądzie polskich profili firmowych w portalu Nowy Marketing. Pinterest wychodzi naprzeciw oczekiwaniom firm, które chcą zaistnieć w serwisie.  Co ma jednak do zaoferowania specjalistom ze świata SEO?

 

Kilka faktów na temat strony Pinterest

Ruch ze strony Pinterest podwoił się od maja 2012 roku, a Pinterest stał się jednym z najważniejszych źródeł referral traffic ustępując tylko Google’owi, Facebookowi (źródło Shareaholic).

Zdecydowana większość użytkowników strony Pinterest to kobiety, co stanowi ważną wiadomość dla firm, które kierują swoją ofertę do kobiet.

Użytkownicy Pinteresta w Stanach wydają więcej pieniędzy na tym portalu niż osoby korzystające z innych portali społecznościowych, ponieważ dobrej jakości zdjęcia oraz filmy wideo zachęcają do kupna.

Piny zawierające cenę według Shopify otrzymują o 36% więcej lajków niż piny pozbawione ceny, dlatego Pinterst to dobre miejsce dla produktów.

Pinterest jest portalem społecznościowym który cały czas się rozwija, w minionym tygodniu udostępnił profile firmowe, a także Regulamin serwisu dla firm obok regulaminu dla zwykłych użytkowników.

Pinterest dla firm

Posiadanie profilu firmowego to kilka korzyści:

– dokładny opis marki dzięki formularzowi dla firm (Zamiast podawać nazwisko wpisujemy nazwę marki oraz podajemy stronę internetową)

– możliwość weryfikacji profilu (Warto zweryfikować swoją stronę, dzięki czemu staje się ona łatwiejsza do znalezienia i bardziej widoczna w wyszukiwarce Pinterest)

– nowe wtyczki (Pinterest oferuje obok dostępnej od dawna wtyczki Pin It Button nowe przyciski takie jak Follow Button, Profile Widget i Board Widget)

Follow Button – zachęca do śledzenia profilu strony na Pinterest
Follow Button
Profile Widget – prezentuje 30 najnowszych pinów z naszej tablicy

Profile Widget
Board Widget – prezentuje 30 pinów z naszej ulubionej tablicy

Board Widget

Aktywny profil na Pintereście bardzo łatwo przekształcić w profil biznesowy. Wystarczy zalogować się na swój profil, na następnie odwiedzić Pinterest’s business page, a potem zweryfikować profil. Firmy, które nie posiadają profilu na stronie Pinterest mają możliwość założenia profilu biznesowego.

Oprócz tego Pinterest udostępnił case studies, najciekawsze przykłady zastosowania profilu na stronie Pinterest, a także przewodniki dotyczące wykorzystania loga Pinterest w materiałach marketingowych.

Pinterest w służbie SEO

Póki co nie możemy mówić o wpływie Pinteresta na pozycjonowanie, jednak z pewnością do świetny sposób na pozyskanie dodatkowego ruchu na naszej stronie. Przede wszystkim w wielu przypadkach Pinterestem jest kolejnym profilem, który wyświetli się w Google na zapytanie brandowe i zagwarantuje dodatkowe miejsce w wynikach wyszukiwania. Od marca 2012 roku linki na Pinterest to linki nofollow, ponieważ twórcom portalu zależało na stworzeniu społeczności użytkowników, udostępniających wartościowe treści. Jednak posiadanie konta na Pinterest wiąże się z pewnymi korzyściami dla SEO w postaci linku do naszej witryny, zwiększenia ruchu i dofollow linków, które można zamieścić w opisie pina. Z perspektywy agencji SEM to idealne miejsce do gromadzenia ciekawych, branżowych infografik, a profil na Pintereście może wesprzeć działania promocyjne agencji prowadzone na Facebooku, Google+. Twitterze i blogu firmowym.

Według niektórych Pinterest to strona społecznościowa, którą najłatwiej zaspamować spośród wszystkich social mediów i umożliwia w prosty sposób zarabianie pieniędzy w programach afiliacyjnych. Wykrycie fikcyjnego konta na Pinterest nie jest jednak bardzo trudne. Pinterest się rozwija, ale nadal brakuje mu kilku funkcji. Największą słabością Pinteresta jest brak wewnętrznego narzędzia analitycznego i konieczność korzystania z narzędzi takich jak  na przykład Pinography, ale pojawienie się statystyk to z pewnością kwestia kilku miesięcy.

 

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 4,67 / 5)
Loading...
Przewiń do góry