Jak uchronić się przed hackerem?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 05.2010
 

Facebook ogłosił, że wprowadzi narzędzie, które będzie powiadamiać Ciebie poprzez email albo wiadomość SMS gdy ktoś zaloguje się na Twoje konto profilowe z nieznanego komputera.

Narzędzie to ma pomóc w rozpoznawaniu zhackowanych kont użytkowników, co umożliwi posiadaczom Facebooka szybką reakcję np. zmianę hasła (jeśli to możliwe) lub kontakt z supportem.

Gdy raz zaktywujesz powiadomienia o logowaniu, będziesz musiał zidentyfikować każdy komputer (jednorazowo), którego będziesz używał do logowania się na Facebooka. Można również określić, czy dany komputer jest komputerem prywatnym, czy publicznym. Podczas np. ataku hacker użyje maszyny, której wcześniej nie zidentyfikowaliśmy, dlatego na naszego maila przyjdzie powiadomienie o dodaniu nowej maszyny (hacker będzie zmuszony do dodania swojej), dlatego też będziemy w stanie szybko zareagować.

Poniżej zamieszczam szybki przewodnik, mówiący jak włączyć powyższą usługę.

Krok 1:Udaj się do „Ustawienia konta”

W prawym górnym rogu strony Facebook klikamy „Konto”, a następnie „Ustawienia konta”. W ustawieniach mamy możliwość zmiany naszych danych personalnych, nazwy użytkownika, maila, hasła itp. Na dole tej strony ( jeśli nie zmieniłeś zakładki ) znajduje się napis „Zabezpieczenia konta”. Klikamy na zmień i naszym oczom powinien ukazać się podobny do tego na poniższym obrazku.

Następnie zaznaczamy „Tak” i klikamy wyślij. Od tej pory będzie wymaga identyfikacja nowych komputerów.

Krok 2:Ponowne logowanie

Aby zarejestrować nasz komputer, którego właśnie używamy, musimy się wylogować z naszego konta i ponownie zalogować. Wtedy pojawi się właśnie okienko umożliwiające dodanie nowej maszyny.

W nazwie wpisujemy dowolny ciąg znaków, który ułatwi nam skojarzenie komputera z nazwą. Możemy również zaznaczyć, czy chcemy być ponownie pytania o tą maszynę z której własnie się logujemy. Facebook sugeruje, aby dla maszyn publicznych, czyli np kawiarni, bibliotek, kafejek internetowych pozostawić tą opcję niezaznaczoną, co będzie dodatkową ochroną.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry