Aplikacja Rooms na Facebooku

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 10.2014
 

Facebook od dawna próbuje zmierzyć się z zarzutami o zbyt małą prywatność i ingerowanie w funkcjonowanie użytkowników swojego serwisu. Popularność Snapchata czy Whatsappa, anonimowość osób, które z nich korzystają oraz przede wszystkim nieustanna krytyka polityki prywatności i zbyt silnej ingerencji Facebooka w informacje, jakie ukazują się użytkownikom, sprawiły, że Facebook od jakiegoś czasu pracował nad własnymi rozwiązaniami. Po szumnych zapowiedziach w końcu światło dzienne ujrzała aplikacja Rooms, umożliwiająca tworzenie personalizowanych pokoi, w których mogą anonimowo przebywać użytkownicy serwisu.

Aplikacja Pokoje na Facebooku wzorowana jest na klasycznych czatach, które umożliwiały wybranie interesującego pokoju i prowadzenie w nim dyskusji. Całość opiera się na tych samych zasadach, ale wzbogacona jest o funkcje społecznościowe. Krótko mówiąc, tworząc taki pokój, możemy do niego zaprosić wybranych znajomych, zmieniać tło, publikować posty, zdjęcia oraz materiały video, a przede wszystkim – rozmawiać z tymi, których zaprosimy. Dodatkowo osoba, która założyła pokój zostaje administratorem i może decydować o tym, kto znajduje się w środku, a kogo należy wyprosić. Możemy także przebywać w pokojach pod naszymi prawdziwymi danymi, albo utworzyć własny pseudonim. Ta opcja działa w wielu różnych pokojach, czyli w każdym z wybranych miejsc użytkownik może korzystać z innych danych, co utrudnia identyfikację.

facebook-rooms-aplikacja

Pokoje to dobre rozwiązanie dla pasjonatów, którzy szukają ludzi podobnych do siebie. Pod daną tematyką mogą gromadzić się osoby zainteresowane konkretnym zagadnieniem. Aplikacja ułatwi nawiązywanie kontaktów z osobami podobnymi do nas, dzięki czemu być może zachwyci użytkowników Facebooka.

aplikacja-pokoje-facebook

Oprogramowanie obecnie dostępne jest tylko w USA na system iOS. Na razie nie wiemy, kiedy pojawi się wersja na Android i Windows Phone.

 

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry