Balotelli na kombajnie, czyli Mundial widziany przez Google

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 07.2014

Mundialowe emocje za nami, aby podtrzymać nieco piłkarskie nastroje, przyjrzeliśmy się najpopularniejszym piłkarzom według wyszukań w Google. Przeanalizowaliśmy także podpowiedzi, które Google sugeruje internautom. A to prawdziwa skarbnica wiedzy. Google Autocomplete mówi nam, że użytkownicy internetu są bardzo zainteresowani tym, czy Ronaldo jest gejem, chcą zobaczyć wymiotującego Messiego, gryzącego Suareza i dowiedzieć się, czy Rooney miał przeszczep włosów. Internautów interesuje także fryzura Torresa i… Balotelli na kombajnie.

Lionel Messi został nie tylko Najlepszym Piłkarzem tegorocznych Mistrzostw Świata, ale również graczem najchętniej wyszukiwanym przez internautów. Jeszcze przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata, w maju 2014 r. jego nazwisko znalazło się najwyżej na podium popularności w Google z wynikiem 3 7400 000 wyszukań. Zaraz za Messim uplasował się Neymar, zwycięzca tegorocznej nagrody Brązowego Buta. Messiemu i Neymarowi popularnością ustępuje nieco Ronaldo, który zajął trzecie miejsce na podium.

wyniki

Wyniki opracowane w ramach chmury tagów (narzędzie www.tagul.com).

chmura-tagow

Wśród 10 najpopularniejszych piłkarzy według wyszukań w Google znaleźli się także Pepe, Wayne Rooney, Luis Suarez, Costa, Fernando Torres, Marco Reus i Balotelli. Jak zainteresowanie konkretnymi piłkarzami rozkładało się w czasie całego Mundialu? Można powiedzieć, że trzy nazwiska wzbudziły największe zaciekawienie wśród internautów. Lawinowo wzrosła liczba zapytań o Luisa Suareza po meczu Włochy – Urugwaj, w trakcie którego Suarez ugryzł rywala. Ogromną popularnością cieszyły się zapytania dotyczące Neymara, które znacznie wzrosły po meczu Brazylia-Koumbia, w trakcie którego Neymar został zniesiony z boiska po faulu Juana Zuniga.

Kolejny wzrost zainteresowania jednym nazwiskiem można zauważyć już po zakończeniu Mundialu – Messi został nagrodzony Złotą Piłką dla najlepszego zawodnika Mistrzostw Świata. Decyzja wzbudziła duże wątpliwości wśród miłośników piłki nożnej. Można zauważyć, że najchętniej wyszukiwano nazwiska związane z kontrowersyjną lub bardzo nagłośnioną sytuacją na boisku.

trendy

Źródło: Google Trends

Zainteresowanie konkretnymi piłkarzami doskonale widać także na oficjalnej stronie FIFA.com, gdzie udostępniono informacje na temat ogólnej popularności danego sportowca w social media. Poniższe wyniki odzwierciedlają zainteresowanie poszczególnymi osobami. Bardzo dobrze widać tu, jak nośnym tematem w social media okazało się ugryzienie przeciwnika przez Luisa Suareza.

suarez-social

Źródło: FIFA.com
Dla porównania najbardziej popularny zawodnik w social media według strony FIFA, czyli Leo Messi, osiąga prawie sześciokrotnie wyższą liczbę wypowiedzi.

leo-messi-social-media

Źródło: FIFA.com

Warto także przyjrzeć się podpowiedziom z Google Autocomplete. Sprawdziliśmy, które z podpowiedzi Google są najchętniej wyszukiwane przez polskich internautów. Pod uwagę wzięliśmy tylko te hasła, które mają realne wyszukania. Poniżej znajduje się lista pięciu najchętniej wyszukiwanych fraz dla każdego z 10. najpopularniejszych piłkarzy. Statystyki pokazują, że Messi bardzo chętnie porównywany jest z Ronaldo i Neymarem. Jeśli chodzi o Neymara, to internauci interesują się głównie jego przejściem do Barcelony i szukają kont na Instagramie czy YouTube. Na piedestale najpopularniejszych piłkarzy w Google znalazł się także Ronaldo, ale tutaj, co ciekawe, internauci bardzo chętnie wyszukują Ronaldo grającego w drużynie brazylijskiej. Polaków interesują również konta społecznościowe na Instagramie i Facebooku, a także syn Christiano Ronaldo – Ronaldo Junior. Nieco mniej popularny okazuje się piłkarz Pepe.

calosc1

Kolejne podpowiedzi dotyczą Rooneya, Suareza, Costy i Torresa.

calosc2

Polscy miłośnicy futbolu szukają także informacji związanych z Reusem, głównie z jego fryzurą oraz Balotellim – tutaj królują wybryki sportowca i przeróbki zdjęć.

calosc3

Wybraliśmy także najciekawsze hasła, które wyszukiwane są w odniesieniu do konkretnych piłkarzy. Poniżej znajduje się chmura subiektywnie wybranych fraz. Dane za maj 2014 r.

hasla

Za pomocą narzędzia Google Trends sprawdziliśmy także, które z ostatnich Mistrzostw Świata cieszyły się największą popularnością. Poniższy wykres pokazuje, że zdecydowanie numerem jeden jest tegoroczny Mundial.

mundiale

Źródło: Google Trends

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991