Co sprawić, by klikali?:>

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 05.2011

Ostatnio często spotykamy się z hasłami szkoleń, książek,wykładów typu „Jak szybko pozyskać fanów?” albo „Już teraz zdobądź milion fanów”. Jednak obecnie samo w sobie pozyskanie fanów nie jest dużym wyzwaniem. Wyzwaniem staje się zachęcenie ich do udzielania się na naszym fan page’u, dodawania komentarzy i klikania „lubię to”. Jako prowadzący fan page’a musimy nieustannie słuchać Was – konsumentów, dostarczać wartościowych informacji, podekscytowania i elementów zaskoczenia, dlatego też poniżej przedstawiamy kilka uniwersalnych sposobów, aby zachęcić swoich fanów do interakcji.

  1. Nigdy nie przestawaj słuchać
  2. Jakie płyną korzyści z posiadania własnego Fan Page’a dla firmy ? Otóż jest to idealne miejsce aby móc dowiedzieć się czegoś o sobie, konkurencji oraz o wszystkich potrzebach grupy docelowej. Słuchanie stanowi 50% konwersacji, dlatego też będąc dobrym słuchaczam sprawimy, że nasi fani będą się czuć zauważeni.

  3. Odpowiadaj szybko na komentarze
  4. Wiele marek nie wykorzystuje tej możliwości, ale należy pamiętać, że pozytywne komentarze o Twoich produktach/usługach są darmową reklamą, która rozprzestrzenia się między użytkownikami całkowicie bezpłatnie. Dla przykładu, gdy wchodzi klient do sklepu i mówi : „Kocham Wasze produkty i będę tutaj kupować częściej”, czy w tym przypadku nie odpowiadamy ? Nie i na Facebooku również wypada odpowiedzieć, chociażby prostym słowem : „Dziękujemy”.

  5. I jeszcze szybciej na negatywne
  6. Kilkanaście lat temu, gdy nie istniały elektroniczne formy komunikacji, konsumenci chcący podzielić się negatywną opinią, wysyłali listy do firmy, czy też kontaktowali się telefonicznie. W większości przypadków ich frustracje nigdy nie ujrzały światła dziennego. Obecnie w dobie Internetu, a przede wszystkim portali społecznościowych (Facebook, Twitter, Youtube) wiadomości rozchodzą się błyskawicznie, dlatego też na te negatywne komentarze należy równie szybko odpowiadać – im szybciej, tym lepiej.

  7. Bądź szczery i autentyczny
  8. Kilka dni temu opublikowaliśmy listę najbardziej aktywnych stron na Facebooku, na której znalazł się jeden aktor – Vin Diesel. Dlaczego nie ma tam chociażby Daniela Radcliffe’a (Harry Potter), czy Kristen Stewart (Isabella Swan)? Należy zauważyć, że nie jest On, ani najlepszym, ani najprzystojniejszym aktorem na świecie, jednak czymś przyciąga swoich fanów i zachęca ich do konwersacji. Jako jeden z niewielu udostępnia zdjęcia, filmy ze swoją rodziną i osobiste przemyślenia, dzięki czemu uważany jest za najbardziej autentycznego i wiarygodnego aktora na Facebooku.

  9. Nieustannie publikuj zaskakujące i zabawne informacje
  10. Podana wyżej fraza nie jest tylko zasadą panującą w mediach społecznościowych, jest to przede wszystkim kluczowa zasada panująca w marketingu. Jako przykład wystarczy podać fan page firmy Cumberland Farms – Chill Zone. Do niedawna, gdy strona miała jeszcze 30 tysięcy fanów, firma nagle ogłosiła, że jeżeli przekroczą 75 tysięcy fanów, to każdy z użytkowników dostanie darmowe produkty Chill Zone. Jaki osiągnęli efekt? Otóż obecnie strona ma już prawie 145 tysięcy fanów i liczba ta stale rośnie.

  11. Nie sprzedawaj
  12. W takim razie po co firma ma prowadzić fan page, jeśli nie można sprzedawać własnych produktów? Najlepiej gdy dana firma znajdzie złoty środek, czyli nie nastawi się na ostre promowanie produktów i zachęcanie do kupna, ale bardziej stworzy łatwą możliwość nabycia produktów i od czasu do czasu będzie lekko sugerować, że taka możliwość istnieje.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991