Czym są Reklamy Gmail?

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 02.2016

Czym są


Reklamy Gmail?

Coraz więcej osób przekonuje się do korzystania z poczty Google Gmail. Dotyczy to zarówno prywatnych adresów email jak i skrzynek biznesowych, firmowych. Na całym świecie z usługi Gmail korzysta już prawie miliard użytkowników. Internetowy gigant Google, w swoim stylu, doskonale wie jak wykorzystać potencjał tak ogromnej bazy potencjalnych klientów i umożliwia reklamodawcom kierowanie reklam na swoją mailową platformę.

Niezależnie jaki biznes prowadzisz, warto zastanowić się nad wykorzystaniem możliwości reklamowej w Google Gmail. Reklama w tej platformie może się sprawdzić w kampaniach działalności zarówno sklepów internetowych, usług jak i branży B2B.

 

Ok, na czym polega reklama Gmail i jak ona w ogóle wygląda?

Korzystasz z Gmaila? Zapewne zauważyłeś, że od pewnego czasu karta Twoich odebranych wiadomości została podzielona na trzy części, zakładki: Główne, Społeczności oraz Oferty. Tym rozwiązaniem Google w łatwy sposób, automatycznie, porządkuje nasze skrzynki mailowe. W zakładkę Społeczności wpadają wszystkie maile z mediów społecznościowych jak Facebook, Twitter czy Instagram. Do zakładki Oferty trafiają natomiast wszystkie wychwycone przez Gmail maile odebrane jako reklamy. Właśnie w zakładce Oferty, Gmail umożliwia wyświetlanie reklam zarządzanych z poziomu Google AdWords. A dokładnie wygląda to tak:

reklama na google gmail

Google wygospodarowało dwie linie, na górze zakładki Oferty dla reklamodawców. Konstrukcja reklamy wyświetlanej w zakładce jest bardzo zbliżona do tego co widzimy odbierając maile. Znajduje się tutaj nadawca oraz tytuł wiadomości. Dodatkowo, co jest dobrze widoczne na powyższym screenie, maile reklamowe oznaczone są, znanym już dobrze z reklam w wyszukiwarce Google, żółtym prostokątem z napisem ‚Reklama’.

A co się dzieje w momencie kliknięcia w reklamę Gmail?

Nie jest tak jak Ci się wydaje, Google nie przekierowuje od razu na Twoją stronę internetową po kliknięciu w wiadomość reklamową. Rozwija się natomiast reklama rozszerzona. Innymi słowy, otwiera się wiadomość reklamowa przypominająca wysłany email.

Reklama zwinięta i rozwinięta

Dzięki temu, masz możliwość poinformowania użytkownika o swojej ofercie bez konieczności przekierowywania bezpośrednio na stronę internetową. Dopiero z poziomu rozwiniętej reklamy warto zastosować przycisk wzywający do akcji np: „Zamów Teraz!”, „Sprawdź Ofertę!” czy „Odbierz Rabat!”. Więcej o kwestiach technicznych i budowie reklamy Gmail dowiesz się z mojego dokładniejszego opisu reklamy Google Gmail.

Jaką mogę mieć pewność, że moje reklamy w Gmail wyświetlą się odpowiednim użytkownikom?

Kierowanie reklamy Google Gmail opiera się na takiej samej zasadzie jak kierowanie reklam Google na Sieć Reklamową – czyli reklam banerowych. Przekaz reklamowy może być kierowany na podstawie Tematów lub Słów Kluczowych.

Prowadzący Twoją dotychczasową kampanię Google AdWords zapewne doskonale będzie wiedział, jakie słowa kluczowe warto wykorzystać w celu reklamowania się w Google Gmail oraz dobierze odpowiednio kierowanie na Tematy na podstawie prowadzonej już kampanii w Sieci Reklamowej Google.

 

Zachęcam do przetestowania formy reklamy w Gmail. Przygotowanie reklamy na potrzeby Gmail może być nieco czasochłonne, ale zapewne warto przetestować jej możliwości. Reklamy są zbliżone wyglądem do tradycyjnych emaili i mogą stanowić świetną alternatywę do tradycyjnych mailingów. Warto podkreślić, że w przypadku formy reklamowej Gmail płacimy tylko za kliknięcie w opisaną wyżej zwiniętą reklamę. Wszelkie interakcje w reklamie rozwiniętej, np. przejście do oferty, jest już nieodpłatne.

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991