Wielu właścicieli firm niejednokrotnie przekonało się, że kryzysy w ich przedsiębiorstwach zdarzają się zazwyczaj w piątek wieczorem, kiedy pracownicy czekają w rozleniwieniu na weekend. Sotrender postanowił przyjrzeć się najbardziej problematycznym sytuacjom, które przydarzyły się różnym markom na Facebooku na początku 2012 r.
Przebadano 19 kryzysów w social media, m.in. dotyczących ACTA, utworzenia profilu anty NC+, kryzysu marki Play czy tygodnika „Uważam Rze”. Raport opisuje, jak zmienia się układ sił w relacji klient-firma. Zwraca także uwagę na dobre i złe praktyki oraz znaczenie zachowania administratorów w trakcie radzenia sobie z zaistniałą sytuacją kryzysową.
Osoby, które protestują bardzo często nie należą do grupy docelowej firmy. Nie były również wcześniej zaangażowane w komunikację z marką. Zazwyczaj wysokie zaangażowanie można zaobserwować u osób, które sytuacja związana z firmą dotknęła bezpośrednio lub tych, którzy przyłączali się do protestów pod wpływem znajomych.
Raport do pobrania tutaj.