Przez długi czas Facebook był bastionem wolnym od reklam. Morzem Martwym dla klasycznie rozumianego marketingu. Za niedługo ma się to nieco zmienić. Mark Zuckerberg planuje wprowadzić nową metodę wyświetlania reklam. Krótkie filmiki załadują się automatycznie i będziemy mogli zobaczyć je w dziale Aktualności.
Reklamy mają mieć domyślnie wyłączony dźwięk, co akurat jest dobrym pomysłem. W Sieci wielokrotnie można spotkać strony internetowej z wbudowaną muzyką, której głośność jest wprost proporcjonalna do irytacji internauty. Dźwięk dobiegający z witryny potrafi wyprowadzić z równowagi nawet największego internetowego stoika. Facebook przezornie wprowadził reklamy z wyłączonym dźwiękiem, który można aktywować, klikając w głośnik. Wówczas wideo załaduje się od nowa.
Filmy reklamowe nie będą dłuższe nić 15 sekund i ograniczą się do promocji jednej firmy danego dnia. Reklamy pojawią się w głównym strumieniu informacji, tam, gdzie m.in. pokazują się posty naszych znajomych, polubione strony i inne, najważniejsze dla nas informacje. Aby nie drażnić lwa, czyli w tym przypadku internautów, którzy są bardzo wyczuleni na wszelkie formy reklamowe, Facebook zamierza ograniczyć liczbę dziennych wyświetleń filmów reklamowych na profilach.