Nastolatki to trudna grupa docelowa. Z kolei amerykańskie nastolatki to nie tylko trudna grupa docelowa, ale też niezbyt lojalni internauci. Z najnowszych badań agencji Pipe Jaffray’s wynika, że korona mediów społecznościowych należy się Instagramowi. A ponieważ Instagram należy do Facebooka, można powiedzieć, że wszystko wciąż pozostaje w rodzinie.
Jesienią ubiegłego roku aż 42% amerykańskich nastolatków uznało Facebook za najważniejszy portal społecznościowy. Obecnie liczba spadła prawie dwukrotnie, osiągając wynik 23%. Dużo natomiast zyskał Instagram. Rok temu 12% badanych wskazywało na serwis do wymiany zdjęć jako niekwestionowanego lidera, a obecnie aż 23% nastolatków przyznałoby Instagramowi pierwsze miejsce. Twitter praktycznie nie zmienił swojego wyniku, uzyskując wynik 26% w porównaniu do 27% głosów z ubiegłego roku.
Aż 17% badanych wskazało odpowiedź „Inne”. W ubiegłym roku było to tylko 2% internautów. Być może, istnieje więc jakiś niszowy portal, o którym w najbliższym czasie zrobi się równie głośno jak o Facebooku.