Facebook przejmuje Face.com

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 06.2012
 

Złota rybka jest w stanie zapamiętać tylko trzy sekundy swojego życia. Zdarza się, że nasza pamięć dorównuje temu wynikowi, zwłaszcza, kiedy spotykamy dawno niewidzianych znajomych. Serwis Face.com kilka lat temu wyszedł naprzeciw wszystkim zapominalskim, tworząc technologię rozpoznawania twarzy. Teraz może nie tylko wychodzić naprzeciw, ale również iść pod rękę z Facebookiem.

Facebook przejął kolejny portal, czyli Face.com. Serwis jest postrzegany jako największa na świecie i zarazem najdokładniejsza platforma do rozpoznawania zdjęć. Face.com oferuje aplikacje, która skanuje fotografie na Facebooku czy Twitterze i automatycznie rozpoznaje osoby, jakie na nich się znajdują, Facebook posiada co prawda podobną aplikację, ale technologia Face.com jest bardziej zaawansowana i pozwoliłaby serwisowi na dalszy rozwój. Do tej pory aplikacja Photo Tagger nie była zbyt popularna – korzystało z niej około 3 tys. użytkowników miesięcznie. Ale to jak zwykle, tylko jedna strona medalu, ponieważ technologia stosowana przez Face.com pojawia się także w wielu aplikacjach mobilnych, w ramach których rozpoznawano już ponad 18 miliardów twarzy.

Nie trzeba dysponować sokolim wzrokiem, żeby zauważyć podobieństwo nazw Facebooka i Face.com. Jednym z istotnych argumentów wydaje się być także możliwość używania zastępczego adresu. Argumenty finansowe jak zwykle nie miały znaczenia – specjaliści wycenili transakcję na koszt 70-100 mln. dolarów. Dokładną kwotę spowija jednak aura tajemnicy.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry