Marketerzy oraz spece od Facebooka już niebawem będą mogli spoglądać na bardzo dokładne wyniki swoich działań. Dlaczego? Otóż Facebook planuje zmiany. A zmiany te dotyczą podliczania ilości osób, które dany wspis zobaczą. Jak to będzie teraz wyglądało?
Teraz za osoby, do których dana informacja dotarła będą uznawani wszyscy użytkownicy Facebooka bez znaczenia, przez jakie urządzenie się do niego dostaną. Będą zliczani wszyscy, którzy zarówno skorzystają z serwisu poprzez komputer stacjonarny, jak i ci, którzy skorztystają z niego za pomocą smartfonu albo tabletu. Doliczony więc będzie ruch z urządzeń moblinych do całkowietego zasięgu.
Drugą nowością jest zmiana naliczania zasięgu dla wpisów wyświetlających się w News Feed. Dotychczas wyglądało to tak, że wystarczyło samo załadowanie strony, aby znajdujące się na niej wpisy zostay uznane za zobaczone. Teraz, aby tak się stało, użytkownik musi scrollować stronę główną Facebooka, a odsłona postu naliczana jest dopiero wówczas w momencie ukazania się tego postu na ekranie, czyli de facto, w zasięgu wzorku użytkownika. To sprawi, że zasięg będzie dokładniejszy i rzeczywisty. Pytanie tylko, na ile zmienią się statystyki takiego profilu.