Facebookowe błędy

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 04.2012

Błędy na Facebooku? Czy to w ogóle możliwe? Niestety tak. Facebook to narzędzie, które należy wykorzystywać w odpowiedni sposób, by osiągać zamierzony efekt. Tak naprawdę, prowadząc profil, często nie zdajemy sobie w ogóle sprawy z tego, jakie błędy popełniamy. Przyjrzyjmy się więc potencjalnym zagrożeniom, jakie mogą płynąć z nieprzemyślanej strategii bez jasno określonych założeń.

Oto praktyki, których powinniście unikać prowadząc fanpage.

1. Zbyt dużo postów

Nie zasypuj fanów informacjami. Jeśli chcesz, aby pozytywnie odbierali wpisy, rób je najlepiej 1-2 razy dziennie (nie więcej!). Pamiętaj przy tym o sporych odstępach czasowych między tymi wpisami. Pozwolisz pamiętać o sobie oraz przyzwyczaisz fanów do regularności twoich wpisów.

2. Nudne wpisy

Jeśli naprawdę nie masz nic ciekawego do powiedzenia, nie rób tego. Tym bardziej nie umieszczaj dwa razy tego samego wpisu. Pamiętaj, czasem warto diametralnie zmienić podejście niż uparcie trwać w smętnych tematach.

3. Zapominanie o fanach

Nigdy tego nie rób, jeśli chcesz mieć rzeszę lojalnych fanów. To też ludzie, którzy mają pytania, wątpliwości i sugestie. Na każdy wpis staraj się reagować i nie zostawiaj komentarzy bez odpowiedzi. To naprawdę głęboka kopalnia wiedzy o marce, którą reprezentujesz.

4. Kłótnie

Oczywiście, każdy ma jakieś granice wytrzymałości, ale publicznie zawsze staraj się zachowywać zimną krew. Odpisuj rzeczowo i konkretnie nie dając się prowokować. Nigdy nie wdawaj się w zaawansowane dyskusje prowadzące do kłótni. Jeśli to ty odpowiedz niegrzecznie, osoba na pewno zapamięta to i jeśli będzie chciała wzmocnić atak, zrobi to bez problemu. To niestety postawi cię na  przegranej pozycji.

5. Nie usuwaj negatywów

Przydarzyło się coś, co w efekcie spowodowało negatywne komentarze? Na pewno nie wolno ich usuwać, a należy odpowiadać. Jeśli sprawa jest indywidualna, skontaktuj się osobiście z osobą próbując załagodzić konflikt.

6. Nie pomijaj praw i regulaminów Facebooka

Facebook jest traktowany zupełnie na luzie, podczas gdy posiada on kilka zasad oraz swój regulamin. Należy go znać dobrze i w żadnym wypadku nie łamać.

7. Nie zachęcaj do kupowania

Nawet jeśli posiadasz sklep, nie odsyłaj do niego wciąż swoich fanów. Serwuj im coraz to lepsze nowości i ciekawe promocje, a sami skorzystają z Twoich usług.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991