Ile osób widzi nasze posty?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 05.2013

Od czego zależy, jak dużo osób zobaczy nasze wpisy? Czy Facebook ma swoje zaklęcie, czy to jakiś internetowy „entliczek-pentliczek”? Dzisiaj wyjaśnimy, czym jest Edge Rank i na co wpływa.

Edge Rank to algorytm Facebooka, który wyznacza pozycję wpisów na tablicy użytkowników. W potoku informacji stanowi pewnego rodzaju sito, które wyłapuje wiadomości najciekawsze dla użytkownika. To, jak ciekawe są wiadomości, oceniają sami użytkownicy – komentując, „lajkując” i udostępniając.

Edge Rank to składowa trzech elementów:

  • Intensywność interakcji między fanem a dostawcą treści (Affinity)

Współczynnik wzrasta w przypadku regularnej i dwustronnej interakcji miedzy użytkownikami. Premiowane są przede wszystkim posty, w których zachodzi dwustronna interakcja.  Warto więc odpisywać na komentarze naszych użytkowników.

Użytkownik lubi nasz post, a my lubimy jego komentarz.

  • Waga aktywności, zaangażowania (Weight)

Facebook premiuje wpisy świadczące o zaangażowaniu użytkownika w interakcję.

Największą wartość dla algorytmu mają udostępnienia postu, nieco mniejszą posty z komentarzami. Najmniej wartościowe są komunikaty z kliknięciami „Lubię to”.

Szacuje się, że 4 kliknięcia „Lubię to” = 1 komentarz, 2 komentarze = 1 udostępnienie.

  • Świeżość, aktualność wpisu (Time Decay)

Im bardziej aktualny wpis, tym większa szansa, że zajmie wysoką pozycję na tablicach użytkowników. Osoba, która włącza Facebooka raz na tydzień nie będzie przedzierać się przez dużą ilość opublikowanych postów.

Im bardziej atrakcyjna treść, tym częściej posty wyświetlać się będą naszym fanom na tablicy.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991