Ile osób widzi nasze posty?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 05.2013
 

Od czego zależy, jak dużo osób zobaczy nasze wpisy? Czy Facebook ma swoje zaklęcie, czy to jakiś internetowy „entliczek-pentliczek”? Dzisiaj wyjaśnimy, czym jest Edge Rank i na co wpływa.

Edge Rank to algorytm Facebooka, który wyznacza pozycję wpisów na tablicy użytkowników. W potoku informacji stanowi pewnego rodzaju sito, które wyłapuje wiadomości najciekawsze dla użytkownika. To, jak ciekawe są wiadomości, oceniają sami użytkownicy – komentując, „lajkując” i udostępniając.

Edge Rank to składowa trzech elementów:

  • Intensywność interakcji między fanem a dostawcą treści (Affinity)

Współczynnik wzrasta w przypadku regularnej i dwustronnej interakcji miedzy użytkownikami. Premiowane są przede wszystkim posty, w których zachodzi dwustronna interakcja.  Warto więc odpisywać na komentarze naszych użytkowników.

Użytkownik lubi nasz post, a my lubimy jego komentarz.

  • Waga aktywności, zaangażowania (Weight)

Facebook premiuje wpisy świadczące o zaangażowaniu użytkownika w interakcję.

Największą wartość dla algorytmu mają udostępnienia postu, nieco mniejszą posty z komentarzami. Najmniej wartościowe są komunikaty z kliknięciami „Lubię to”.

Szacuje się, że 4 kliknięcia „Lubię to” = 1 komentarz, 2 komentarze = 1 udostępnienie.

  • Świeżość, aktualność wpisu (Time Decay)

Im bardziej aktualny wpis, tym większa szansa, że zajmie wysoką pozycję na tablicach użytkowników. Osoba, która włącza Facebooka raz na tydzień nie będzie przedzierać się przez dużą ilość opublikowanych postów.

Im bardziej atrakcyjna treść, tym częściej posty wyświetlać się będą naszym fanom na tablicy.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry