Jak Facebook i Google wspierają przedsiębiorców podczas epidemii koronawirusa?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 04.2020
 
Jak Facebook i Google wspierają przedsiębiorców podczas epidemii koronawirusa?

Skorzystaj z pomocy
gigantów rynkowych

Aktualna sytuacja epidemiologiczna wpływa niekorzystnie na Twój biznes? Z pomocą przychodzą giganci rynkowi: Facebook przygotował platformę, która ma być wsparciem dla małych przedsiębiorców, borykających się ze spadkiem przychodów w dobie koronawirusa. Swoją pomoc zaoferowało także Google, które chce przeznaczyć 340 mln dolarów grantów dla małych i średnich przedsiębiorców. Warto śledzić także aktualizacje Facebooka, ponieważ w ramach programu pomocy przewidziane są m.in. dotacje o wartości 100 mln dolarów właśnie dla małych przedsiębiorstw, które najdotkliwiej odczują skutek zmian. Warto zapisać się do bazy osób zainteresowanych i śledzić aktualną sytuację.

Jaką pomoc oferuje nam Facebook?

Facebook swoją pomoc oferuje w ramach Centrum zasobów firm, które działa pod tym adresem.  Serwis sporządził kilka kroków, których warto przestrzegać w trakcie trwającej epidemii:

1) Zadbaj o swoje bezpieczeństwo i bieżącą informację – śledź na bieżąco stronę WHO i aktualizacje dotyczące zagrożenia COVID-19.

2) Pozostań w kontakcie ze swoimi klientami. W tym czasie bardzo ważna jest aktualna informacja dotycząca ewentualnych opóźnień w realizacji wysyłki. Możesz kontaktować się za pomocą newslettera, informacji na fanpage’u, Instagramie czy telefonicznie. Wiele firm, zwłaszcza e-commerce’ów, zdecydowało się wprowadzić dodatkowy pasek informacyjny na swoich stronach, gdzie przedstawiają informację, w jakim trybie pracują lub czy są jakieś opóźnienia w dostawach. Pamiętaj o tym, że ważne i aktualne informacje możesz przypiąć u góry swojego fanpage’a, by były widoczne jako pierwsze za pomocą opcji: Przypnij na górze strony.

 

przypnij-post-facebook

 

3) Jeżeli musisz odwołać lub przełożyć zaplanowane wydarzenia, warto spróbować zorganizować je online. Na Facebooku masz możliwość wykonania połączeń live, więcej dowiesz się tutaj. Transmisja wideo na żywo na Facebooku jest narzędziem umożliwiającym szybki, autentyczny i interaktywny kontakt z widzami. Dużą zaletą połączeń „na żywo” jest to, że każdy Twój obserwujący otrzyma aktualne powiadomienie o tym, że nadajesz live. To oznacza, że masz 100% zasięg i dotarcie do całej Twojej grupy fanów. Aby połączyć się z urządzenia mobilnego, wystarczy zainstalować aplikację Facebook Live. Na podstronie przygotowanej przez Facebooka znajdziesz także aplikacje, które pomogą Ci połączyć się live:

 

narzedzia-do-transmisji-online

 

4) Warto zatroszczyć się o sprawne reagowanie i transparentność wobec klientów. Pomogą Ci w tym automatyczne odpowiedzi m.in. na Messengerze. Warto opracować szablon odpowiedzi na e-maile lub wiadomości, które odciążą nieco Twoją Obsługę Klienta.

5) Opracuj listę często zadawanych pytań przez klientów w formie FAQ. Może to nie tylko wesprzeć Twoje SEO, ale również pomóc błyskawicznie Twoim klientom znaleźć odpowiedź na nurtujące ich pytanie.

6) Facebook przygotował także dokument zawierający Zestaw narzędzi do wzmacniania małych firm, szereg pytań i odpowiedzi jest dobrą formą spojrzenia ponownie na swój biznes w kontekście trudnej sytuacji rynkowej. Zestaw znajdziesz tutaj.

7) Pod tym linkiem znajdziesz zestaw kursów, jak z pomocą Facebooka zminimalizować problemy w działalności firmy.

wsparcie-facebook

Pomoc dla przedsiębiorców od Google

Swoje wsparcie zapowiedziało także Google. Firma zdecydowała przekazać małym i średnim przedsiębiorcom 340 mln dolarów na reklamę Google Ads. Wsparcie ma dotyczyć tych firm, które miały aktywne konta przez ostatni rok i korzystały już z usług reklamy w Google. Środki będą przeznaczone w formie kredytów do wykorzystania, o czym zostaniemy poinformowani na naszym koncie. Z pomocy będę mogły skorzystać firmy, które prowadziły działania reklamowe i mają aktywne konto w Google Ads od minimum 1 stycznia 2019 r. oraz reklamują się samodzielnie lub korzystają w tym celu z usług agencji interaktywnych

O przyznanej pomocy zostaniemy poinformowany na naszych kontach Google Ads, dlatego warto sprawdzać powiadomienia, które otrzymujemy. Google nie sprecyzowało konkretnego czasu, kiedy otrzymamy taką pomoc, podano informację, że wsparcia możemy spodziewać się w najbliższych miesiącach. Środki możemy przeznaczyć na standardowe formy reklamy, takie jak display, reklama YouTube czy reklama w sieci wyszukiwania. Dodatkowo firma przeznaczyła 20 mln dolarów grantów dla organizacji pozarządowych i instytucji finansowych. Jeżeli działamy w sektorze NGO, również warto w najbliższym czasie uważnie obserwować swoje konto Google Ads.

 

 

 

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry