Jak monitorować Sieć?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 12.2013
 

IRC wrac z SentiOne przeprowadził badanie dotyczące rynku monitoringu i analizy social media. Na czym najbardziej zależy użytkownikom? Co jest najistoniejsze dla firm i agencji social media? Jak monitorować sieć i zapobiegać kryzysom wizerunkowym?

Firmom korzystającym z usług narzędzi do monitorowania Sieci najbardziej zależy na jakości wyników. Zebrane informacje powinny być jak najbardziej szczegółowe oraz pochodzić z wielu różnych źródeł. Ważne jest także, aby wyniki przesiać przez sito, które odrzuci bezwartościowe posty umieszczane przez boty. Firmy nie przywiązują uwagi do wskaźniku sentymentu i możliwości tagowania wyników. Te funkcje nie są jeszcze odpowiednio rozwinięte, pierwsza z nich okazuje się niedokładna, a druga spowalnia pracę.

Wśród użytkowników istnieje poczucie, że dostępne na rynku narzędzia są zbyt kosztowne i nie oferują wystarczająco dokładnych wyników. Z monitorowania Sieci najcześciej korzystają agencje interaktywne, sami klienci, agencje marketingowe czy firmy badawcze. Wśród najchętniej wybieranych narzędzi do monitoringu na pierwszym miejscu znalazł się: Brand24, następnie Sentione, na trzecim miejscu uplasował się Newspoint.

Całość raportu do pobrania na stronie www.ircenter.com

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry