Jak organizować konkursy na Facebooku?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 03.2014

Facebook przez dłuższy czas prowadził dość surową politykę w kwestii organizowania konkursów na firmowych fanpage’ach. Aplikacje konkursowe Facebook były jedynym miejscem, gdzie marka mogła udostępniać użytkownikom przygotowane przez siebie zadania. 27 sierpnia 2013 r. społecznościowy gigant postanowił zmienić zasady gry, wprowadzając nowe rozdanie i liberalizując tym samym dotychczasowe przepisy.

Organizowanie konkursów wykorzystujących aplikacje na Facebooku ma swoje liczne plusy. Przede wszystkim osoby, które decydują się na wzięcie udziału w konkursie, muszą polubić nasz fanpage. W większości gotowych rozwiązań lub aplikacji dedykowanych możemy zdecydować się na umożliwienie użytkownikowi wzięcia udziału w konkursie, tylko pod warunkiem polubienia profilu. Takie narzędzie jest bardzo opłacalnym sposobem na pozyskiwanie fanów. Konkursy na Facebooku, znajdujące się bezpośrednio na profilu, nie dają takiej możliwości. Co więcej, regulamin Facebooka zabrania tego typu praktyk. Obecnie, możemy zbierać zgłoszenia konkursowe pod wpisem, mogą mieć one charakter komentarza, polubienia lub bezpośredniej wiadomości do administratora fanpage’a. Regulamin zabrania natomiast oznaczania się na zdjęciach i udostępniania postu, te funkcje nadal stanowią niedozwoloną praktykę.

Dozwolone jest także wykorzystywanie liczby polubień zgłoszenia jako metody głosowania. Warto natomiast pamiętać, że organizując konkursy na Facebook, nie powinniśmy przy wyborze wygranych kierować się metodą losową. Zgodnie z ustawą o grach hazardowych (Dz. U. z 2009 r. Nr 201 poz. 1540, z późn. zm.) z dnia 19 listopada 2009 r., loterią jest każda akcja, w której użytkownicy mogą wziąć udział po wprowadzeniu opłaty, np. wysłaniu płatnego SMS-a, wybór zwycięzców ma natomiast element przypadkowości. W takim przypadku musimy otrzymać pozwolenie dyrektora izby celnej.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Komentarze są wyłączone.

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991