Jakich błędów nie popełniać organizując konkurs na Facebooku?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 02.2013

Toniemy w morzu konkursów. Także na Facebooku, gdzie obecnie chyba jest ich najwięcej. Jedni biorą w nich udział niemalże codziennie, inni zrażeni brakiem wygranej przez dłuższy czas odpuszczają sobie grę w ciemno. Co jednak robić, gdy stoi się po drugiej stronie barykady i organizuje konkurs, by dotrwał on do końca i nie został usunięty?

Ogólnie Facebook ma wielki przewodnik po konkursowym świecie, więc warto się z nim zapoznać jeszcze przed zaoferowaniem klientowi organizacji konkursu.

Oto jakie błedy popełniane są najczęściej:

1. Nieprzestrzeganie wytycznych Facebooka dotyczących organizacji konkursów w serwisie. Np. zrobienie pseudokonkursu „Napisz tekst pod obrazkiem. Najlepszy wygra” jest niezgodne z prawem Facebooka. Jeśli serwis to wykryje od razu może zbanować lub usunąć takie działanie. Tutaj znajdziecie wiele informacji na ten temat – przescrollujcie tylko stronę nieco w dół do punktu III E.

2. Oferowanie nagród tak wspanialych, że to aż niemożliwe – tak, to zdarza się często i te konkursy są zwykle ustawiane. Co to znaczy? W tym przypadku chodzi o organizowanie nieprawdziwego konkursu w celu zebrania jak największej ilości fanów poprzez nabranie ich na atrakcyjną ofertę, która tak naprawdę nie istnieje.

3. Łamanie lokalnego lub międzynarodowego prawa. Na to trzeba bardzo uważać. Czasem można to zrobić nieświadomie, więc zanim przystąpimy do zorganizowania konkursu, warto skonsultować się z prawnikiem, który rozwieje wiele niejasności.

4. Powiadamianie zwycięzcę w aktualizacji statusu. Ok, można to zrobić, ale należy także wysłać do niego wiadomość prywatną, mail, sms lub skontaktować się telefonicznie. Jeśli regulamin nie stanowi inaczej, zawsze trzeba podjąć próby kontaktu ze zwycięzcą.

Macie jeszcze jakieś przemyślenia dotyczące błędów konkursowych? Podzielcie się  nimi w komentarzach.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991