Konkursy na Facebooku – jak je organizować?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 06.2012

Konkursy są wspaniałe, konkursy kochają wszyscy! Aż 1/3 użytkowników Internetu bierze udział w konkursach, więc dla speców od marketingu jest to temat, który pomoże im w każdym momencie.  Jak jednak zorganizować skuteczny konkurs?

1. Cel
Zanim stworzymy konkurs, musimy wyznaczyć cel, który ma on realizować. Należy także dostosować założenia do profilu firmy. Celem może być np. wzrost ilości fanów na Facebooku, wzrost sprzedaży w sklepie internetowym, podniesienie świadomości marki.

2. Zasady
Dajmy fanom możliwość świetnej zabawy, zaangażowania oraz rywalizacji, którą uwielbiają. Nie zadawajmy wciąż prostych pytań. Prośmy o zdjęcia, hasła, opowiadania, filmiki, grafiki oraz co tylko wpadnie nam do głowy.

3. Opis
Opis konkursu powinien być jasny i zrozumiały tak, by nie trzeba było czytać go kilka razy. Musi zawierać zasady, opis nagród, terminy oraz zasadę, według której zostaną wybrani zwycięzcy.
Opis musi być łatwo dostępny i widoczny, nie można pozwolić sobie na to, by użytkownicy nie potrafili go znaleźć w klika chwil.

4. Reklama
Jeśli konkurs jest juz gotowy, najwyższy czas, by go rozreklamować. Najpierw warto skorzystać z darmowych metod, np. newsletter, na który zapisanych jest wielu stałych klientów, bloga, stronę internetową, ale także świetnie sprawdzi się sam Facebook. Tam poszukaj grup, które zajmują się jedynie promocją konkursów w sieci. Informację wrzuć też na konto na Twitterze (o ile takowe istnieje).

5. Nagrody
Ciekawe, niesztampowe i wartościowe (najlepiej) nagrody cieszą się o wiele większą popularnością niż pieniądze. Bardzo ważne jest, aby zagwarantować także sporą ilość nagród pocieszenia, drobiazgów, które utwierdzą uczestników w przekonaniu, że ich trud też został nagrodzony.

6. Werdykt
Zawsze podawaj listę zwycięzców do wiadomości publicznej. Niech każdy wie, kto wygrał. Oczywiście zanim to zrobisz, dowiedz się, że uczestnicy życzą sobie tego.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991