Kto jest realny w nierealnym świecie facebooka?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 08.2012

Wszyscy znajomi, których posiadasz na Facebooku rzeczywiście są Twoimi znajomymi w realu? Zadtanów się dobrze, czy nie ma wśród nich kogoś, kto tylko kolekcjonuje znajomych by wykonywać różne akcje, np. komentować lub lajkować posty. Jeśli rzeczywiście nie masz nikogo takiego w gronie znajomych sprawdź, jak nie wpaść w ręce takiego fikcyjnego użytkownika.

Jeśli do grona swoich znajomych zaprasza Cię kobieta z pięknym zdjęciem profilowym, posiadająca tysiące znajomych i otagowana na wielu zdjęciach, możesz być pewien, otrzymałeś zaproszenie z fikcyjnego konta.

Firma Barracuda Labs przeprowadziła badania, z których wynika, że

  • Ponad połowa właścicieli fikcyjnych profili określa się jako biseksualiści
  • Fałszywe profile mają zwykle kilka razy więcej znajomych niż konta prawdziwe
  • W większości (97%) osoby zakładające fałszywe profile wybierają płeć żeńską, podczas gdy realnie kobiet na Facebooku wedle badania jest 40%. Zapewne wynika to z faktu, że skoro więcej na Facebooku jest panów, to pewnie przyjmą z ochotą zaproszenie pięknej nieznajomej.
  • Prawie połowa właścicieli fikcyjnych kont nigdy nie opublikowało żadnego wpisu

 Jeśli więc widzisz zaproszenie takiej osoby, najzwyczajniej w świecie je zignoruj. Problem zapewne będzie narastał, gdyż już na chwilę obecną 9% kont założonych na Facebooku nie spełnia regulaminu. Ciekawe, jak serwis postanowi walczyć z fałszywymi profilami. Jeśli macie jakieś pomysły, piszcie w komentarzach.
Justyna Mądro
Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991