Zazwyczaj wyjście na piwo kończy się zachwianiem niejednego błędnika. Przypominanie sobie imion poznanych osób następnego dnia przypomina grę w skojarzenia. Oddział Buweisera w Brazylii postanowił wspomóc zagubione w gąszczu procentów błędniki i wyprowadzić nas z błędu w kwestii źle zapamiętanych imion niedawno poznanych osób. Firma stworzyła Buddy Cup, czyli papierowe kubki na piwo, które automatycznie dodają osoby, z którymi pijemy piwo do naszych znajomych na Facebooku.
Buddy Cup na dnie posiada wbudowany chip i kod QR, które możemy wczytać na naszego smartfona. Umożliwia to zintegrowanie profilu na Facebooku z kubkiem, cała reszta to już towarzyskie czary-mary. Kiedy wzniesiemy toast i stukniemy Buddy Cupem o inny Buddy Cup, automatycznie dodamy osobę, z którą wznosimy toast do znajomych na Facebooku. Poinformuje nas o tym mignięcie diody LED-owej.
Społecznościowe kubki zostały stworzone przez agencję reklamową Agencia Africa we współpracy z studiem Bolha. Budweiser chce wykorzystać nową technologię do zwiększenia aktywacji marki i lepszej interakcji konsumentów. Dodatkowo każde stuknięcie kubków będzie publikowało się na tablicy użytkowników.