Licz się z każdym znakiem w Google AdWords

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 09.2014

Użytkownicy smartfonów to stale rosnąca grupa osób o dość jasno określonych wymaganiach – wszystkie informacje powinny być dostępne dosłownie na wyciągnięcie ręki. Biorąc pod uwagę fakt, że ekran smartfona ma ograniczoną wielkość, co czasami stwarza trudności w precyzyjnym wyborze interesującej treści, nie powinno dziwić, że tacy giganci jak Google chcą uczynić swoje reklamy jak najbardziej przyjaznymi również dla mobilnych użytkowników wyszukiwarki. Zaledwie kilka dni temu Google ogłosiło zmianę wyglądu reklam Google AdWords, które wyświetlają się na smartfonach. Pozornie wydaje się to kosmetyczna zmiana, ale na pewno nie dla użytkowników smartfonów, gdzie funkcjonalność reklamy może mieć bardzo duże znaczenie.

Zmiany zostały ogłoszone teraz, ale zaczną funkcjonować od 15 października. Reklamodawca będzie mógł wyświetlać rozszerzenie swojej reklamy zamiast drugiej linii tekstu reklamy w sieci wyszukiwania. Te zmiany zostały wprowadzone tak, aby zwrócić uwagę klienta mobilnego na najważniejsze i najbardziej dla niego przydatne informacje. Dzięki zamieszczeniu rozszerzenia reklamy w bardziej widocznym miejscu, konsumenci mają łatwiejszy dostęp do informacji dotyczących szczegółów działalności, jak np. lokalizacja i oferty. Co dokładnie może zrobić reklamodawca? Polecać produkty w bardziej wyrazisty sposób, dostarczać aktualnych danych z rozszerzeniami lokalizacji, przekierować klientów do odpowiednich podstron w witrynie, np. działu promocji.

Poniżej przykład, jak dokładnie będą wyglądać zmiany. Po lewej stronie znajduje się reklama firmy w obecnej formie, którą użytkownicy mobilni mogą zobaczyć po wpisaniu hasła „kwiaty” w wyszukiwarce. Reklama zawiera adres URL strony internetowej, dwie linie ogólnych informacji i link do składania zleceń. Natomiast po prawej stronie została przedstawiona reklama, którą będziemy mogli zobaczyć po wprowadzeniu przez Google ogłoszonej właśnie aktualizacji.

google-adwords-zmianygoogle-adwords-zmianygoogle-adwords-zmianygoogle-adwords-zmiany google

Po aktualizacji potencjalni klienci będą mogli zobaczyć znacznik Google Maps, który pokaże lokalizację kwiaciarni, adres strony oraz formularz zamówienia. Poprzez wyeliminowanie drugiej linii tekstu, Google chce zwiększyć zaangażowanie klientów i podwyższyć współczynniki klikalności reklamy. Jeśli szukamy na smartfonach informacji o firmie, najczęściej chcemy mieć jak na tacy podany adres i numer telefonu, żeby od razu wykonać połączenie lub sprawdzić drogę dojazdu. W tym przypadku wystarczy jedno kliknięcie, aby dokonać prostego wyboru – odwiedzić stronę internetową, złożyć zamówienie lub uzyskać wskazówki dotyczące lokalizacji.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991