Nie Facebook, a Microsoft?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 05.2011

Jeszcze trzy dni temu poinformowaliśmy Was, że Facebook poważnie myśli o przejęciu komunikatora Skype, a jego największym konkurentem w tej kwestii jest firma Google (więcej o tym : tutaj). Jednak plany te szybko uległy zmianie, gdyż dzisiaj (jak poinformował The Wall Street Journal) do gry wkroczył trzeci gigant – Microsoft, który od samego początku zdyskwalifikował konkurencję oferując 7 miliardów dolarów za Skype.

Kupno Skype – serwisu, który łączy miliony użytkowników z całego świata poprzez internetowe rozmowy i wideokonferencje – dostarczy Microsoftowi rozpoznawalnej marki w Internecie w czasach, gdy bardzo trudno o nowych użytkowników i zachęceniu ich, do korzystania z własnych produktów.

Do tej pory Microsoft zainwestował ogromne sumy w promocję i rozwój własnej wyszukiwarki internetowej – Bing, dzięki czemu konkurencja (Google Inc.) osiągnęła zaledwie 65% na rynku wyszukiwarek w USA.

Kwota bliska 8 miliardów dolarów, którą Microsoft ma zamiar zapłacić za Skype, będzie największym wydatkiem w historii amerykańskiego giganta od przeszło 36 lat. Dla przypomnienia w 2007 roku, Microsoft zapłacił 6 miliardów dolarów,aby zdobyć aQuantive Inc – firmę oferującą reklamy online. Wielu obecnych i przeszłych kierowników Microsoftu twierdzi, że ich firma znacznie przepłaca w transakcjach, na szczęście nie ma to odwzorowania w ich wynagrodzeniach.

Teraz zasadnicze pytanie do Was : Którą z tych 3 firm (Facebook, Microsoft, Google) widzielibyście jako właściciela Skype i dlaczego?

Informacja z ostatniej chwili : Microsoft stał się właścicielem Skype za kwotę 8,5 mld dolarów. Steve Ballmer – szef Microsoftu – cieszy się bardzo z udanego zakupu, mówi również, że Skype będzie rozpowszechniany na wszystkich platformach Microsoftu : Xbox, Kinect oraz Windows Phone. Dla osób nie korzystających z oprogramowania Microsoftu ważną informacją jest, że Skype dalej będzie rozwijany, jak to miało miejsce do tej pory, również dla alternatywnych systemów operacyjnych.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991