duzy_szablon-sslGoogle Search Console jest narzędziem, które pozwala nam ulepszać widoczność stron Klientów w Google. Dynamicznie się rozwija i wiemy, że warto śledzić zmiany oraz nowości.  Jedną z tych nowości jest ciekawe powiadomienie z Google Search Console, którego treść możemy prześledzić poniżej.screen_ssl

 

Niestety, nie jest ona dostępna w języku polskim. Wyjaśniając powyższe powiadomienie: chodzi o zachęcenie do zastosowania protokołu SSL w miejscach serwisu, w których zbierane są dane, które Google może interpretować jako wrażliwe. Powiadomienie informuje nas, że od wersji 56 przeglądarki Google Chrome oraz w wersjach późniejszych, strony niekorzystające z takiego rozwiązania będą oznaczone komunikatem „Not Secure”. Dla właścicieli stron oznaczać to może znacznie zwiększenie współczynnika odrzuceń na takich stronach oraz zwielokrotnioną ilość przerwanych sesji z tych przeglądarek.

 

Co ciekawe, w powyższym niebieskim polu Google wskazało na linki do wyników wyszukiwania w serwisie, można domniemywać więc, że wyszukiwarki wewnętrzne także powinny zostać objęte wdrożeniem szyfrowania. Warto zwrócić również uwagę na zdanie pod boksem z adresami, które wspomina o tym, że to pierwszy etap długoterminowego planu oznaczania wszystkich stron korzystających z adresów URL rozpoczynających się od http:// jako niezabezpieczone. Oczywiście nie jest to kwestia najbliższego czasu, jednak sądząc po powiadomieniu, Google podjęło poważne kroki w tym kierunku.

Certyfikat SSL warto przede wszystkim wdrożyć dla bezpieczeństwa. Krok taki gwarantuje nam szyfrowanie danych wysyłanych z przeglądarki użytkownika, co może zwiększać jego zaufanie do serwisu oraz samej marki. Dziś HTTPS zagościł już na dobre w częściach transakcyjnych wielu sklepów internetowych, a internauci przywykli do „zielonej kłódeczki” w przeglądarce, dzięki czemu czują się dużo pewniej robiąc zakupy w danym sklepie. Ponadto, certyfikat SSL może służyć zwiększeniu prędkości ładowania strony (niektóre przeglądarki wymagają HTTPS do obsługi protokołu HTTP/2).

Szyfrowania nie powinniśmy wdrażać bez wiedzy technicznej SEO. Analizowane przez nas przypadki wdrożeń jasno pokazują jak drobne błędy mogą powodować poważne straty finansowe właścicieli witryn. Nie możemy zapomnieć o podmianie wszystkich adresów URL w obrębie strony na takie, które rozpoczynają się od https. Nieodzowne jest również wdrożenie odpowiednich przekierowań 301, a także wykonanie zmiany adresu w narzędziu Google Search Console.

Dawid Kilian
Autor:

Dawid Kilian

Młody specjalista SEO, który z oddaniem zgłębia tajniki on-page SEO. Uwielbia pochłaniać wielkie ilości branżowych nowości, w pracy z Klientami nie obawia się żadnych czarno-białych zwierzątek.

O blogu

Szukasz informacji ze świata Search Engine Marketingu?

Znalazłeś.

Starannie wyselekcjonowane wiadomości i nowości przygotowywane są przez ekspertów DevaGroup w oparciu o ponad setkę źródeł oraz własne testy i doświadczenia.

Zapraszamy do lektury!

Znajdź nas w Google+

Ostatnie wpisy

Social Linkblog


Pozycjonowanie

Social Media