Nowy wygląd stron na Facebooku

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 03.2014

Facebook przygotował duże zmiany w swoim serwisie. Do nowego wyglądu stron będą musieli przyzwyczaić się zarówno użytkownicy, jak i administratorzy profili firmowych. Jaki jest główny cel edycji wizualnej? Profil na Facebooku ma być przede wszystkim bardziej przejrzysty i lepiej odwzorowywać strumień treści. Opublikowane informacje staną się bardziej uporządkowane, co ma umożliwiać fanom szybsze zapoznanie się z treścią, a administratorom strony efektywne zarządzanie dostępnymi narzędziami. Nowy profil na Facebooku ma być teraz bardziej przejrzysty.

Serwis zapowiedział, że zmiany zostaną wprowadzone jeszcze w tym tygodniu. Do najważniejszych nowości będzie należała przede wszystkim edycja zakładek. Do tej pory, u samej góry, czyli w najlepiej widocznym miejscu, wyświetlała się liczba fanów, mapa, zakładka z Wydarzeniami oraz dodatkowe aplikacje m.in. aplikacja konkursowa. Po wprowadzeniu zmian wszystkie zainstalowane aplikacje na Facebooku mają być widoczne dopiero po wybraniu opcji „More”. Facebook od dłuższego czasu zmniejsza zasięg widocznych postów, więc być może jest to kolejna forma zwrócenia uwagi administratorów na płatne formy reklamy. Konkursy na Facebooku, obok reklamy Facebook Ads, są jedną z najlepiej działających form promocji w serwisie. Być może Facebook chce nieco zmniejszyć ich efektywność.

W prawej kolumnie będą pojawiały się zdjęcia, linki, ankiety, pytania i wszystkie najważniejsze publikowane informacje.

facebook-dla-firm

Lewa kolumna ma zawierać informacje dotyczące firmy lub marki. W tym miejscu będzie wyświetlać się także lista znajomych, których możemy zaprosić do polubienia wybranego fan page’a. Przy każdym z naszym znajomym, który nie jest jeszcze fanem marki, pojawi się przycisk „Invite”.

facebook-fanpage

Jakie zmiany będą mogli zaobserwować administratorzy? Facebook firmy ma przede wszystkim ułatwiać zarządzanie fanpage’em, w tym tworzeniem reklam. U samej góry strony pojawi się lista aktywności fanów, przycisk „Build Audience”, który umożliwi bezpośrednie przejście do menedżera reklam. Widoczna będzie liczba fanów, zasięg i wszelkie powiadomienia. Oprócz kosmetycznych zmian, Facebook chce wprowadzić jeszcze bardzo przydatne narzędzie, a mianowicie opcję „Pages to watch”, która umożliwi nam bieżące śledzenie działań konkurencji. Administrator będzie mógł zobaczyć wybrane statystyki, co umożliwi bieżącą obserwację lokalnej lub ogólnopolskiej konkurencji. Serwis umożliwi także analizę najbardziej angażujących postów.

posty-na-facebooku

 

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...

Komentarze są wyłączone.

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991