Prowadzenie fanpage – Facebook wprowadza zmiany

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 04.2014

Do tej pory często zdarzały się sytuacje, w których firma na Facebooku za wszelką cenę starała się dotrzeć do jak największej liczby użytkowników. Nawet, jeżeli wiązało się to z publikacją treści o wątpliwej wartości. Profil firmy na Facebooku, publikujący posty nienawiązujące w żaden sposób do marki lub branży, nie przynosi żadnej korzyści biznesowej. Serwis poinformował, że rozpoczyna walkę ze zjawiskiem szerzej znanym jako „Like-baiting”, w Polsce nazywanym „Żebrolajkami”. Dodatkowo, dużo mniejszy zasięg będą miały posty, które niepotrzebnie zaśmiecają tablicę użytkowników.

Strona firmowa na Facebooku powinna całkowicie zrezygnować z publikacji treści zachęcających do polubienia, skomentowania lub udostępnienia. Taki post ma zazwyczaj formę, w której przedstawione zostaje kilka rozwiązań. Użytkownik decydując się na konkretną aktywność wobec postu, np. kliknięcie „Lubię to”, opowiada się za jedną z opcji przedstawionych w poście. Marki praktykujące zdobywanie fanów w ten sposób powinny liczyć się z nagłym spadkiem zasięgu. Prowadzenie Facebooka nastawione jest przede wszystkim na dostarczanie ciekawej i wartościowej treści, profile, które o to nie zadbają, same skazują się na ograniczenie zasięgu.

Serwis będzie także zmniejszał zasięg tych fanpages, które zamieszczają treści, kopiując je z innych profili. Często w ciągu dnia pojawia się jedno, wyjątkowo ciekawe wydarzenie. Zdarza się, że wiele dużych fanpage publikuje tę samą treść, co powoduje nadmiar jednakowych informacji w news feedach użytkowników. Strony na Facebooku muszą zacząć dbać o unikalną treść.

Kolejna, trzecia zmiana obejmuje ograniczenie zasięgu postów, w których firma publikuje linki prowadzące do niewartościowych treści, np. stron, które zawierają dużą ilość reklam. Prowadzenie fanpage na Facebooku to zadanie wymagające znajomości zmian algorytmu serwisu oraz zasad, jakimi warto kierować się w codziennej pracy. Hasło „Facebook dla firm” nigdy nie było myślą przewodnią działań podejmowanych przez Marka Zuckerberga. Społecznościowy gigant kolejny raz podkreślił, że najważniejsi są dla niego użytkownicy. Strona na Facebooku powinna być ciągle optymalizowana pod kątem użyteczności dla osób lubiących dany fan page.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Komentarze są wyłączone.

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991