Reklama na Facebooku

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 06.2012

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Wiadomo również, że Facebook na swoich barkach dźwiga promocję niejednej firmy. Trochę jak mityczny Atlas taszczący kulę ziemską. Ostatnio nad jego głową, zamiast promocyjnej sfery niebieskiej, zaczęły unosić się liczne znaki zapytania. Koncern General Motors zrezygnował z reklamowania się na Facebooku.

Amerykański koncern przemysłowy skrupulatnie przeliczył swoje wydatki. Okazało się, że pieniądze wydawane na reklamę w serwisach społecznościowych nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Firma Ipsos przeprowadziła badania na zlecenie Reutersa, z których wynikało, że cztery na pięć osób nigdy nie kupiło produktu polubionej firmy. Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać – kolejne badania pokazały, ze jest wręcz odwrotnie.

Tak jak każdy historyk ma swoją historię, tak wynik każdych badań ma swojego zleceniodawcę. Kolejna analiza przeprowadzona przez comScore dla Facebooka, wykazała, że kontakt z marką na portalu społecznościowym zwiększa świadomość użytkowników, zmieniając ich w konsumentów. Taki konsument będzie o wiele chętniej wrzucał do swojego koszyka produkty, które już wcześniej poznał. Królikiem doświadczalnym stała się firma Target. Badania dowiodły, że odbiorcy otrzymujący aktualne informacje o produktach Targetu, o 19 proc. chętniej kupowali artykuły tej firmy, niż osoby, które nie miały kontaktu z tą marką.

Badania pokazują, że cylinder, z którego wyskoczył ten królik doświadczalny jest wyjątkowo pojemny, a za jego rondem może kryć się jeszcze wiele zaskakujących odpowiedzi.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991