Reklamowa rewolucja na Facebooku?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 09.2014

Facebook od dawna próbował konkurować z Google i jego możliwościami reklamowymi. O ile społecznościowy gigant ma przewagę jeśli chodzi o doprecyzowanie grup docelowych, to już w kwestii zasięgu i możliwości dotarcia do wielu użytkowników szukających akurat danych produktów, nie jest aż tak różowo. Serwis zapowiedział właśnie uruchomienie reklamy opartej na platformie Atlas, która została zakupiona od Microsoftu za bagatela 100 milionów dolarów.

Czym ma wyróżniać się nowa sieć? Przede wszystkim Facebook chce spożytkować posiadane przez siebie big data. Ogromna ilość danych dotycząca użytkowników ma zostać połączona z systemem reklamowym. Atlas ma m.in. być sposobem na niedziałające ciasteczka na urządzeniach mobilnych. W ich miejsce zostanie wprowadzony people-based marketing, czyli marketing oparty na zachowaniach ludzkich. Dzięki wykorzystaniu ogromnej ilości danych, platforma będzie dużo efektywniej dopasowywać reklamę do potrzeb internauty. A jak wiadomo, reklama kontekstowa może być bardzo skuteczną formą promocji produktów czy usług.

Atlas ma pomóc marketerom zrozumieć, w jaki sposób ich działania w różnych kanałach mogą się wzajemnie wzmocnić. Reklamodawcy mogą również na bieżąco monitorować skuteczność utworzonych reklam.

Platforma to coś więcej niż tylko śledzenie użytkowników na wielu urządzeniach i utworzenie ukierunkowanych kampanii reklamowych. Atlas ma możliwość określenia, czy produkt został zakupiony np. po obejrzeniu reklamy na urządzeniach mobilnych. Według „The Wall Street Journal” sieć może także pomóc w analizie relacji między reklamowych w sferze offline i w ramach sprzedaży online. Jeśli konsument kupuje produkt i ujawnia swój adres e-mail, to Facebook może umożliwić obejrzenie, czy i kiedy dana osoba oglądała ogłoszenie reklamodawcy w Internecie.

 

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Komentarze są wyłączone.

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991