Facebook marketing to nic innego, jak szereg działań promujących daną firmę, markę, osobę lub produkt. Do tego typu zadań można wykorzystywać wiele narzędzi. Na facebooku znajdziemy ich wiele, ale najważniejszą są reklamy. Jak ich używać?
Facebook ads to reklamy, które mechaniką działania przypominają Google Adwords. Można je świetnie targetować, tj. ustawiać takie parametry reklam, by trafiały do odpowiednich użytkowników – potencjalnych zainteresowanych (fanów, konsumentów, kupujących). Przy facebook ads możemy ustalać wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania (lub powiązania z danym tematem) takiej osoby, do której mamy trafić.
Ile kosztuje reklama na Facebooku
Reklama na facebooku kosztuje tyle, ile tak naprwdę zaplanujemy. Wszystko zależy od tego, jaki budżet chcemy przeznaczyć na działania promocyjne. Jedno kliknięcie w reklamę wyceniane jest indywidualnie i może kosztować np. 0,07 Euro. Możemy oczywiście podać budżet całościowy na całą kampanię.
Kampanie na facebooku są skuteczne, ale wiele zależy od tego, jak pomysłowo skonstruujemy relamę – tj. jakie zdjęcie dobierzemy i jaki tekst wpiszemy w okienko obok.