Reklamy na Facebooku

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 04.2017

Reklamy na Facebooku


Facebook pozwala nam tworzyć reklamy sponsorowane, które mogą przyciągnąć nowych klientów, zwiększyć świadomość marki czy też zachęcić do skorzystania z najnowszej oferty naszej firmy. Każdy użytkownik portalu może umieścić własną reklamę w różnych lokalizacjach dostępnych na Facebooku oraz skierować ją do konkretnych użytkowników, którzy według nas spełniają kryteria potencjalnych klientów i mogą być zainteresowani naszą ofertą.

Pierwszym krokiem do zamieszczania reklam na Facebooku jest określenie głównego celu marketingowego.
Cele marketingowe różnią się w zależności od tego, czy chcemy zwiększyć zainteresowanie naszą marką, pozyskać nowe kontakty czy też zwiększyć sprzedaż naszych produktów/usług.

Jakie cele marketingowe możemy wybrać? Przyjrzyjmy się bliżej co możemy wybrać sobie za cel korzystając z reklamy na facebooku:

  • Promowanie posta

Jeżeli chcesz zachęcić innych do reakcji na post, czyli polubienia, udostępnienia czy podjęcia jakiegoś działania, warto skorzystać z możliwości wyświetlania sponsorowanych postów, które przy wyborze odpowiedniej grupy odbiorców wyświetlają się potencjalnym użytkownikom.

Facebook pilnuje, aby wyświetlane reklamy zbytnio się nie różniły od zwykłych postów, muszą wyglądać podobnie jak posty na tablicy. Dlatego też tekst znajdujący się na grafice nie może być zbyt wielki, aby nie wyróżniał się w tle innych postów. Przy większej ilości treści – zasięg reklamy gwałtownie spada.

Zalecane jest skorzystanie z narzędzia do testowania ilości tekstu na grafice:

https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

  • Promowanie strony (inaczej: Polubienia strony)

Reklama na Facebooku

Kolejnym sposobem na zwiększenie aktywności na własnym fanpage’u jest promowanie strony. Jest to zachęta do zdobywania like’ów w celu zainteresowania użytkowników naszymi produktami czy usługami.

  • Docieranie do osób w pobliżu firmy – rozpoznawalność lokalna

Gdy chcemy trafić do użytkowników, którzy znajdują się blisko naszej firmy i zachęcić ich do skorzystania z naszych usług – ustawienie lokalizacji będzie najlepszą możliwością. Reklamy mogą docierać tylko do tych użytkowników, którzy znajdują się w odpowiedniej odległości od siedziby naszej firmy i mogą skorzystać z naszych usług, czy zakupić produkt w naszym stacjonarnym sklepie. Tutaj, reklama wygląda dokładnie tak samo jak w przypadku promowania strony.

  • Zwiększenie rozpoznawalności marki

Aby zwrócić uwagę użytkowników – możemy wyświetlać im reklamy do czasu, aż poznają Twoją markę. Sięgniemy tutaj po reklamy podobne do postów na tablicy, reklamy wideo, karuzeli, czy pokazu slajdów – po to, aby użytkownik zapamiętał markę i w przyszłości skorzystał z Naszych usług/zakupił produkty.

Reklama_sponsorowana

  • Odesłanie odbiorców do witryny reklamodawcy (inaczej: Ruch, kliknięcia przekierowujące do witryny)

Reklamy te mają na celu zachęcenie użytkowników do wejścia – jak i konwersji na stronie. Nasze reklamy mogą wyświetlać się w prawej kolumnie tablicy oraz w aktualnościach na „tablicy”.

  • Zachęcenie do instalacji i aktywności w aplikacji

Celem może być także zachęta do korzystania z aplikacji. Aby mierzyć aktywność – należy skorzystać z SDK Facebooka. Warto skupić się na tworzeniu reklam graficznych, w tym karuzeli – aby w pełni przedstawić użytkownikom naszą aplikację i zachęcić ich do instalacji.

Dzięki analizie działań użytkowników można dowiedzieć się jak wykorzystywana jest nasza aplikacja, jacy użytkownicy do niej powracają – i w jakim celu.

  • Zwiększenie frekwencji na wydarzeniu

Aby reklamować wydarzenie na Facebooku w formie wyświetlanego w aktualnościach posta – należy powiązać je ze stroną. W innym przypadku reklamy zostaną wyświetlane w kolumnie po prawej stronie. Głównym celem będzie tutaj wywołanie reakcji użytkowników na nasze wydarzenie, czyli wzięcie w nim udziału bądź wyrażenie zainteresowania.

reklama facebook

  • Zachęcenie odbiorców do odwiedzenia firmy

Reklamy w tym przypadku mogą być zdjęciem, filmem wideo lub klauzulą. Wyróżniają się tym, że posiadają lokalizator oraz wezwania do działania typu „Zadzwoń”, czy „Jak dojechać” oraz są wyświetlane na podstawie lokalizacji, podobnie jak w przypadku rozpoznawalności lokalnej.

Aby stworzyć reklamy musimy skonfigurować Facebook Locations.

  • Zdobywanie potencjalnych klientów dla firmy (inaczej: Pozyskiwanie kontaktów)

Naszym celem reklamowania się na Facebooku może być także chęć pozyskania kontaktów. Być może będziemy potrzebować e-maili, aby przesyłać nasze oferty zainteresowanym klientom, czy też wypuścić nasz newsletter.

Tutaj skorzystamy z możliwości stworzenia reklamy kontaktowej, zwierającej formularz. Dzięki niemu będziemy mogli zadać użytkownikom pytania, zachęcając do pozostawienia adresu e-mail czy numeru telefonu, aby móc się w przyszłości z nim skontaktować dodając go do bazy klientów.

  • Zwiększenie liczby konwersji w witrynie

Aby zwiększyć ilość konwersji w swojej witrynie możesz skorzystać z narzędzia Facebook Pixel i śledzić wszystkie konwersje wykonywane przez użytkowników na stronie. Dzięki zamieszczeniu piksela na swojej stronie możesz zoptymalizować wyświetlanie reklam potencjalnym klientom i obliczyć zwrot z inwestycji.

Wybierając za cel zwiększenie liczby konwersji w witrynie, umieszczamy piksel w kodzie źródłowym strony i możemy je łatwo zmierzyć, skupiając się na tych, które są dla nas najcenniejsze.

  • Zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty

Gdy chcemy zachęcić do skorzystania z oferty – możemy po prostu wyświetlić ją w aktualnościach użytkowników Facebooka, którzy polubili już Twoją stronę. Osoba, po kliknięciu w nią może przejść do witryny i dokonać zakupu. W ten sposób możesz zachęcać ludzi oferując im zniżki, kody rabatowe.

  • Zachęcenie odbiorców do obejrzenia filmu

Za pomocą kreatora reklam czy też Power Edytora możemy łatwo wypromować film.

Możemy wyświetlać go przez 15 sekund, ale pamiętajmy – nie każdy poświęci tyle czasu na obejrzenie wideo, więc najważniejsze rzeczy umieśćmy na samym początku. Warto także zamieszczać napisy, aby film mógł zawierać przekaz będąc wyświetlonym bez dźwięku.

  • Promowanie katalogu produktów

Na Facebooku możesz także promować konkretne produkty. Posiadając odpowiedni katalog ze swoimi produktami możesz wyświetlać je odpowiednim użytkownikom. Dzięki temu możesz dotrzeć do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę oferując im znane przez nich produkty bądź docierać do nowych klientów na podstawie grup odbiorców.

To nowość dla właścicieli sklepów i aplikacji mobilnych – pamiętaj, aby umieścić na stronie odpowiedni kod (piksel) – po kliknięciu w oferowany produkt, użytkownik przejdzie do sklepu i będziesz mógł śledzić jego zachowanie na stronie.

Aby stworzyć katalog produktów, będziesz musiał uzupełnić następujące dane o produkcie: dostępność, stan (new, used), opis, link do zdjęcia, link do witryny, nazwa artykułu, cena, marka lub identyfikator produktu.

Po przesłaniu katalogu będziesz mógł wyświetlać swoje produkty konkretnym użytkownikom.

Podsumowanie

Są to wszystkie cele, jakie możesz wybrać, aby docierać do klientów na Facebooku. W zależności od tego czy chcesz wypromować post, wydarzenie czy też zachęcić ludzi do skorzystania ze specjalnej oferty, albo znaleźć nowych klientów, którzy znajdują się w pobliżu Twojej firmy – możesz skorzystać z reklam sponsorowanych w najbardziej znanym portalu społecznościowym.

Dzięki reklamom na Facebooku możesz trafić do klientów, którzy są zainteresowani Twoimi produktami czy usługami.

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991