Rozmowa na Facebooku dozwolona

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 09.2012

Faceboook został wyposarzony w narzędzie do komunikacji – prosty czat, który ma zaimplementowaną listę znajomych z naszego profilu – to wygodne i przyjemne rozwiązanie. Komunikator informuje nasz także, kto jest on-line. Dzięki niemu możemy się szybko i skutecznie porozumiewać. Jeśli danej osoby nie ma w tej chwili na Facebooku, napiszcie tekst w chmurce czata, a system wyśle ją w postaci wiadomości.

Takie są oto zalety komunikatora. Ale to nie wszystko. Facebook czat posiada także całkiem liczne grono emotikonek, dzięki którym możemy zwizualizować swoje aktualne emocje. Niestety, w tej kwestii należy uważać, gdyż używanie uśmiechniętych buziek możę szybko wymknąć się spod kontroli. Jeśli ich nadużywasz, możesz zmęczyć rozmówcę. Lepiej przeczytaj zdanie na głos i oceń czy ton odpowiada przekazowi, jaki chcesz wysłać w świat. I pamiętaj, nie kazde zdanie musi zawierać wykrzyknik. Niestety są i tacy, którzy ich nadużywają.

Na większą swobodę możemy sobie pozwolić, gdy rozmawiamy z przyjacielem, ale jeśli rozmowa ta odbywa się z kimś z kręgu pracy należy bardziej uważać i wykazać się powściągliwością w wyrażaniu emocji. Wtedy wiadomość musi być jasna, zwięzła i klarowna. Brak emotikonek w takiej wiadomości to tylko zaleta. Radosne buźki zachowajmy na prywatne rozmowy ze znajomymi.

Warto zatem pamiętać, kim jest nasz rozmówca oraz jakiego typu treści chcemy mu przekazać.

A jakie Wy macie doświadczenia z rozmów na czatach? Drażnią Was pewne zwyczaje lub sposób porozumiewania się? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991