Sezon na reklamę. Kiedy uruchomić reklamę produktów sezonowych?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 09.2014

W jakim miesiącu panowie najchętniej szukają pierścionków zaręczynowych? Kiedy kupujemy dzieciom podręczniki szkolne? Oferty sezonowe są dla firm i przedsiębiorstw doskonałym źródłem dochodu. Często jednak powstaje problem dotyczący tego, kiedy najlepiej rozpocząć swoją kampanię reklamową. Wzrost popularności niektórych haseł nie jest tak oczywisty jak mogłoby się wydawać. Analiza niektórych haseł w Google Trends pozwoli nam skutecznie zaplanować działania promocyjne.

„I że cię nie opuszczę aż do śmierci…”

Na początku wspomnieliśmy o pierścionkach zaręczynowych. Jest to jeden ze zbyt przecenianych trendów wyszukiwania, bardzo wiele osób jest przekonanych, że pierścionki zaręczynowe najchętniej są poszukiwane zimą, w okolicach grudnia. Rzeczywiście analiza pokazuje, że wykres Google Trends nieco wzrasta w okolicach grudnia na dosłownie 2 miesiące, ale jest to tak nieznaczny wzrost, że powinniśmy przez cały rok obstawiać ruch i nie skupiać się tylko na oczekiwanym wzroście. Poniżej wykres popularności dla hasła pierścionki zaręczynowe.

pierscionki-zareczynowe

Poniżej zrzut z Planera słów kluczowych, który pokazuje, że w każdym miesiącu wolumen zapytań jest wysoki, a w styczniu należałoby dostosować budżet do większej ilości zapytań.

pierscionki-zareczynowe

W sezonie wszystkiego więcej

Inaczej rzecz ma się z typowymi produktami sezonowymi, jak np. podręczniki szkolne. Tutaj rzeczywiście warto nasilić swoje działania i zwiększyć budżet w konkretnym miesiącu. Największe zainteresowanie w przypadku podręczników szkolnych przypada na sierpień oraz minimalnie większe na wrzesień.

pierscionki-zareczynowe

Podobną sytuację wskazuje nam Planer słów kluczowych.

pierscionki-zareczynowe

Drugim bardzo ciekawym zjawiskiem jest wzrost zainteresowania Sylwestrem. Okazuje się, że na hasło Sylwester w ostatnich latach można zauważyć pewien wspólny pierwiastek. Wzrost zapytań związanych z ostatnim dniem roku przypada już na wrzesień i rozpędza się w październiku, a największa ilość wyszukań zostaje odnotowana w grudniu. Warto więc zainteresować się wtedy zwiększeniem nakładów na reklamę.

sylwester

Poniżej zrzut z Planera słów kluczowych, w październiku średnia miesięczna liczba wyszukiwań dla hasła Sylwester wynosi 12 110, w listopadzie 27 130, a w grudniu wzrasta ona aż do 1 500 110. Warto tutaj zaznaczyć też, że Planer słów kluczowych jest o wiele bardziej dokładny i popularność wszelkich słów najlepiej sprawdzać za jego pomocą.

sylwester2

Wyraźne trendy możemy także znaleźć dla hasła Znicze. Tutaj podobnie jak w przypadku Sylwestra, możemy domyślić się, kiedy będzie wzrost zainteresowania, ale Planer słów pokazuje, że w reklamę warto zainwestować więcej już we wrześniu, a najwyższe środki przeznaczyć w październiku.

znicze2

Podobnie jeden miesiąc wysuwa się na prowadzenie jeśli chodzi o poszukiwanie Plecaków podróżnych. Tutaj dobrze możemy przypuszczać, że będzie to jeden z miesięcy wakacyjnych. Liczba wyszukiwań hasła Plecak podróżny wskazuje na sierpień.

tata

Kiedy po prezent dla mamy?

Teraz przeanalizujemy te słowa kluczowe, których popularność teoretycznie powinna wydawać się prosta do przewidzenia. Moglibyśmy przypuszczać, że większość z nas hasło Prezent dla mamy będzie wpisywać w okolicach Dnia Mamy, a więc miesiąc kwiecień lub maj mógłby cieszyć się największą popularnością. Podobne przypuszczenia możemy mieć w przypadku Prezentu dla taty – Dzień Ojca wypada w czerwcu, więc ten miesiąc moglibyśmy uznać za najbardziej prawdopodobny jeśli chodzi o częstotliwość wyszukiwań. Okazuje się jednak, że wzrost w tych miesiącach nie jest tak wysoki, jak moglibyśmy się spodziewać. W maju średnia liczba miesięcznych wyszukań wynosi 316 830, natomiast w grudniu jest ona ponad dwukrotnie wyższa – 691 160.

mama

Nieco podobnie jest z prezentami dla taty. Miesięczna liczba wyszukań w czerwcu wynosi 454 740, a w grudniu 577 910.

tata

Zaskoczyć nas może także popularność słowa grill. Okazuje się, że liczba wyszukiwań wzrasta już z początkiem marca i powoli rozpędza się, osiągając najwyższy wynik w maju.

tata

Powyższe trendy pokazują, że przed każdą kampanią, zwłaszcza w przypadku kampanii obejmującej produkty sezonowe, popularne w konkretnych miesiącach, warto zapoznać się ze średnią miesięczną liczbą wyszukań, by jeszcze lepiej dostosować swoje działania do potrzeb potencjalnych klientów. W Deva Group zarówno w reklamie AdWords, jak i Facebook Ads uwzględniamy bieżące trendy w sugerowaniu klientom optymalnych budżetów. Przewidujemy na podstawie wspomnianych narzędzi, własnych danych i doświadczenia jak najlepiej przygotować się na sezon w swojej branży.

 

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991