Timeline dla marek

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 09.2012
 

Strony na Facebooku dla marek są podstawowym i głównym narzędziem do tworzenia więzi między biznesem a ludzmi, którzy stanowią grupę odbiorczą marki. Dzięki tym stronom można doskonale wyrażać ideę marki, wizualizować ją według upodobań i aktualnych trendów dzięki pewnym udogodnieniom i funkcjom, które oferuje Facebook.

Klucz do sukcesu to…

Bardzo ważny aspekt prowadzenia stron na Facebooku to visual content. Na nim warto się skupić i poświęcić mu naprawdę dużo czasu. Dlaczego? Otóż, jak pokazują eye-trackingowe badania, wzrok użytkowników zatrzymuje się w pierwszej kolejności na cover photo – dużym zdjęciu na górze facebookowej strony. Dobrze jest zmieniać zdjęcie główne, by przykuwać uwagę fanów i zachęcać ich do bezpośredniego odwiedzania stron, jednym słowem, by wyrobić w nich nawyk sprawdzania, czy coś się dzieje na profilu danej marki.

Możemy wyróżnić kilka stylów tworzenia cover photo i idei, jakie chcemy w nich zawrzeć.

Przesłanie

Jeśli chcemy stworzyć pozytywną konotację między produktem a klientem, postawmy na emocje i prezentujmy je otwarcie. Pokazujmy radość, spokój, energię – nie łatwo je pokazać, ale postarajmy się. To zaprocentuje.

Innowacyjność

Chcesz się wyróżnić i przy tym pragniesz wyróżnić swoją markę? Nic trudnego! Zaprojektuj takie cover photo, które nie dość, że przykuje wzrok, to wbije się na stałe w pamięć fanów. Zrób kolaż, umieść ciekawy efekt wizualny.

Relacje z klientem

Pokazujcie ludzi, fanów z Waszymi produktami, chwalcie się tym, róbcie albumy, kolaże zdjęć. Na pewno to docenią i wyrażą pozytywną opinię. Warto!

Wezwanie do działania

Daj pozytywny przekaz – zachęć ludzi do działania i przekazuj dobre emocje.

 

Ale rownie ważne są…

Na profilu powinno znajdować się jak najwięcej zdjęć. Ale, ale, tu jest mała pułapka – zdjęcia muszą być dobrej jakości i w odpowiedniej rozdzielczości tak, by ładnie prezentowały się na profilu. To bardzo ważne. Warto korzystać też z opcji, jakie jakiś czas temu wprowadził Facebook, a mianowicie opcji przypinania zdjęć na górze profilu oraz powiększania ich na całą szerokość strony. To pozwala uwidocznić najważniejsze wydarzenia, informacje.

Kamieni nie ruszaj 😉

Kamienie milowe czyli najważniejsze elementy w historii działania całej firmy to ważne chwile. Utrwalaj je i wyszczególniaj. Pokazuj fanom, że cenisz tradycję i ważne są dla Ciebie elementy, które miały wpływ na jej rozwój.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry