Timeline dla marek

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 09.2012

Strony na Facebooku dla marek są podstawowym i głównym narzędziem do tworzenia więzi między biznesem a ludzmi, którzy stanowią grupę odbiorczą marki. Dzięki tym stronom można doskonale wyrażać ideę marki, wizualizować ją według upodobań i aktualnych trendów dzięki pewnym udogodnieniom i funkcjom, które oferuje Facebook.

Klucz do sukcesu to…

Bardzo ważny aspekt prowadzenia stron na Facebooku to visual content. Na nim warto się skupić i poświęcić mu naprawdę dużo czasu. Dlaczego? Otóż, jak pokazują eye-trackingowe badania, wzrok użytkowników zatrzymuje się w pierwszej kolejności na cover photo – dużym zdjęciu na górze facebookowej strony. Dobrze jest zmieniać zdjęcie główne, by przykuwać uwagę fanów i zachęcać ich do bezpośredniego odwiedzania stron, jednym słowem, by wyrobić w nich nawyk sprawdzania, czy coś się dzieje na profilu danej marki.

Możemy wyróżnić kilka stylów tworzenia cover photo i idei, jakie chcemy w nich zawrzeć.

Przesłanie

Jeśli chcemy stworzyć pozytywną konotację między produktem a klientem, postawmy na emocje i prezentujmy je otwarcie. Pokazujmy radość, spokój, energię – nie łatwo je pokazać, ale postarajmy się. To zaprocentuje.

Innowacyjność

Chcesz się wyróżnić i przy tym pragniesz wyróżnić swoją markę? Nic trudnego! Zaprojektuj takie cover photo, które nie dość, że przykuje wzrok, to wbije się na stałe w pamięć fanów. Zrób kolaż, umieść ciekawy efekt wizualny.

Relacje z klientem

Pokazujcie ludzi, fanów z Waszymi produktami, chwalcie się tym, róbcie albumy, kolaże zdjęć. Na pewno to docenią i wyrażą pozytywną opinię. Warto!

Wezwanie do działania

Daj pozytywny przekaz – zachęć ludzi do działania i przekazuj dobre emocje.

 

Ale rownie ważne są…

Na profilu powinno znajdować się jak najwięcej zdjęć. Ale, ale, tu jest mała pułapka – zdjęcia muszą być dobrej jakości i w odpowiedniej rozdzielczości tak, by ładnie prezentowały się na profilu. To bardzo ważne. Warto korzystać też z opcji, jakie jakiś czas temu wprowadził Facebook, a mianowicie opcji przypinania zdjęć na górze profilu oraz powiększania ich na całą szerokość strony. To pozwala uwidocznić najważniejsze wydarzenia, informacje.

Kamieni nie ruszaj 😉

Kamienie milowe czyli najważniejsze elementy w historii działania całej firmy to ważne chwile. Utrwalaj je i wyszczególniaj. Pokazuj fanom, że cenisz tradycję i ważne są dla Ciebie elementy, które miały wpływ na jej rozwój.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991