Zmiany w konkursach na Facebooku

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 08.2013

Na Facebooku kolejne zmiany. Do tej pory publikowanie konkursów było dozwolone tylko w ramach specjalnej zewnętrznej aplikacji. Konkurs był więc widoczny w zakładkach na fan page’u i tylko w taki sposób marki mogły umożliwiać internautom udział w zabawie. Oczywiście wiele firm nie przestrzegało regulaminu Facebooka, organizując akcję promocyjne w postach na swojej tablicy. Często pojawiały się prośby o lajki lub udostępnienia. Teraz taka forma będzie dopuszczalna.

Facebook zadecydował dość niespodziewanie, że konkursy będzie można organizować na tablicy. Dopuszczalny jest wybór zwycięzców na podstawie komentarza czy polubienia wpisu na profilu oraz publikacja wpisów internautów na fan page’u. Zwycięzców można wybierać także poprzez wiadomości prywatne oraz wykorzystać przycisk „Lubię to!” jako mechanizm głosowania.

Aplikacje konkursowe ułatwiają zarządzaniem dużą ilością zgłoszeń, umożliwiają przygotowanie specjalnej, wyróżniającej się grafiki oraz są dużo bardziej funkcjonalne, ale ich koszt waha się od 50 do 100 zł. Ze zmiany skorzystają z pewnością mikroprzedsiębiorcy, czy instytucje kultury, które mimo zakazu, dość często organizowały konkursy, w których można było wygrać bilety do kina czy teatru.

Wprowadzono jednak nowy zakaz – niedozwolone jest nakłanianie fanów w konkursie do oznaczania się na zdjęciu, które nie przedstawia ich samych lub związanych z nimi przedmiotów. Otagowane zdjęcie musi być w jakiś sposób związane z użytkownikiem.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991