Jesteśmy ekspertami od pozycjonowania stron www

Należymy do elitarnego grona najstarszych agencji SEO w Polsce. Sukcesy odnosimy od 2005 roku.
19 lat doświadczenia to dziesiątki tysięcy słów kluczowych oraz ruch liczony w milionach odwiedzin.

skuteczne działania, wzrost sprzedaży z SEO i SEM

Jesteśmy skuteczni

Aż 97% naszych klientów widzi wyniki naszych prac już od pierwszego miesiąca współpracy. Osiągnęliśmy milionowe wzrosty dla Interia.pl, pokonywaliśmy setki stron, aby dostać się na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

SEO - pozycjonowanie stron ze specjalistami z DevaGroup

Tylko specjaliści

Każdy specjalista SEO jest doświadczonym ekspertem. Nie powierzymy Twojego serwisu w ręce praktykantów. Nie jesteśmy fabryką, ale zgranym zespołem specjalistów.

gwiazdki

Pełna specjalizacja

Jedna na kilka agencji reklamowych w Polsce ma swój własny dział SEO. Pozostałe zlecają wykonywanie pozycjonowania firmom takim jak nasza. Z naszych usług korzysta kilkunastu partnerów, w tym nasza bezpośrednia konkurencja.

Logo Google Analytics

Analityka w cenie

Pomagamy wdrożyć i aktywnie wyciągamy wnioski z Google Analytics, każdy ze specjalistów SEO jest również certyfikowanym specjalistą Analytics.

Wybierasz sprawdzony zespół

Szukasz firmy sprawdzonej we współpracy z małymi i średnimi biznesami ale również z doświadczeniem wśród największych? Znalazłeś!
Nie boimy się żadnych wyzwań, czego dowodem jest portfolio ponad 1000 klientów, którzy nam zaufali. Poznaj kluczowych z nich:

interia logo

7-letni projekt rozwoju i prowadzenia działu SEO. Szkolenia, strategie linkowania oraz audyty techniczne dla kilkudziesięciu serwisów w tym wydawnictwa Bauer oraz Radia RMF.

Zdecydowanie mogę polecić Krzysztofa Marca i jego zespół do prac z zakresu SEO, SEM jak i tworzenia zaawansowanych narzędzi na te potrzeby.
Kornel Dulęba, Dyrektor Działu Media

shoper

Naszym zadaniem był audyt silnika największego systemu sklepów SaaS w Polsce. W wyniku tych prac Shoper to najlepiej przygotowana platforma e-commerce pod kątem SEO.

Audyty przygotowywane przez DevaGroup są na wysokim poziomie technicznym, a analiza kilkudziesięciu elementów została wykonana bardzo dokładnie.
Krzysztof Krawczyk, Prezes Zarządu

neonet

Jesteśmy odpowiedzialni za techniczne przygotowanie serwisów w dwóch dużych audytach SEO.

Szeroka wiedza, duża kreatywność i zaangażowanie, bardzo dobra i skuteczna komunikacja, to klucze wartości jakie otrzymaliśmy po rozpoczęciu współpracy z DevaGroup jako opiekunów naszych kampanii Adwords
Marcin Duma, Dyrektor sprzedaży i rozwoju

Jak pozycjonujemy?

Pozycjonowanie to długotrwały proces składający się z dwóch elementów: optymalizacji (on-site) i budowania linków (off-site). Całość działań uzupełnia analiza słów kluczowych i wyznaczenie celu kampanii.

Analiza słów kluczowych

Szeroki proces wybrania takich słów kluczowych, które są poszukiwane przez użytkowników Google i przyniosą pozytywny efekt biznesowy.

Cykliczne działania

Nie poprzestajemy na jednorazowej optymalizacji strony, czy analizie słów kluczowych wyłącznie początku współpracy. Algorytm Google jest zmienny, więc dbamy o to by nasze metody były zawsze aktualne.

Opis specjalizacji

Audyty SEO

Każdy punkt w audycie, który jest zwięzłym opracowaniem ulepszeń na stronie wraz z gotowymi pomysłami na wdrożenie, został sprawdzony i przynosi wymierne korzyści dla strony.

Optymalizacja

Naszym celem jest strona idealnie przygotowana pod roboty wyszukiwarki Google, z zachowaniem zasady, że najważniejszy jest użytkownik.

Budowa linków

Stały proces budowania popularności strony poprzez tworzenie nowych miejsc odsyłających do domeny. Ważna jest dla nas dywersyfikacja typów i nazw linków.

Zewnętrzny Content Marketing

Jesteśmy ekspertami od pozyskiwania linków z wartościowych miejsc oraz z artykułów sponsorowanych. Doradzimy jaką część budżetu SEO warto przeznaczyć na linki wysokiej jakości pozyskane w ten sposób.

Optymalizacja

Artykuły z linkami

Reklama Twoich produktów i usług w zewnętrznych mediach. Umożliwia dokładne zaprezentowanie firmy i oferty, oraz potrafi wpłynąć bezpośrednio na poziom ruchu na stronie i konwersje.

SEO linkbuilding

Najlepsze platformy

W ramach prac wykorzystujemy najlepsze dostępne na rynku platformy content marketingowe oraz wyselekcjonowane miejsca – dostępne na preferencyjnych warunkach.

gwiazda

Tematyczne linki

Linki w artykułach ukazują się w prestiżowych miejscach w sieci, na często odwiedzanych, przeważnie tematycznych stronach, podnosząc tym samym znaczenie Twojej strony w rankingu Google.

Optymalizacja

Pełny zakres działań on-site mający na celu poprawę jakości strony.
Działamy zgodnie z najnowszymi trendami optymalizacji data-driven.

Optymalizacja

Optymalizacja

Dobrze przygotowana strona ma nie tylko wartość dla wyszukiwarki, przez co lepiej się pozycjonuje, ale też dla użytkownika, który szybciej znajdzie interesujące go treści.

W optymalizacji stron ściśle przestrzegamy zasad Google.

Nasze pakiety zawierają czas przeznaczany na prace analityczne i optymalizacyjne, które mogą zostać wykorzystane do ulepszania strony.

wdrozenia

Wdrożenia

Posiadasz własny zespół zajmujący się stroną? Idealnie – przeszkolimy go i będziemy nadzorować wprowadzanie zasugerowanych poprawek.

Jeśli nie masz specjalistów zmiany możemy wdrożyć odpłatnie lub w ramach godzin dostępnych w pakietach. Możemy też rekomendować któregoś z naszych licznych partnerów.

Budowanie linków

Pełny zakres działań off-site mający na celu zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce.

Optymalizacja

Linki wysokiej jakości

Linki które pozyskujemy, mają realny wpływ na pozycje w Google. Stanowią mieszankę miejsc w których mogłyby powstawać naturalnie, domen o wysokim autorytecie w Google oraz innych przetestowanych pod kątem skuteczności typów miejsc.

Stosujemy kilkanaście typów linków – zawsze możesz poprosić nas o ich przykłady.

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Nasz specjalny, budowany na zdobywanym 19 lat doświadczeniu algorytm decyduje o różnicowaniu miejsc linków oraz nazw linków.
W tych zasadach tkwi sekret naszej skuteczności.

Używamy wyłącznie takich metod budowy linków, o których wiemy, że są skuteczne i bezpieczne.

gwiazda

Jasne zasady

Minimalna szansa na karę od Google – w ostatnich latach żadna z pozycjonowanych przez nas stron nie została ukarana.

Wszystkie linki pokazujemy w raportach.
Nie kasujemy ich w przypadku zakończenia współpracy –
to wyróżnia nas na rynku SEO
.

Analiza słów kluczowych

Jesteśmy pionierami w dziedzinie analizy słów kluczowych, czyli tego na co powinniśmy pozycjonować biznes.
Nasza strategia content marketingu została nagrodzona na Kongresie E-Handlu jako najlepsza prezentacja wg. publiczności!

Konsultacje

Konsultacje

Słuchamy naszych klientów, wiemy, że znają swoją branżę często lepiej niż my. Na każdym etapie działań masz wpływ na przyjętą strategię.

strzalka

Content Marketing

W strategii uwzględniamy:
mikro momenty mobilne, długi ogon / pozycjonowanie szerokie oraz optymalizacje pod wyszukiwanie głosowe.

Planowanie

Planowanie

Zestaw unikatowych narzędzi, wiedzy i doświadczenia – w DevaGroup analizy wykonują wyłącznie przeszkoleni specjaliści co wyróżnia nas na tle innych firm.

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji

Pracujemy z Semstorm oraz Senuto, a na rynkach zagranicznych z Searchmetrics, aby poznać sekrety Twojej konkurencji.

rozbudowa

Google Ads (AdWords)

Umiemy wyławiać najlepsze pomysły na słowa kluczowe z Google Ads (AdWords). Gwarantuje to ścisła współpraca między działami.

Usługi dodatkowe

Godziny w pakietach możesz wykorzystywać wymiennie na szeroka gamę usług dodatkowych:

Optymalizacja

Dodatkowe analizy i audyt SEO/UX strony.

Analityka cyfrowa

Wdrożenia GTM, Google Analytics i analiza danych.

Dodatkowe linki

Przeznaczenie godzin na budżet na linki.

Praca kodera/programisty

Opcjonalne wdrożenia i prace dodatkowe.

Prace na stronie

Ulepszenia opisów, ustawienia SEO w panelu CMS.

Narzędzia Google i monitoring

Analizy w Google Search Console i Meta Harvester.

Analiza słów kluczowych

Dodatkowe analizy oraz strategie content marketingu.

Pisanie tekstów

Pełna oferta prac copywritera.

Analiza konkurencji

Analizujemy linki, słowa kluczowe oraz strategie.

Oraz wiele innych działań: kampanie Google Ads (AdWords), FacebookAds, remarketing czy prace graficzne.

W ramach pakietu w każdym miesiącu zyskujesz czas, który możesz przeznaczyć na dodatkowe działania.

Większe projekty (np. audyt, który może zająć nawet 10-20 godzin) i działania dodatkowe nie zawsze są podejmowane co miesiąc. Dodatkowo zawsze istnieje możliwość dokupienia kolejnych godzin pracy.

Narzędzia agencyjne

Nowoczesne pozycjonowanie wymaga szerokiej gamy narzędzi.
Wykorzystujemy najlepsze z nich, korzystając wyłącznie z legalnych wersji.

Majestic w SEO

Zaawansowane narzędzie do analityki linków. Jesteśmy ambasadorem Majestic na terenie Polski.

Google Search Console w SEO

Najważniejsze narzędzia dla webmasterów z danymi prosto od Google.

DEEPCRAWL - pozycjonowanie stron www

Profesjonalny crawler do zaawansowanych audytów stron.

audisto w SEO

Dodatkowy crawler dla najbardziej wymagających projektów.

screamingfrog - pozycjonowanie stron www

Multi-narzędzie z wbudowanym crawlerem, doskonałe do skanów po wdrożeniu.

ahrefs w SEO

Uzupełniająca baza linków do analiz stron oraz konkurencji.

clusteric w SEO

Multi-narzędzie doskonale sprawdzające się przy analizie i ocenie profilu linków.

Senuto w SEO

Pakiet narzędzi do budowania baz słów kluczowych oraz analiz konkurencji.

Semstorm w pozycjonowaniu stron

Analiza konkurencji oraz pakiet prostych narzędzi SEO.

ryte w SEO

Wcześniej OnPage.org, to zaawansowany pakiet narzędzi do badania i monitoringu witryn z kompleksowym crawlerem SEO.

oncrawl w SEO

Bardzo dobry i szybki SEO crawler oraz narzędzie do analizy logów serwera.

search-metrics w pozycjonowaniu stron

Ogromny pakiet narzędzi do analizy widoczności w SERP w wielu krajach wraz z możliwością analizy ruchu, słów kluczowych, backlinków oraz treści.

SurferSEO

Narzędzie umożliwiające optymalizację stron w modelu data-driven.

Sitebulb w SEO

Program do optymalizacji projektów SEO i zarządzania danymi.

Siteliner w pozycjonowaniu stron

Narzędzie umożliwia wykrywanie zduplikowanych treści w obrębie stron internetowych.

oraz wiele innych, w tym narzędzia autorski,
tworzone pod indywidualne potrzeby klientów.

Narzędzia agencyjne

Nowoczesne pozycjonowanie wymaga szerokiej gamy narzędzi.
Wykorzystujemy najlepsze z nich, korzystając wyłącznie z legalnych wersji.

Majestic w SEO

Zaawansowane narzędzie do analityki linków. Jesteśmy ambasadorem Majestic na terenie Polski.

Google Search Console w SEO

Najważniejsze narzędzia dla webmasterów z danymi prosto od Google.

DEEPCRAWL - pozycjonowanie stron www

Profesjonalny crawler do zaawansowanych audytów stron.

audisto

Dodatkowy crawler dla najbardziej wymagających projektów.

screamingfrog - pozycjonowanie stron www

Multi-narzędzie z wbudowanym crawlerem, doskonałe do skanów po wdrożeniu.

ahrefs

Uzupełniająca baza linków do analiz stron oraz konkurencji.

clusteric w SEO

Multi-narzędzie doskonale sprawdzające się przy analizie i ocenie profilu linków.

Senuto w SEO

Pakiet narzędzi do budowania baz słów kluczowych oraz analiz konkurencji.

Semstorm w pozycjonowaniu stron

Analiza konkurencji oraz pakiet prostych narzędzi SEO.

ryte w SEO

Wcześniej OnPage.org, to zaawansowany pakiet narzędzi do badania i monitoringu witryn z kompleksowym crawlerem SEO.

oncrawl w SEO

Bardzo dobry i szybki SEO crawler oraz narzędzie do analizy logów serwera.

search-metrics w pozycjonowaniu stron

Ogromny pakiet narzędzi do analizy widoczności w SERP w wielu krajach wraz z możliwością analizy ruchu, słów kluczowych, backlinków oraz treści.

SurferSEO

Narzędzie umożliwiające optymalizację stron w modelu data-driven.

Sitebulb w SEO

Program do optymalizacji projektów SEO i zarządzania danymi.

Siteliner w pozycjonowaniu stron

Narzędzie umożliwia wykrywanie zduplikowanych treści w obrębie stron internetowych.

Pozycjonowanie ze wspraciem sztucznej inteligencji

Na wszystkich etapach pozycjonowania strony wykorzystujemy sprawdzone narzędzia wyposażone w sztuczną inteligencję. Przekonaliśmy się wielokrotnie, że połączenie wieloletniego doświadczenia specjalistów z nowoczesnymi metodami i oprogramowaniem pozwala uzyskać pozytywne efekty biznesowe dla naszych klientów.

AI pomaga nam podczas tworzenia audytów SEO, analizy słów kluczowych oraz konkurencji, a także w przygotowywaniu sugestii związanych z treścią i linkbuildingiem. Mamy świadomość, że nawet najlepsze narzędzie nie jest w stanie zastąpić wiedzy zdobytej podczas codziennej pracy z projektami SEO. Dlatego też wszystkie analizy, raporty i rekomendacje są tworzone przez specjalistów, którzy dopasowują je do potrzeb Twojej strony internetowej.

Trzymamy również rękę na pulsie i regularnie testujemy najnowsze rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję. Sprawdzamy również, jak wyszukiwarki interpretują treści tworzone z wsparciem AI. Wszystko po to, aby móc zaoferować Ci nowoczesne i bezpieczne pozycjonowanie, zgodne z aktualnymi trendami w branży.

40

41

39

38

43

260 x 113 px AI Leonardo

42

Ile to kosztuje?

W DevaGroup sam decydujesz o poziomie swoich wydatków, a budżet kampanii może być dowolnie modyfikowany.
Całkowity koszt działań to Twój budżet oraz koszt naszej obsługi i opcjonalnych usług dodatkowych.
Zapytaj nas również o  pakiety premium SEO.

Zdobyliśmy nagrodę w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2023!

DevaGroup z prestiżową nagrodą w konkursie Performance Marketing Diamonds! To wyróżnienie przyznawane najlepszym kampaniom performance oraz afiliacyjnym na rynkach UE.

Zostaliśmy nagrodzeni w kategorii niezwykle dla nas ważnej – bo stawiającej użytkownika na pierwszym miejscu: The best content directed to consumer!

Statuetka została przyznana za kampanię prowadzoną we współpracy z ContentHouse dla Tauron Polska Energia S.A.!

Szukasz sprawdzonej agencji, która dowozi diamentowe wyniki?

Specjaliści w działaniach B2B

Mamy bogate doświadczenie w prowadzeniu działań nastawionych na pozyskanie klienta B2B – zarówno w ramach pozycjonowania jak i kampanii Ads. Nasza obsługa nie ogranicza się do Polski, a do klienta biznesowego docieraliśmy już w takich krajach jak np. Wielka Brytania, Niemcy, czy USA. Zobacz dlaczego warto powierzyć nam prowadzenie działań:

logo-data-consult

W zakres naszych działań wchodziło zbudowanie strategii optymalizacji i pozycjonowania strony www, a także prowadzenie kampanii Google Ads, nastawionej na pozyskanie klienta biznesowego.

Od początku współpraca układa się znakomicie. Jesteśmy zadowoleni zarówno z jasnych warunków współpracy, zakresu świadczonych usług jak i ich poziomu.
Dominika Cisowska, Kierownik Marketingu

logo fresh office

Jesteśmy odpowiedzialni za kompleksowe prowadzenie kampanii Google i Facebook Ads nastawionych na budowanie wizerunku firmy oraz pozyskiwanie leadów.

Od początku naszej współpracy DevaGroup wykazuje się wzorowym poziomem komunikacji oraz gwarancją stuprocentowego zaangażowania. Dzięki ich pracy możemy być spokojni o reklamę naszych stron internetowych.
Michał Zawada, Dyrektor Zarządzający

Innegro logo

Odpowiadaliśmy za prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads oraz 
pozycjonowanie strony i optymalizacje pod kątem SEO.

Przez cały czas specjaliści charakteryzowali się profesjonalizmem, elastycznością i kompleksowym podejściem do każdego aspektu współpracy.
Aleksandra Czernecka, Marketing Manager

Zapomnij o rozliczeniach „za pozycje”!

Ze względu na liczne nadużycia w branży nie oferujemy tzw. modelu „za pozycje” / „za efekt”. Uważamy, że świadomy klient to dobry klient.

Model „za pozycje”

Ryzyko: firmy ryzykują
aby wystawić wyższą fakturę

Agencje pokazują jedynie raporty pozycji,
a nie wykonaną pracę

Błędne koło: brak efektów powoduje
brak środków na zaangażowanie

Długie okresy wypowiedzenia

Agencja typowo kasuje linki
z własnych zaplecz

Wynagrodzenie za pracę

Nie ryzykujemy,
liczy się efekt długofalowy

Pokazujemy linki, pozycje
i pracę jaką wykonaliśmy

Gwarantowane zaangażowanie,
szerokie pozycjonowanie

Krótki, miesięczny okres wypowiedzenia
– musimy dać z siebie wszystko

Nie kasujemy linków i nie uzależniamy
Klientów od własnego zaplecza

FAQ – najczęściej zadawane pytania

Co to jest pozycjonowanie strony internetowej?rozwiń
Pozycjonowanie strony internetowej jest to szereg działań, których celem jest wypromowanie serwisu www w organicznych wynikach wyszukiwania. Proces ten obejmuje zarówno zmiany i poprawki na stronie (on-site), jak również wszelkie dodatkowe prace wykonywane poza nią (off-site).

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?rozwiń
Koszt pozycjonowania strony internetowej zależny jest od wielu czynników, takich jak rozmiar strony, branża, tudzież rodzaj wybranych fraz kluczowych. Bardziej rozbudowana strona i konkurencyjne słowa kluczowe będą wymagały większego nakładu prac, a tym samym wzrośnie sam koszt pozycjonowania. Jeśli wyślesz do nas zapytanie przygotujemy darmową wycenę dzialań.

Ile czasu trwa pozycjonowanie strony internetowej?rozwiń
Nie można jednoznacznie stwierdzić ile dokładnie trwa pozycjonowanie strony internetowej. Ogromne znaczenie ma tutaj m.in. branża, aktualna sytuacja i historia strony oraz konkurencja, jednakże pierwsze efekty pozycjonowania z reguły powinny być widoczne już w przeciągu kilku miesięcy.

Wybierz najlepszych specjalistów

Zapomnij o firmach, które budują PR artykułami sponsorowanymi, pozycjonowanie znają tylko w teorii, a realną pracę zlecają praktykantom. Jeśli zdecydujesz się na DevaGroup gwarantujemy, że wykorzystamy dla Ciebie całą wiedzę gromadzoną w trakcie wielu lat pozycjonowania stron naszych Klientów. Audytowaliśmy serwisy z wielu branż, mamy szerokie doświadczenie w e-commerce (Conrad.pl, Neonet.pl czy Dawanda.com) oraz portalach informacyjnych. Szkoliliśmy również jedne z najlepszych agencji SEO i działów SEO dużych portali branżowych. W zależności od Twoich potrzeb wybierz audyt, konsultację lub pełne szkolenie.

Krzysztof Marzec

Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup, doświadczenie zdobywa od 23 lat w tym 7 lat prowadził dział SEO w Interia.pl. Jest wieloletnim szkoleniowcem i wykładowcą, autorem trzech książek z zakresu SEM oraz sędzią European Search Awards.

Kamil Sroka - Head of SEO, specjalista pozycjonowania stron www

Kamil Sroka, Head of SEO, w branży od 2008 roku, szkolił m.in. w ramach Marketing Masters z zakresu optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, trener programu szkoleniowego Google “Umiejętności Jutra”, wykładowca WSB w Gdańsku. Przez lata realizował także liczne szkolenia z tematyki SEO dla wielu firm i instytucji. Odpowiada za projekty audytów dla marek takich jak Neonet czy Allegro. Na co dzień kieruje 13 osobowym działem SEO w DevaGroup, oraz odpowiada za nadzorowanie działań SEO, przygotowanie wycen i strategii dla projektów.

Audyt działań SEO

Zanim zlecisz nam pozycjonowanie Twojej strony możemy wykonać darmowy podstawowy audyt oceniający stan jej profilu linkowego i dotychczasowe prace SEO. Możesz również zlecić nam pełny płatny audyt techniczny.

Szkolenia i konsultacje

Prowadzimy płatne konsultacje w siedzibie klienta, naszej sali konferencyjnej lub zdalnie z udostępnionym ekranem.
Chcesz poznać lepiej SEO? Zapytaj nas o szkolenia otwarte oraz dedykowane dla firm.

KURSY ON-LINE

Nasze kursy on-line cieszą się dużym zainteresowanie zarówno wśród osób początkujących, jak i średnio-zaawansowanych. Są one dobrym poradnikiem do rozpoczęcia swojej przygody w danym temacie. Sprawdź, jakie kursy przygotowaliśmy do tej pory i wybierz coś dla siebie!

Oprócz kursów prowadzimy również szkolenia otwarte i dedykowane konsultacje w Krakowie oraz on-line. Do tej pory przeszkoliliśmy ponad 1000 osób w trakcie ponad 500 godzin szkoleniowych. Zachęcamy do skorzystania z naszych usług!

Co to SEO?

Internet to przestrzeń bez ograniczeń. Żeby znaleźć w niej klientów potrzeba mnóstwo czasu, trochę pieniędzy i szczypty szczęścia, dlatego najlepszym sposobem jest odwrócenie ról – nie szukaj klientów, niech to oni znajdą Ciebie. Ułatw im to zadanie, a możesz liczyć na wzrost zaufania i strumień konwersji.

200x200 pxikona 8

SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, to zestaw działań, które mają poprawić twoją widoczność w internecie. Polega ono na podniesieniu rankingu Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google, Bing czy Yahoo!. Pojawienie się na jak najwyższej pozycji znacząco zwiększa szansę na to, że użytkownik zobaczy, odwiedzi i zapamięta Twoją stronę. Pozycjonowanie obejmuje przede wszystkim zmiany techniczne, treściowe, a także budowanie wartościowego profilu linków prowadzących do strony z innych miejsc w internecie.

Klienci dość często omijają wzrokiem banery reklamowe i artykuły sponsorowane, za to ufają wynikom organicznym. Crawlery Google naśladują ruchy użytkowników, zbierają dane, sprawdzają, czy strona jest użyteczna, a następnie przekazują informacje algorytmom, które układają wyniki. Google bierze pod uwagę wiele czynników: między innymi jakość treści, szybkości ładowania strony, bezpieczeństwo i prostotę użytkowania, świeżość tekstów, regularność publikacji oraz elementy techniczne, takie jak struktura czy mapa strony. Podstawowym celem pozycjonowania strony internetowej jest jej optymalizacja przeprowadzona w taki sposób, żeby Twoja witryna zyskała zaufanie zarówno algorytmów, jak i potencjalnych klientów. Wszystkie te działania prowadzą do zwiększenia ruchu na stronie, a w efekcie skutkiem jest większa liczba klientów i zwiększenie konwersji.

Główne elementy pozycjonowania

Optymalizowanie można podzielić na dwa główne zakresy – SEO on-site, które dotyczy działań optymalizacyjnych wykonywanych bezpośrednio na stronie internetowej, oraz SEO off-site, które odnosi się do działań poza stroną. W obu przypadkach celem jest zwiększenie autorytetu strony w oczach wyszukiwarek, dlatego ważna jest integracja obu procesów. Dzięki równoległej pracy, którą podejmuje agencja SEO, możliwe jest pozycjonowanie strony firmy na topowe miejsca w rankingu wyszukiwania Google.

SEO on-site

Ten aspekt pozycjonowania czasem nazywa się również SEO on-page. Można je podzielić na dwa rodzaje działań – praca z tekstem i techniczna optymalizacja strony, nazywana czasem technical SEO. Zarówno poprawa infrastruktury, jak i tworzenie wartościowych treści sprawiają, że strona jest indeksowana szybciej i pozostawia pozytywne wrażenie na użytkowniku.

Możemy wyodrębnić poszczególne elementy, które ułatwiają pozycjonowanie, w tym najważniejsze:

  1. Optymalizacja treści – tworzenie wartościowych tekstów, które są przystępne dla czytelnika, oferują unikalną wartość i zawierają słowa kluczowe.
  2. Meta tagi – dostosowywanie tytułów stron i opisów meta do zawartości strony i wyszukiwanych słów kluczowych.
  3. Struktura URL – tworzenie czytelnych i krótkich adresów, które odzwierciedlają to, co znajduje się na danej stronie.
  4. Wewnętrzne linkowanie – tworzenie połączeń pomiędzy różnymi stronami witryny poprawia nawigację zarówno w wypadku użytkowników, jak i botów skanujących stronę.
  5. Optymalizacja obrazów – upewnianie się, że wszystkie grafiki mają tagi alt, są skompresowane, nie zmieniają swojej pozycji i nie spowalniają ładowania strony.
  6. Responsywność i prędkość ładowania – dostosowywanie strony do wyświetlania na różnych urządzeniach (np. smartfonach, tabletach) oraz optymalizacja szybkości ładowania.
  7. Optymalizacja kodu – upewnianie się, że kod źródłowy strony jest schludny, prosty do zrozumienia i łatwo indeksowany przez wyszukiwarki.
  8. Schema i dane strukturalne – dodawanie specjalnych znaczników do strony, które pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć jej treść.

SEO off-site

SEO off-site koncentruje się na budowaniu autorytetu i reputacji twojej strony w sieci poprzez różne strategie i techniki. Najważniejszym elementem tego aspektu pozycjonowania jest pozyskiwanie wartościowych linków. Liczą się także opinie użytkowników na platformach społecznościowych, zakupowych czy w katalogach firm. Wyszukiwarki takie jak Google traktują te elementy jako rekomendacje i mogą korzystać z nich jako czynnika rankingowego.

Oto kilka głównych elementów SEO off-site:

  1. Budowanie profilu linków (link building) – Proces zdobywania linków z innych stron internetowych kierujących do Twojej strony. Wpływ na pozycjonowanie ma nie ilość, ale przede wszystkim jakość pozyskanych linków. Profil powinien być zróżnicowany i jak najbardziej naturalny.
  2. Marketing treści – Tworzenie i promowanie wartościowych treści na innych platformach, które naturalnie przyciągają linki do twojej strony.
  3. Opinie i oceny – Zachęcanie do pozostawiania pozytywnych opinii o Twojej firmie lub produkcie na stronach z recenzjami czy katalogach firm.
  4. Guest posting, lub inaczej publikacje gościnne – Pisanie artykułów dla innych blogów lub stron internetowych w zamian za link do Twojej strony.
  5. Zdobywanie wzmianek – Nawet jeśli strona nie zdobędzie bezpośredniego linku, sama wzmianka o Twojej marce czy stronie może być pozytywnym sygnałem dla wyszukiwarki.
  6. Social media – Aktywność na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn, może wpływać na pozycjonowanie stron www. Chociaż same linki z mediów społecznościowych często są „nofollow” (czyli nie przekazują „mocy” SEO), to pozytywne sygnały, takie jak udostępnienia czy komentarze, mogą wpływać korzystnie na odbiór strony przez wyszukiwarki.

Chcesz porozmawiać o pozycjonowaniu?

Skontaktuj się z nami!

Wymagasz więcej? Szukasz pełnej marketingowej obsługi dla Twojej firmy?
Od 2005 roku cieszymy się zaufaniem firm, dla których jesteśmy szerokim wsparciem w marketingu.
Skutecznie zarządzamy milionami złotych naszych klientów:
od szerokich możliwości Google Ads przez pozycjonowanie po reklamę na Facebooku.
Twój dedykowany opiekun wysłucha Twoich potrzeb i przygotuje spersonalizowaną ofertę. Skontaktuj się już dziś!

michal zawislak 300 300

Michał Zawiślak,
New Business Specialist
798 948 844
michal.zawislak@devagroup.pl

1

Pozycjonowanie to ciągły proces adaptacji i optymalizacji. Wyniki w Google nie są stałe. Należy reagować na aktualizacje algorytmu Google, działania konkurencji oraz na bieżąco obserwować wprowadzane na naszej stronie zmiany. Każda modyfikacja, nawet najmniejsza, niezależnie od tego, czy pojawiła się na Twojej stronie, czy u konkurencji, może wpłynąć na pozycjonowanie stron internetowych. Dlatego nieustanne monitorowanie i dostosowywanie się do nowych realiów jest kluczem do sukcesu.

Pracę należy zacząć od zbudowania fundamentu, a w wypadku pozycjonowania, tak jak każdego dużego projektu, jest to przygotowanie planu działań. Pozycja witryny w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników na które wpływają podejmowane decyzje. Dlatego pierwszym etapem pozycjonowania, jeszcze zanim nastąpi opracowanie i wdrożenie działań, jest przeprowadzenie analizy konkurencji i audytu strony. Wymaga to cierpliwości i staranności. Poprawa wyników następuje stopniowo, a wyraźna zmiana pojawia się na przestrzeni miesięcy. Ilość czasu zainwestowana na początkowych etapach przekłada się na przyszłość. Działania SEO można porównać do procentu składanego. Zainwestowany w banku banknot sto złotych powoli i systematycznie rośnie tym bardziej, im więcej czasu pozostanie na koncie. Podobnie działa pozycjonowanie stron www. Pozytywne wyniki kumulują się na przestrzeni miesięcy, lat, a w przypadku największych graczy nawet dziesięcioleci.

2

Od momentu pierwszych działań pozycjonujących konieczne jest zastosowanie narzędzi kontrolnych. Nieustanne monitorowanie pozycji witryny oraz analiza zebranych danych pomogą uchronić Twoją stronę internetową przed spektakularnymi spadkami. Należy mieć na uwadze, że – równolegle z Twoją stroną – rozwija się cyfrowa obecność innych graczy na rynku. Konkurencja nie śpi. Działania podejmowane w zakresie SEO powinny opierać się na stałej weryfikacji postępów zarówno Twojej witryny, jak i Twoich bezpośrednich rywali. W innym wypadku należy spodziewać się spadków.

Nawet pomimo ciągłego badania sytuacji na rynku konkurenci potrafią zaskoczyć. Branża w której działasz może mieć silnych graczy, którzy mają ugruntowane pozycje w wynikach wyszukiwania. Często łączy się to ze współpracą z ekspertami SEO oraz wysokimi budżetami przeznaczonymi na pozycjonowanie w Google. W takim wypadku mądrym pomysłem jest obserwowanie dobrych praktyk stosowanych przez konkurencję. Na podstawie dogłębnej analizy danych jesteśmy w stanie wyróżnić działania, które powinniśmy podjąć w celu zdobycia wysokich wyników w rankingu wyszukiwarek. Doświadczona agencja SEO nie będzie miała problemu z przygotowaniem efektywnego planu pozycjonowania strony i określeniem kluczowych działań. Wdrożenie zaleceń specjalistów SEO na przestrzeni kolejnych miesięcy pozwoli na stabilny wzrost Twojej strony internetowej i utrzymanie się na wysokim wyniku w rankingu.

3

Roboty skanujące wielokrotnie odwiedzają każdą witrynę w celu indeksacji. Dlatego jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest regularna rozbudowa contentu oraz aktualizowanie istniejących treści. To powoduje, że web crawlery będą częściej aktualizować dane, a dla Google to sygnał, że witryna buduje pozycję eksperta w danej dziedzinie. Regularne odświeżanie treści oraz wyczerpujące i kompleksowe pokrycie tematów przynosi zysk zarówno w oczach algorytmów, jak i użytkowników. Takie działanie pozwala nie tylko zwiększyć jakość swojej strony, ale też naturalnie pozyskać polecenia i pozytywne recenzje. Podczas tworzenia treści należy zadbać o wyodrębnienie tematyki i przeprowadzenie dogłębnej analizy fraz kluczowych dla danej branży. Proces ten powinien być powtarzany regularnie. Co roku zasób haseł wyszukiwanych przez użytkowników powiększa się o kilkanaście procent, a to oznacza, że aby poprawić lub utrzymać pozycję w rankingu wyszukiwarek należy rankować na coraz to świeższe frazy. Najważniejsze jest zaspokajanie bieżących potrzeb potencjalnych klientów.

Obecność Twojego biznesu na szczycie wyników wyszukiwania nie oznacza końca procesu pozycjonowania witryny. W tym momencie rozpoczyna się kolejny etap prac, czyli utrzymanie wyniku. Nie jest to łatwe ze względu na działania SEO konkurencji oraz zmiany w algorytmach, które powodowane są próbą adaptacji treści do zmieniających się oczekiwań użytkowników. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom firmy takie jak Google starają się udoskonalać proces dopasowywania intencji do treści, co ma to bezpośredni wpływ na wahania pozycji witryny w wynikach wyszukiwania i strategię pozycjonowania stron. Aktualizowanie algorytmu nie zawsze ma negatywne skutki. Przede wszystkim przyświeca mu jeden ważny cel – pokazywanie świeżych i wartościowych zagadnień na możliwie wysokich pozycjach rankingu. Dlatego podczas pracy nad optymalizacją należy skupić się na regularnym publikowaniu i aktualizowaniu wartościowych treści w obrębie witryny.

4

Kontynuując koncepcję procesu pozycjonowania strony internetowej należy pamiętać, że składa się on nie tylko z pracy nad contentem, ale też technicznym przygotowaniem witryny. SEO ma wiele aspektów niewidocznych dla użytkownika. Można wskazać przede wszystkim budowę witryny pod względem technicznym, która ma duży wpływ na poprawność jej indeksacji. Strona o niezoptymalizowanej architekturze, pojawiające się błędy czy ubogie linkowanie wewnętrzne skutkują zmniejszeniem crawl budgetu, w wyniku czego część zawartości strony nie zostanie wprowadzona do indeksu. Pozycjonowanie stron internetowych wymaga interdyscyplinarnego podejścia oraz szerokiej wiedzy, dlatego w przypadku planowania strategii pomocą będzie skorzystanie z usług agencji SEO. Wielu niedoświadczonych w tym temacie marketerów może pominąć kluczowe kwestie, takie jak:

  • Crawl budget – to liczba stron na danej witrynie, które roboty wyszukiwarek, takie jak Googlebot, są w stanie i chcą przeszukać w określonym czasie. Można go zoptymalizować poprzez usuwanie zbędnych, zduplikowanych i nieistotnych stron z indeksu, optymalizację czasu ładowania strony, unikanie błędów takich jak martwe linki i zbędne przekierowania oraz mądre wykorzystanie pliku robots.txt.
  • UX – user experience, czyli doświadczenie użytkownika. To pojęcie opisujące wrażenia użytkownika podczas korzystania z konkretnej strony internetowej lub aplikacji. Dobre wrażenie jest kluczowe w SEO. Strony, które oferują doskonałe UX, często obserwują zwiększenie czasu spędzonego na stronie, zmniejszenie wskaźnika odrzuceń i mają większe prawdopodobieństwo konwersji. Wyszukiwarki, takie jak Google, doceniają te wskaźniki jako sygnały jakości, co może przyczynić się do osiągnięcia wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Dane strukturalne – znane są również jako „schema markup”, to specjalny kod dodawany do strony, który pomaga wyszukiwarkom lepiej zrozumieć jej zawartość. Dzięki danym strukturalnym webmasterzy mogą dostarczyć wyszukiwarkom precyzyjne informacje o treści strony, takie jak recenzje, wydarzenia czy produkty. W rezultacie może to zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania poprzez wyświetlanie bogatszych fragmentów, takich jak gwiazdki ocen, ceny produktów czy daty wydarzeń.
5

Ostatnim z najważniejszych elementów procesu SEO jest rozbudowywanie sieci linków zewnętrznych. Prowadzenie działań linkbuildingowych to stałe działanie, równoległe do prac na stronie, które jest obecne przez cały okres pozycjonowania. Pozyskanie jednego linku z domeny, którą Google uważa za wartościową jest o wiele wydajniejsze niż zdobycie kilkunastu lub kilkuset linków z witryn o niskich parametrach.

Nagminnym błędem w budowaniu profilu linkowania zewnętrznego jest zdobywanie odnośników do witryny w masowych ilościach. Takie działanie tylko z pozoru ma pozytywny wpływ na całokształt działań pozycjonerskich. Dzięki szybkiemu zdobyciu sporej ilości odesłań do strony internetowej jej wskaźniki poszybują w górę, jednak witryny, które oferują tanie, masowe linkowanie, mają zazwyczaj wyjątkowo niską jakość, co Google może uznać za spam. W dodatku bywają niestabilne i znikają z internetu bez ostrzeżenia, tymczasem link zyskuje na wartości z czasem. Takie działania to nie tylko ryzyko marnowania czasu, ale też możliwość otrzymania kary od Google za niestosowanie się do ogólnodostępnych wytycznych. Z założenia odnośniki do strony powinny być pozyskiwane w sposób naturalny. To przekłada się na stopniową rozbudowę profilu linkowania zewnętrznego poprzez podejmowanie wartościowych współprac i przygotowywanie wartych uwagi, specjalistycznych treści.

Przykładowy plan procesu pozycjonowania

Proces SEO jest złożony i obejmuje różne działania, które mają na celu poprawę widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Uwzględniając wszystkie poruszone powyżej zagadnienia, oto jak mógłby wyglądać przykładowy proces pozycjonowania krok po kroku:

5 elementow 3
  • Analiza i audyt strony: Pierwszym krokiem jest zrozumienie aktualnego stanu strony. Sprawdzanie błędów technicznych, jakości treści, struktury strony, prędkości ładowania i innych czynników, które mogą wpłynąć na pozycjonowanie.
  • Analiza słów kluczowych: Na tym etapie identyfikuje się frazy i słowa kluczowe, które są istotne dla działalności firmy i które potencjalni klienci mogą używać podczas wyszukiwania w Google.
  • Optymalizacja na stronie (on-page SEO): Ta część pozycjonowania polega na wprowadzaniu zmian bezpośrednio na stronie, takich jak optymalizacja tytułów, meta opisów, treści oraz wewnętrznego linkowania.
  • Optymalizacja techniczna: Usuwanie błędów, poprawa prędkości ładowania strony, dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, implementacja SSL, optymalizacja struktury strony i mapy witryny.
  • Tworzenie wartościowego contentu: Opracowywanie treści, które są cenne dla odwiedzających i odpowiadają na ich pytania lub rozwiązują ich problemy. Oczywiście – zgodnie z zasadami pozycjonowania stron www.
  • Linkbuilding (pozyskiwanie linków zewnętrznych): Proces zdobywania wartościowych linków prowadzących do Twojej strony z innych witryn, co wzmacnia autorytet i zaufanie do Twojego serwisu w oczach wyszukiwarek.
  • Monitorowanie i analiza: Regularne sprawdzanie efektów działań SEO poprzez narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics czy Google Search Console oraz narzędzia do sprawdzania widoczności np. Ahrefs czy Senuto. Pozwala to na zrozumienie, jakie działania przynoszą efekty i gdzie można wprowadzić poprawki.
  • Optymalizacja i dostosowywanie strategii: Na podstawie zebranych danych dokonuje się niezbędnych korekt w działaniach SEO. Może to być modyfikacja strategii linkbuildingu, doprecyzowanie słów kluczowych czy zmiana podejścia do tworzenia treści.
  • Edukacja i aktualizacja wiedzy: Świat SEO jest dynamiczny. Algorytmy wyszukiwarek są regularnie aktualizowane, więc ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i praktykami w dziedzinie SEO.

Kroki pozycjonowania mogą się mieszać, niektóre są pomijane lub nakłada się na nie większy nacisk. Wszystko dostosowywane jest w zależności od tego, jak wygląda strona, na której rozpoczyna się prace. Nie jest to także jednorazowy projekt, ale stałe działanie które ma na celu poprawę widoczności, przyciąganie ruchu i zwiększenie konwersji. Dlatego ważne jest przygotowanie strategii SEO i dostosowywanie jej do warunków zmieniającego się ciągle otoczenia.

Skuteczne pozycjonowanie?

Poznaj naszą ofertę

Wymagasz więcej? Szukasz pełnej marketingowej obsługi dla Twojej firmy?
Od 2005 roku cieszymy się zaufaniem firm, dla których jesteśmy szerokim wsparciem w marketingu.
Skutecznie zarządzamy milionami złotych naszych klientów:
od szerokich możliwości Google Ads przez pozycjonowanie po reklamę na Facebooku.
Twój dedykowany opiekun wysłucha Twoich potrzeb i przygotuje spersonalizowaną ofertę. Skontaktuj się już dziś!

Łukasz Jeleń

Łukasz Jeleń,
Head of New Business
517 450 338
lukasz.jelen@devagroup.pl

Rola pozycjonowania w marketingu firmy

Czasy, kiedy uruchomienie sklepu internetowego wystarczyło, żeby zdobyć klientów, już dawno minęły. Obecność biznesu w świecie online jest podyktowana nieustannie zmieniającymi się trendami globalnymi. Budowanie wizerunku marki oraz dotarcie do szerszego grona odbiorców wymaga stałej obecności w Internecie. Drogą do sukcesu w tym zakresie będzie wspieranie założeń biznesowych poprzez podjęcie działań marketingowych, których częścią jest pozycjonowanie. Zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania wymaga opracowania rozbudowanej strategii SEO.

200x200 px (5)

Budowanie widoczności w internecie jest wyzwaniem. Samo rozplanowanie budżetu marketingowego, przynajmniej na początku prowadzenia biznesu, może okazać się eksperymentem. Należy opierać się na badaniach rynkowych, statystykach oraz rekomendacjach ekspertów, ale ostateczna strategia i jej skuteczność będzie zależeć od specyfiki branży, celów biznesowych i indywidualnych działań konkurencji. Niepewność ta sprawia, że wiele firm podejmuje decyzje marketingowe i uczy się metodą prób i błędów. To naturalny proces nauki, który wymaga elastyczności, gotowości do zmian i ciągłego monitorowania wyników.

Wyzwaniem przy rozpoczęciu działalności w internecie jest pozyskanie pierwszych klientów. Satysfakcjonującym rozwiązaniem jest inwestycja w płatne reklamy. Poprawnie stworzona kreacja reklamowa, której zawartość będzie pokrywać się z informacjami na Twojej stronie internetowej może przynieść wymierne korzyści. Umiejętne wykorzystanie systemu Google Ads przełoży się na generowanie pierwszych przychodów oraz kreowanie wizerunku Twojego brandu. Samo stworzenie reklamy wymaga pewnego nakładu finansowego, ale i każdy klik w reklamę czy płatne wyniki wyszukiwania, jak sama nazwa wskazuje, przyczynia się do wzrostu kosztów reklamowych. W zależności od konkurencji w Twojej branży oraz wybranych fraz, na które reklama będzie widoczna warto racjonalnie rozplanować budżet marketingowy. Sporym minusem takiego rozwiązania jest brak budowania stabilnej widoczności, ponieważ w momencie wyłączenia reklam jest ona znikoma. Dlatego też jest to dobry sposób na zdobycie pierwszych klientów, kiedy efekty SEO nie są jeszcze spektakularne.

Konkurencyjność branży Twojego biznesu jest jednym z wyznaczników poziomu trudności podejmowanych działań SEO. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie strony internetowej to inwestycja. Pojawianie się w organicznych wynikach wyszukiwania z zasady jest darmowe, a kliknięcie w link do Twojej strony nic nie kosztuje. Pozycjonowanie marki oraz inwestycja w płatne reklamy to tylko dwie z wielu możliwości zdobycia klientów. Dobrą praktyką jest dywersyfikacja źródeł ruchu na stronę. Zróżnicowanie kanałów dotarcia do potencjalnych odbiorców o social media, czy e-mail marketing bezpośrednio wpłynie na rozpoznawalność Twojej marki.

W jaki sposób pozycjonujemy stronę?

Pozycjonowanie stron w Google to więcej niż tylko umiejętność dobierania słów kluczowych czy technicznej optymalizacji strony. To kompleksowe podejście, które obejmuje analizę rynku, tworzenie wartościowych treści, budowanie zaufania poprzez linki zewnętrzne i dbanie o jakość doświadczenia użytkownika. Pozycjonowanie składa się z wielu obszarów, które należy zintegrować ze sobą w celu stworzenia jak najlepszego doświadczenia dla użytkownika.

Techniczne aspekty pozycjonowania

Optymalizacja techniczna stanowi jedno z podstawowych filarów skutecznego SEO. Prace na stronie mają na celu polepszenie doświadczenia potencjalnego klienta i stworzenie warunków umożliwiających łatwą i skuteczną indeksację przez roboty. Wśród zagadnień, na które warto zwrócić uwagę podczas pozycjonowania, można wymienić następujące:

Eliminacja błędów

Regularne skanowanie strony w poszukiwaniu błędów, takich jak martwe linki czy adresy, które zwracają błąd 404, pozwala na szybką ich naprawę. Dzięki temu użytkownik oraz roboty wyszukiwarek nie napotykają na przeszkody w nawigacji. Zyskuje zarówno UX, jak i pozycjonowanie.

Przekierowania (redirects)

Poprawnie skonfigurowane przekierowania, zwłaszcza 301 (stałe przekierowanie), informują roboty wyszukiwarek o zmianach adresów URL i pomagają w zachowaniu wartości SEO poprzedniego linku.

Struktura nawigacji

Intuicyjna i przejrzysta struktura nawigacji nie tylko ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronie, ale również wspiera pozycjonowanie, gdyż pomaga robotom wyszukiwarek zrozumieć hierarchię i priorytety zawartości.

Dostęp dla robotów wyszukiwarek

Poprzez plik `robots.txt` możemy kontrolować, które części strony są dostępne dla robotów, a które powinny zostać pominięte. Ograniczając dostęp do zbędnych podstron ułatwiamy robotom skupienie się na kluczowych dla nas treściach i optymalizujemy wykorzystanie crawl budgetu.

Optymalizacja szybkości ładowania

Czas ładowania strony ma bezpośredni wpływ na doświadczenie użytkownika i jest jednym z czynników pozycjonujących branych pod uwagę przez algorytmy wyszukiwarek. Optymalizacja grafik, skryptów oraz korzystanie z technologii takich jak kompresja czy buforowanie mogą znacznie przyspieszyć działanie strony.

Optymalizacja mobilna

Coraz więcej użytkowników korzysta z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dlatego strona dostosowana do tych urządzeń, responsywna, która szybko się ładuje nie jest już luksusem, ale koniecznością. Google o tym doskonale wie, więc optymalizacja mobilna wspiera pozycjonowanie strony.

Bezpieczeństwo

Protokół HTTPS, będący wersją zabezpieczoną HTTP, nie tylko zapewnia użytkownikom bezpieczeństwo, ale także jest preferowany przez Google, co może przynieść korzyści w rankingu.

Optymalizacja wielkości grafik

Obrazy mogą być potężnym narzędziem w SEO, jeśli są odpowiednio zoptymalizowane. Obejmuje to przede wszystkim ich rozmiar, aby nie spowalniały ładowania strony. Dobrze dobrana grafika może również się pozycjonować i przyciągać ruch z wyszukiwarki obrazów.

Breadcrumbs (ścieżka nawigacyjna)

Używanie „breadcrumbs” na stronie poprawia doświadczenie użytkownika, pokazuje hierarchiczną ścieżkę nawigacji i pomaga w zrozumieniu struktury strony, wspierając pozycjonowanie. Dodatkowo, odpowiednio zaimplementowane „breadcrumbs” mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania, co zwiększa atrakcyjność i czytelność wyników.

Języki obce i tagi hreflang

W przypadku wielojęzycznych witryn lub witryn skierowanych do różnych regionów geograficznych, używanie tagów „hreflang” informuje wyszukiwarki o odpowiednim języku lub regionalnym ukierunkowaniu strony. Dzięki temu użytkownicy dostają odpowiednie wersje strony w wynikach wyszukiwania w zależności od ich lokalizacji lub preferowanego języka. Uporządkowanie tego aspektu wspiera pozycjonowanie międzynarodowe serwisu.

Ujednolicenie formatu adresów w serwisie

Spójna i logiczna struktura adresów URL jest kluczowa dla klarowności i użyteczności witryny. Wyszukiwarki preferują adresy URL, które są czytelne dla ludzi. Unikanie zduplikowanych treści poprzez standaryzację adresów URL pomaga w uniknięciu problemów z dublowaniem zawartości i rozmywaniem siły SEO.

Kiedy strona jest technicznie zoptymalizowana, staje się bardziej „przystępna” dla robotów wyszukiwarek oraz przyjazna dla użytkowników. To niejako fundament, na którym buduje się pozostałe działania podczas pozycjonowania stron internetowych. Regularne monitorowanie i aktualizacja technicznych aspektów strony są niezbędne, aby zapewnić jej długoterminowy sukces w organicznych wynikach wyszukiwania.

Przygotowanie contentu

Treść to serce każdej strony internetowej. Dobrej jakości content przyciąga i angażuje użytkowników.

W ramach prac SEO związanych z treścią można wyróżnić kilka kluczowych obszarów:

200x200 px (6)
  • Rozbudowa opisów oferty: Szczegółowe i wartościowe opisy produktów czy usług zwiększają szanse na skuteczne pozycjonowanie. Najważniejsze jest wzbogacanie treści o słowa kluczowe, na które chcemy się pozycjonować, przy jednoczesnym zachowaniu naturalności języka.
  • Blog lub baza wiedzy: Regularne dodawanie nowych artykułów czy wpisów na blogu jest nie tylko doskonałym sposobem na budowanie autorytetu w danej branży, ale również pozwala na pozycjonowanie na szersze spektrum fraz kluczowych. Wysokiej jakości artykuły, które dostarczają wartości czytelnikowi, mogą przyciągać ruch organiczny przez długi czas.
  • Struktura zawartości: Uporządkowana i logiczna struktura treści na stronie ułatwia robotom wyszukiwarek zrozumienie, jakie treści są najważniejsze. Wykorzystanie hierarchii nagłówków (H1, H2, H3 itd.) oraz stosowanie wewnętrznego linkowania między powiązanymi treściami to fundament dobrej struktury i jeden z czynników wspierających pozycjonowanie.
  • Meta dane: Meta tagi, takie jak title i description, choć niewidoczne dla zwykłego użytkownika, mają kluczowe znaczenie dla SEO. Te krótkie opisy powinny odnosić się do tego, co realnie znajduje się na stronie. Powinny być unikalne dla każdej podstrony i zawierać kluczowe słowa, na które chcemy się pozycjonować.
  • Wewnętrzne linkowanie: Strategia linkowania wewnętrznego, czyli łączenie treści w obrębie jednej strony, pozwala na kierowanie użytkowników i robotów wyszukiwarek do najważniejszych dla nas treści. Powinny one być logicznie między sobą powiązane, żeby nie wprowadzać użytkownika w błąd. Dodatkowo można w ten sposób rozprowadzić wartość SEO po całym serwisie, a zwłaszcza wzmocnić pozycjonowanie podstron, na których najbardziej nam zależy.

Skuteczne SEO oparte na treści to nie tylko kwestia odpowiedniego doboru słów kluczowych, ale przede wszystkim dostarczanie wartości dla użytkowników. W końcu to oni są głównym targetem każdej strony, a wysokiej jakości, wartościowe treści przyciągną zarówno ludzi, jak i roboty wyszukiwarek.

Linkbuilding w SEO

Linkbuilding, czyli proces zdobywania linków prowadzących do naszej strony z zewnętrznych serwisów od lat jest jednym z kluczowych elementów strategii SEO. Choć w przeszłości wiele firm stawiało na ilość linków, nawet jeśli były one niskiej jakości, to obecne algorytmy wyszukiwarek przywiązują dużo większą wagę do jakości powiązań. Dlatego nowoczesny linkbuilding w pozycjonowaniu opiera się na kilku ważnych zasadach:

  • Jakość, a nie ilość: Dzisiaj już nie chodzi o to, by mieć jak najwięcej linków do swojej strony, ale o to, by te linki były wartościowe. Link z autorytatywnego źródła w danej branży jest o wiele cenniejszy dla pozycjonowania strony niż dziesiątki linków z mało znanych witryn niskiej jakości.
  • Spójność tematyczna: W sytuacji idealnej tekst, w którym zamieszczony jest link, jest powiązany tematycznie z ofertą naszej strony. Daje to sygnał wyszukiwarkom, że link jest naturalny i wartościowy dla użytkowników.
  • Umieszczanie linków w serwisach związanych tematycznie: Dla skutecznego linkbuildingu warto stawiać na serwisy o zbliżonej tematyce do naszej. Jeśli prowadzimy sklep z odzieżą, link z bloga modowego będzie o wiele bardziej wartościowy niż link z forum motoryzacyjnego.
  • Linkowanie z „żywych” serwisów: Linki z serwisów, które regularnie publikują nowe treści, generują ruch i mają swoją społeczność są bardziej wartościowe dla pozycjonowania niż te z serwisów „martwych”, które służą tylko jako zaplecze do linkowania i nie mają rzeczywistego ruchu czy wartości dla użytkowników.
  • Unikanie „schematów”: Google i inne wyszukiwarki są coraz bardziej zaawansowane w rozpoznawaniu sztucznych schematów linkowania. Warto zatem unikać powtarzalnych wzorców i dbać o to, by nasz profil linków był jak najbardziej naturalny.

W skrócie, nowoczesny linkbuilding w SEO opiera się na jakości i naturalności. Zamiast stawiać na masowe i często nieskuteczne techniki zdobywania linków, warto inwestować czas i zasoby w budowanie wartościowych powiązań z serwisami, które faktycznie przyniosą wartość naszej stronie zarówno w oczach użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek, realnie wspierając pozycjonowanie strony.

200x200 px (7)

Analityka w pozycjonowaniu

Pozycjonowanie strony w internecie, choć mocno oparte na technice i treści, w gruncie rzeczy jest procesem ciągłego doskonalenia. W tym procesie analityka odgrywa kluczową rolę. Bez dokładnego analizowania słów kluczowych, konkurencji, ruchu na stronie oraz innych ważnych wskaźników, działania SEO mogą okazać się mało skuteczne.

200x200 px (8)
  • Analiza słów kluczowych: Rozpoznanie fraz, których użytkownicy szukają w sieci, jest fundamentem skutecznego SEO. Narzędzia takie jak Google Keyword Planner, SEMrush czy Ahrefs pomagają zidentyfikować najbardziej wartościowe słowa kluczowe dla konkretnej branży lub tematyki. Pozwalają też na monitorowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
  • Analiza konkurencji: Rozumienie, co robi konkurencja, pozwala na dostosowanie własnej strategii pozycjonowania i identyfikację luk w rynku. Narzędzia takie jak Ahrefs czy Majestic pozwalają analizować profile linkowe konkurentów, ich widoczność w wyszukiwarce oraz używane przez nich słowa kluczowe.
  • Obserwacja ruchu na stronie: Zrozumienie, jak użytkownicy zachowują się na stronie, jest kluczowe dla optymalizacji doświadczenia użytkownika i konwersji. Google Analytics (GA) jest tu standardem. Dzięki GA możemy monitorować, skąd pochodzi nasz ruch, jakie podstrony są najczęściej odwiedzane, jak długo użytkownicy przebywają na stronie oraz wiele innych kluczowych wskaźników.
  • Google Search Console (GSC): To narzędzie od Google pozwala webmasterom na monitorowanie jakości strony w kontekście SEO. Dzięki GSC możemy sprawdzić, czy nasza strona jest prawidłowo indeksowana, czy nie ma na niej błędów technicznych, jakie słowa kluczowe generują dla nas ruch oraz jakie są średnie pozycje w wynikach wyszukiwania.
  • Optymalizacja na podstawie danych: Analiza to jedno, ale prawdziwa wartość pochodzi z wdrażania zmian na podstawie zebranych danych. Regularne przeglądy i adaptacje strategii SEO w oparciu o informacje z narzędzi analitycznych są kluczem do sukcesu w długoterminowym pozycjonowaniu.

Podsumowując, bez solidnej analizy i zrozumienia danych, pozycjonowanie byłoby działaniem w ciemno. Nowoczesne narzędzia analityczne dają nam wgląd w to, jakie działania przynoszą efekty, a które tylko tracą cenny czas.

Chcesz porozmawiać o pozycjonowaniu?

Skontaktuj się z nami!

Wymagasz więcej? Szukasz pełnej marketingowej obsługi dla Twojej firmy?
Od 2005 roku cieszymy się zaufaniem firm, dla których jesteśmy szerokim wsparciem w marketingu.
Skutecznie zarządzamy milionami złotych naszych klientów:
od szerokich możliwości Google Ads przez pozycjonowanie po reklamę na Facebooku.
Twój dedykowany opiekun wysłucha Twoich potrzeb i przygotuje spersonalizowaną ofertę. Skontaktuj się już dziś!

Tomasz Sorka

Tomasz Sorka,
Senior New Business Manager
515 714 313
tomasz.sorka@devagroup.pl

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych, choć w wielu aspektach pokrewne jest do zwykłego SEO, ma jeden główny i bardzo konkretny cel: doprowadzenie klienta do ścieżki zakupowej.

W sklepach internetowych ważne jest nie tylko to, aby potencjalny klient znalazł dany produkt w wynikach wyszukiwania, ale również aby proces zakupu był dla niego jak najbardziej intuicyjny i przyjazny. Optymalizacja sklepów pod kątem SEO obejmuje więc zarówno działania związane z poprawą widoczności produktów w wynikach wyszukiwania, jak i z optymalizacją samej strony pod kątem użytkownika.

Mimo że wiele technicznych aspektów pozycjonowania sklepów nie różni się od standardowego SEO dla innych stron, dodatkową uwagę przykłada się tu do elementów takich jak:

  • Optymalizacja kart produktów,
  • Jakość i unikalność opisów produktów,
  • Przejrzystość procesu zakupowego,
  • Optymalizacja dla urządzeń mobilnych, ze względu na rosnącą liczbę zakupów dokonywanych przez smartfony.

Pamiętając o tym, że ostatecznym celem jest zakup przez klienta, działania SEO dla sklepów internetowych muszą być skoncentrowane na dostarczaniu najlepszego doświadczenia użytkownika od momentu wejścia na stronę aż po finalizację zakupu.

3

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to specjalistyczna dziedzina działań SEO, której głównym celem jest promowanie usług i produktów dla lokalnych klientów w określonym obszarze geograficznym. Działania te są niezwykle ważne dla firm chcących skutecznie docierać do klientów w swoim bezpośrednim otoczeniu. Kluczową różnicą w porównaniu do standardowego SEO jest nacisk na frazy lokalne. Przykładowo, zamiast ogólnej frazy np.”pizzeria”, w pozycjonowaniu lokalnym skupimy się na np. „pizzeria Warszawa” czy „fryzjer Gdańsk”. Dzięki temu wyniki są bardziej spersonalizowane i dostosowane do potrzeb użytkowników w konkretnym miejscu.

5

Innym ważnym elementem pozycjonowania lokalnego jest wykorzystanie narzędzia „Google Moja Firma”. Pojawienie się w tym serwisie pozwalają firmom na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania oraz na mapach Google dla zapytań o charakterze lokalnym. Opinie i recenzje klientów także odgrywają ważną rolę. W kontekście lokalnym pozytywne opinie potrafią podnieść widoczność firmy w wynikach wyszukiwania dla danego obszaru.

W pozycjonowaniu lokalnym warto jeszcze mocniej podkreślić znaczenie optymalizacji pod urządzenia mobilne. Wielu użytkowników korzysta z telefonu komórkowego, kiedy, szuka lokalnych usług czy produktów. Dlatego strony zoptymalizowane pod kątem urządzeń przenośnych mają większą szansę na skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów.

Mapy Google w pozycjonowaniu

Mapy Google odgrywają kluczową rolę w pozycjonowaniu lokalnym. Firmy, które posiadają fizyczne lokalizacje, powinny zadbać o wskazanie swojej obecności w tym obszarze. Wpłynie to znacząco na widoczność w wynikach wyszukiwania, przyciągając klientów z danego regionu lub miasta. Kiedy użytkownicy wpisują frazy takie jak „restauracja w pobliżu” czy „sklep z odzieżą w mojej okolicy”, to właśnie wyniki z Map Google dominują w odpowiedziach wyszukiwarki.

Aby maksymalnie wykorzystać potencjał Map Google w pozycjonowaniu warto skupić się po kolei na różnych aspektach. Pierwszym i najważniejszym krokiem jest uzupełnienie Profilu Google Moja Firma (Google My Business), który potocznie nazywa się wizytówką Google. Zawarcie tam możliwie największej ilości informacji pozwala przedsiębiorstwom na wyróżnienie się wśród lokalnych wyników wyszukiwania i pojawienie się potencjalnym klientom, którzy znajdują się w pobliżu. Wizytówka zawiera podstawowe informacje o firmie, takie jak adres, godziny otwarcia, numer telefonu, link do strony oraz opinie klientów, co sprzyja szybkiemu dostarczaniu najważniejszych informacji. Dzięki integracji z Mapami Google klienci mogą łatwo lokalizować firmę, a oferowane narzędzia analityczne pomagają właścicielom monitorować interakcje użytkowników z ich wpisem. Wizytówka umożliwia również promocję aktualnych ofert czy informacji, zwiększając zaufanie i zaangażowanie klientów.

Regularne dodawanie aktualnych zdjęć Twojego lokalu, produktów czy usług może zwiększyć zaufanie wśród klientów i zachęcić ich do odwiedzin. Nie zapomnij również o optymalizacji słów kluczowych. Upewnij się, że opis Twojego biznesu zawiera kluczowe frazy, które użytkownicy mogą wpisywać, szukając usług lub produktów, które oferujesz.

Aspektem, na który przedsiębiorcy nie mają bezpośredniego wpływu, są zamieszczone przez klientów recenzje. Opinie i oceny w GMB umożliwiają klientom dzielenie się swoimi doświadczeniami, podnosząc reputację firmy i jej widoczność. Zachęcanie klientów do pozostawiania opinii na Twojej karcie w Google Moja Firma jest jedną z dobrych praktyk stosowanych przez firmy.

Optymalizacja w Mapach Google nie tylko zwiększa widoczność Twojego biznesu w wynikach wyszukiwania, ale również buduje zaufanie wśród klientów, przyciąga lokalnych nabywców i może znacząco zwiększyć ruch w lokalu, sklepie lub innym fizycznym miejscu Twojej działalności. Dobrze zoptymalizowany profil Google Moja Firma może poprawić ogólną pozycję Twojej strony w wynikach organicznych, zwłaszcza w kontekście zapytań lokalnych.

4

Chcesz porozmawiać o pozycjonowaniu?

Skontaktuj się z nami!

Wymagasz więcej? Szukasz pełnej marketingowej obsługi dla Twojej firmy?
Od 2005 roku cieszymy się zaufaniem firm, dla których jesteśmy szerokim wsparciem w marketingu.
Skutecznie zarządzamy milionami złotych naszych klientów:
od szerokich możliwości Google Ads przez pozycjonowanie po reklamę na Facebooku.
Twój dedykowany opiekun wysłucha Twoich potrzeb i przygotuje spersonalizowaną ofertę. Skontaktuj się już dziś!

michal zawislak 300 300

Michał Zawiślak,
New Business Specialist
798 948 844
michal.zawislak@devagroup.pl

Pozycjonowanie fraz long tail, czyli długiego ogona

W kontekście SEO termin long tail odnosi się do długich, specyficznych fraz kluczowych. Są one rzadziej są wpisywane do wyszukiwarek niż frazy ogólne i korzysta z nich specyficzna grupa użytkowników.

1

Frazy ogólne, takie jak „buty” czy „telewizory”, odnoszą się do szerokiego zakresu produktów i są często wprowadzane przez użytkowników, którzy dopiero rozpoczynają proces poszukiwania. Tacy użytkownicy dopiero orientują się w możliwościach i mogą nie być jeszcze gotowi do dokonania zakupu.

W przeciwieństwie do nich stoją frazy długiego ogona, które są znacznie bardziej specyficzne. Na przykład „buty trekkingowe dla mężczyzn rozmiar 42” czy „telewizor LED 55 cali z funkcją Smart TV” wskazują na konkretną kategorię produktu lub specyficzne cechy. Takie zapytania często świadczą o tym, że dana osoba ma dokładniejsze pojęcie o tym, czego szuka, a jednocześnie jest w większym stopniu zorientowana na zakup kiedy znajdzie produkt spełniający jej wymagania.

Użytkownicy, którzy poszukują specyficznych obiektów są wartościową niszą rynkową którą można zagospodarować. Należy jednak znać charakterystyczne cechy takich grup.

Frazy long tail, ze względu na swoją specyfikę, są mniej konkurencyjne, co jest szczególnie korzystne dla firm, którzy chcą się wyróżnić w wynikach wyszukiwania. Mniej konkurencji oznacza zwykle niższe koszty reklamy, co jest dużym plusem dla budżetu marketingowego. Specyficzność fraz long tail pozwala na nieco łatwiejsze pozycjonowanie stron www. W dodatku długie frazy często dostarczają znacznie więcej wartości niż ogólne odpowiedzi.

Dzięki temu firmy mają możliwość wyróżnienia się na zatłoczonym rynku, dostarczając dokładnie tego, czego klient szuka. W efekcie przyczynia się to do budowy trwałych i wartościowych relacji z klientami, które są fundamentem trwałego sukcesu biznesowego. Oto dlaczego warto się na nie pozycjonować:

  • Wysoki poziom skonkretyzowania: Frazy long tail są bardziej szczegółowe, co oznacza, że osoba je wpisująca ma już jasno określone oczekiwania. Pozycjonowanie pod nie daje firmom większą szansę na spełnienie tych oczekiwań i przekształcenie odwiedzającego w klienta.
  • Jasno określona intencja wyszukiwania: Długość i specyfika frazy często wskazują na konkretną intencję użytkownika. W przypadku frazy „jak dbać o skórzane buty” intencja jest wyraźnie edukacyjna, podczas gdy „kup skórzane buty online” wskazuje na intencję zakupową.
  • Stosunkowo niższa konkurencja: Wielu marketerów i przedsiębiorstw koncentruje się na krótkich, ogólnych frazach kluczowych, które mają wysoki wolumen wyszukiwania. Pozycjonowanie się na frazach long tail jest często łatwiejsze z uwagi na mniejszą konkurencję. Choć każda z tych fraz może przynieść niewiele ruchu indywidualnie, w sumie mogą one przyciągnąć znaczącą liczbę odwiedzających.
  • Frazy tego typu bywają pomijane w strategii pozycjonowania: Pomimo swojej wartości, frazy long tail są bagatelizowane, ze względu na niższy wolumen, co daje firmom, które je wykorzystują, konkurencyjną przewagę. Koncentrując się na nich można wyróżnić się w tłumie i docierać do bardziej zaangażowanej grupy odbiorców.

Pozycjonowanie long tail to strategia, która pozwala firmom skoncentrować się na specyficznych, niszowych segmentach rynku, zamiast rywalizować o ogólniejsze miejsca w wynikach wyszukiwania z większymi konkurentami. Choć indywidualne frazy long tail mogą nie przynosić olbrzymiego ruchu, w agregacie mogą one stać się znaczącym źródłem wysokiej jakości odwiedzin. Ponadto, dzięki jasno określonej intencji wyszukiwania, frazy te mają większy potencjał konwersji, co przekłada się na lepszy zwrot z inwestycji w działania SEO.

2

Chcesz porozmawiać o pozycjonowaniu?

Skontaktuj się z nami!

Wymagasz więcej? Szukasz pełnej marketingowej obsługi dla Twojej firmy?
Od 2005 roku cieszymy się zaufaniem firm, dla których jesteśmy szerokim wsparciem w marketingu.
Skutecznie zarządzamy milionami złotych naszych klientów:
od szerokich możliwości Google Ads przez pozycjonowanie po reklamę na Facebooku.
Twój dedykowany opiekun wysłucha Twoich potrzeb i przygotuje spersonalizowaną ofertę. Skontaktuj się już dziś!

Tomasz Sorka

Tomasz Sorka,
Senior New Business Manager
515 714 313
tomasz.sorka@devagroup.pl

Rola content marketingu w SEO

Content marketing, znany również jako marketing treści, to strategia skoncentrowana na tworzeniu, publikowaniu i dystrybuowaniu wartościowych oraz istotnych tekstów dla określonej grupy docelowej. Zamiast tradycyjnych metod reklamy, które bezpośrednio promują produkt lub usługę, content marketing kładzie nacisk na dostarczanie czytelnikom wartości i ma na celu rozwiązywać problemy, edukować, informować lub bawić.

Główną ideą przemawiającą za content marketingiem jest budowanie trwałych relacji z klientami. Dostarczając regularnie unikatowe informacje marki stają się bardziej wiarygodne i uzyskują status eksperta w swojej dziedzinie. Z czasem osoby, które z zaangażowaniem śledzą content, stają się bardziej lojalnymi klientami, którzy nie tylko dokonują zakupów, ale również polecają markę innym. Dobra strategia content marketingowa może przyciągnąć potencjalnych klientów na różnych etapach ich podróży zakupowej i przekształcić ich w stałych klientów marki. Wspiera również pozycjonowanie stron.

Content marketing i SEO są ściśle ze sobą powiązane i często zintegrowane działania pozwalają na osiągnięcie najlepszych wyników w zakresie promocji online. Wysokiej jakości treści, tworzone z uwzględnieniem dobrego researchu SEO, mogą znacząco wpłynąć na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, co z kolei przyciąga więcej potencjalnych klientów.

Teksty, które są zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych i fraz, których ludzie szukają w Google, mają większą szansę zostać zauważone. Analogicznie wzrasta możliwość udostępnienia, polubienia czy skomentowania przygotowanego artykułu. Aktywność użytkowników na stronie często zwiększa jej renomę oraz przekłada się na wzrost konwersji w postaci sprzedaży. W dodatku pozyskiwanie naturalnych opinii oraz poleceń jest ogromną zaletą dla algorytmów pozycjonujących stronę. Takie interakcje są nie tylko wskaźnikiem jakości dla wyszukiwarek, ale również budują zaufanie wśród czytelników. Dobra treść przyciąga uwagę i zatrzymuje większą ilość osób na stronie. Dłuższy czas spędzony na stronie i niższy wskaźnik odrzuceń są pozytywnymi sygnałami, które mogą przekształcić się w wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

3
200x200 px (13)

Przygotowywanie treści content marketingowych z uwzględnieniem researchu SEO jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu nie tylko w pozycjonowaniu, ale i w całej dziedzinie marketingu online. Oto przykładowy plan, w jaki sposób po kroku tworzyć treści, które przynoszą użytkownikowi unikalną wartość:

  • Definiowanie celów: Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy, zdefiniuj punkt docelowy. Czy chcesz zwiększyć ruch na stronie, zbudować autorytet w branży, czy może przekształcić odwiedzających w klientów?
  • Określenie grupy docelowej: Zastanów się, dla kogo piszesz. Tworzenie tzw. personas pomoże Ci lepiej zrozumieć potrzeby, problemy i pytania Twojego odbiorcy.
  • Przeprowadzenie researchu słów kluczowych: Wykorzystaj narzędzia do badania słów kluczowych, takie jak Google Keyword Planner, SEMrush czy Ahrefs. Poszukaj fraz, które są popularne wśród Twojej grupy docelowej, ale też takich, które nie są jeszcze zbyt konkurencyjne i pozycjonowanie na nie może okazać się nieco łatwiejsze.
  • Wybór tematów: Na podstawie znalezionych słów kluczowych, zdecyduj, jakie tematy będą najbardziej wartościowe dla Twojego odbiorcy. Pomyśl również o formacie treści – czy to ma być artykuł, infografika, video, czy quiz?
  • Tworzenie treści: Podczas pisania, skup się na dostarczaniu wartości odbiorcy. Odpowiadaj na jego pytania, rozwiązuj problemy i podawaj użyteczne informacje. Pamiętaj o wplataniu słów kluczowych w naturalny sposób, tak aby treść była zoptymalizowana pod SEO.
  • Optymalizacja treści: Upewnij się, że twoja treść jest zoptymalizowana pod kątem SEO. Zawiera to m.in. odpowiednie tagi tytułowe, meta opisy, optymalizację obrazów i wewnętrzne linkowanie.
  • Promocja treści: Po opublikowaniu treści, aktywnie ją promuj. Wykorzystaj media społecznościowe, e-mail marketing czy też płatną reklamę.
  • Monitorowanie wyników: Po pewnym czasie od publikacji, przeanalizuj efekty swojej pracy. Wykorzystaj narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics czy narzędzia do monitorowania pozycji w wyszukiwarkach.
  • Optymalizacja na podstawie uzyskanych danych: Na podstawie zebranych danych dokonuj niezbędnych korekt. Może to być poprawa treści, doprecyzowanie słów kluczowych czy zmiana strategii promocji.
  • Ponowna publikacja i aktualizacja: SEO i content marketing są procesami ciągłymi. Regularnie aktualizuj swoje treści, dodając nowe informacje czy odpowiadając na nowo powstałe pytania i potrzeby odbiorców.

Inwestycja w content marketing z silnym uwzględnieniem SEO jest kluczem do budowy widoczności online. Wysokiej jakości treści, które są dostosowane do potrzeb i zainteresowań odbiorców, nie tylko przyciągają uwagę, ale również zatrzymują ją, co prowadzi do długoterminowych korzyści dla firmy czy marki.

Budżet na pozycjonowanie strony internetowej

SEO często postrzegane jako „darmowe”, gdyż odnosi się do organicznych, niepłatnych wyników w wyszukiwarkach. W rzeczywistości pozycjonowanie to inwestycja długoterminowa. Nie płaci się bezpośrednio za wyświetlenia czy kliknięcia, jak ma to miejsce w reklamach płatnych, ale optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek to proces, który wymaga zaangażowania czasu, wiedzy i zasobów. Każda branża ma swoje specyfiki, które wpływają na stopień skomplikowania i koszty działań SEO. W konkurencyjnych sektorach, gdzie wiele firm stara się o wysokie pozycje w wyszukiwarkach, niezbędne może być zwiększenie budżetu i zastosowanie zaawansowanych strategii.

200x200 px (10)

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, ile powinni przeznaczyć na pozycjonowanie swojej strony. Odpowiedź nie jest prosta, ponieważ wiele czynników wpływa na ostateczny koszt kampanii SEO:

Indywidualność projektu: Nie ma dwóch identycznych planów pozycjonowania strony. Każda firma działa w unikatowym środowisku, ma swoje cele i potrzebuje indywidualnego podejścia. W związku z tym każdy projekt SEO jest wyceniany indywidualnie, biorąc pod uwagę specyfikę działalności i branży, w której działa dana firma.

Konkurencja w branży: Aktywność konkurencji ma kluczowe znaczenie dla budżetu SEO. Jeśli konkurenci inwestują znaczne środki w pozycjonowanie i mają dobrze zoptymalizowane strony, będziesz musiał zainwestować więcej środków, aby konkurować na tym samym poziomie. Analiza konkurencji pozwala określić, jak intensywne działania są potrzebne, aby osiągnąć zamierzony efekt.

Ilość pracy do wykonania na stronie: Stan techniczny strony ma bezpośredni wpływ na koszt kampanii SEO. Jeśli strona wymaga głębokich zmian, takich jak poprawa struktury, prędkości ładowania, dostosowanie do urządzeń mobilnych czy poprawa jakości treści, budżet na pozycjonowanie będzie wyższy.

Zapotrzebowanie na content: Treść jest królem w SEO. Jeśli Twoja strona potrzebuje wysokiej jakości treści, które przyciągną uwagę i zaangażowanie użytkowników, musisz wziąć pod uwagę koszty związane z tworzeniem i optymalizacją tych treści. To obejmuje koszty pisania, redakcji, grafiki i innych elementów tworzenia contentu.

Linkbuilding: Budowanie profilu linków to kluczowy element strategii SEO. Koszty związane z pozyskiwaniem wartościowych linków zewnętrznych mogą być różne w zależności od branży i konkurencji. Im bardziej konkurencyjna branża, tym trudniej i często drożej pozyskać wartościowe linki.

Czynniki losowe: Czasem następują sytuacje niemożliwe do przewidzenia, które mają ogromny wpływ na całą branżę. Najlepszym przykładem są duże aktualizacje algorytmów wyszukiwarek czy nowe trendy w zachowaniach użytkowników. Nie zawsze muszą wpływać one na niekorzyść pozycjonowanej strony, zwłaszcza, jeśli ma ona wysoką wartość dla użytkowników i jest przystępna w odbiorze. Nagłe podskoczenie na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania pozwala na relokowanie budżetu i wsparcie kategorii lub produktów, które nie radzą sobie tak dobrze jak główna oferta.

Podsumowując, budżet na pozycjonowanie zależy od wielu czynników i nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje skuteczna kampania SEO. Kluczem jest przeprowadzenie dokładnej analizy potrzeb i możliwości, a następnie dostosowanie strategii i budżetu do indywidualnych wymagań danego projektu.

Chcesz porozmawiać o pozycjonowaniu?

Skontaktuj się z nami!

Wymagasz więcej? Szukasz pełnej marketingowej obsługi dla Twojej firmy?
Od 2005 roku cieszymy się zaufaniem firm, dla których jesteśmy szerokim wsparciem w marketingu.
Skutecznie zarządzamy milionami złotych naszych klientów:
od szerokich możliwości Google Ads przez pozycjonowanie po reklamę na Facebooku.
Twój dedykowany opiekun wysłucha Twoich potrzeb i przygotuje spersonalizowaną ofertę. Skontaktuj się już dziś!

michal zawislak 300 300

Michał Zawiślak,
New Business Specialist
798 948 844
michal.zawislak@devagroup.pl

Pozycjonowanie z agencją SEO – określenie celów i mierników sukcesu

Rozpoczynając współpracę z agencją SEO, jednym z kluczowych etapów jest wyznaczenie jasnych celów i konkretnych mierników sukcesu. Określając cele pozycjonowania warto zastanowić się nad tym, jakie konkretne działania SEO przyniosą największe korzyści Twojej stronie. Może to być zwiększenie organicznego ruchu o określoną procentową wartość, poprawa konwersji lub osiągnięcie wyższej widoczności dla określonych fraz kluczowych. Jasno zdefiniowane cele pomogą w dalszych etapach ustalić mierniki sukcesu, które będą świadczyć o efektywności podjętych działań.

Mierniki sukcesu to narzędzia, dzięki którym możesz monitorować postępy w realizacji celów SEO. Jeśli Twój cel to zwiększenie ruchu na stronie, miernikiem sukcesu może być liczba nowych użytkowników odwiedzających witrynę. Jeśli chodzi o konwersje, będziesz śledzić wskaźniki takie jak współczynnik konwersji czy średnia wartość koszyka. Do śledzenia konwersji stosuje się rzetelne dane pozyskiwane z dostępnych na rynku narzędzi. Są zarówno narzędzia skupione na statystykach SEO, jak i ogólne, z których można wyciągnąć wiele danych dotyczących biznesu:

  • Google Search Console: Bezpłatne narzędzie od Google, które pozwala na monitorowanie wydajności witryny w wyszukiwarce, identyfikowanie problemów technicznych oraz sprawdzanie, jak Google indeksuje stronę.
  • Google Analytics: Choć jest to narzędzie do analizy ruchu na stronie, daje również wiele informacji przydatnych w pozycjonowaniu, takich jak źródła ruchu, zachowanie użytkowników czy konwersje.
  • SEMrush: Kompleksowe narzędzie do analizy słów kluczowych, konkurencji, audytów strony oraz śledzenia pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Ahrefs: Zaawansowane narzędzie do analizy profilu linków, badania słów kluczowych oraz monitorowania pozycji strony w wyszukiwarkach.
  • Screaming Frog: Narzędzie do audytów SEO, które skanuje strony pod kątem problemów takich jak brakujące tagi tytułów, złe przekierowania czy problemy z plikami robots.txt.
  • Majestic: Specjalizuje się w analizie profilu linków, pokazując historię linkowania i ocenę jakości linków prowadzących do witryny.
  • Sitebulb: Program do audytów SEO z graficznymi raportami i analizą problemów technicznych witryny.
  • Senuto: Polskie narzędzie do analizy i monitorowania pozycji słów kluczowych w wynikach wyszukiwania, oferuje funkcje do analizy konkurencji, sugerowania słów kluczowych oraz audytów SEO.
  • Semstorm: Kolejne polskie narzędzie, które pozwala na kompleksową analizę strony pod kątem SEO, monitorowanie pozycji w Google oraz badanie konkurencji, posiada również moduły do analizy PPC oraz monitorowania social media.
  • Contadu: Narzędzie do analizy treści które pomaga optymalizować teksty, analizuje dane słowa kluczowe, ich gęstość oraz inne elementy tekstów, aby dostosować je do wymagań wyszukiwarek.
  • Surfer SEO: Zaawansowane narzędzie do optymalizacji treści i analizy on-page, pozwala analizować dane konkurencyjnych stron, dostosowywać struktury i treści witryny oraz podpowiada, jakie działania mogą poprawić jej widoczność w wyszukiwarkach.

Korzystanie z tych narzędzi pozwala specjalistom SEO na dokładne monitorowanie postępów, identyfikowanie problemów i optymalizację strategii pozycjonowania. Oczywiście, wybór odpowiedniego narzędzia zależy od specyficznych potrzeb i budżetu.

200x200 px (11)
200x200 px (14)

Najważniejszym etapem w optymalizacji jest komunikacja z ekspertem SEO, który zajmuje się pozycjonowaniem w twojego biznesu. Gdy planujesz wprowadzenie zmian na swojej stronie internetowej konsultacja powinna być Twoim pierwszym krokiem. Każdy element strony, od treści po strukturę, odgrywa swoją rolę w jej pozycjonowaniu. Wydawać by się mogło, że drobne modyfikacje są nieszkodliwe, ale w rzeczywistości mogą znacząco wpłynąć na rankingi w wynikach wyszukiwania.

Kontakt ze specjalistą powinien być regularny i dotyczyć aktualizacji postępów, analizy wyników pozycjonowania oraz omówienia strategii na nadchodzące miesiące. Dobry ekspert SEO będzie chciał podzielić się z Tobą najnowszymi trendami w branży, sugerować optymalizacje i informować o wszelkich zmianach w algorytmach wyszukiwarek, które mogą wpłynąć na Twoją stronę. Jeśli masz wątpliwości dotyczące działań SEO, strategii link buildingu czy optymalizacji treści, osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie powinna być gotowa dostarczyć jasne i zrozumiałe odpowiedzi. Regularne interakcje i współpraca z profesjonalistami zapewnią, że Twoja strona będzie się wyróżniać i przyciągać odpowiednią grupę docelową.

Zasada komunikacji działa także w drugą stronę. Współpraca z agencją SEO nie zawsze jest prosta, ale jednym z najważniejszych elementów budujących zaufanie w tej relacji jest transparentność działań. W świecie SEO, gdzie efekty pracy mogą być widoczne dopiero po pewnym czasie, jasne komunikowanie działań i strategii staje się kluczem do zrozumienia i zaufania procesowi. Transparentność w działaniach agencji SEO oznacza, że klient jest na bieżąco informowany o wszystkich realizowanych czynnościach i postępach pozycjonowania. Optymalizacja treści na stronie, strategia link buildingu czy analizowanie konkurencji – wszystko powinno być jawne i zrozumiałe dla klienta. Współczesne narzędzia SEO oferują szeroką gamę raportów, które pozwalają na śledzenie postępów niemal w czasie rzeczywistym, a dobra agencja SEO będzie regularnie dzielić się tymi informacjami oraz klarownie tłumaczyć zmiany zachodzące na przestrzeni czasu.

Ponadto transparentność w działaniach SEO pomaga w identyfikowaniu potencjalnych problemów. Jeśli agencja ma otwarty i uczciwy proces komunikacji, ewentualne wyzwania czy przeszkody są szybciej zauważane i omawiane. Dzięki temu strategie pozycjonowania można dostosowywać na bieżąco, zamiast czekać na nieoczekiwane problemy w przyszłości. Zrozumienie i zaufanie w procesie pozycjonowania prowadzi do lepszej współpracy i efektywniejszej realizacji celów biznesowych. Transparentność w działaniach zarówno Twoich, jak i agencji SEO jest więc oznaką profesjonalizmu i pozwala na skuteczną realizację celów.

Oto lista dobrych praktyk przy współpracy z agencją SEO:

  • Transparentność i otwartość: Współpracuj z agencjami, które są przejrzyste w swoich działaniach i gotowe dzielić się postępami, narzędziami oraz strategiami.
  • Określenie celów: Na początku współpracy jasno określ z agencją cele SEO dla Twojej witryny.
  • Regularna komunikacja: Ustal regularne spotkania z ekspertem SEO aby omówić postępy, wyzwania i kierunek działań.
  • Wspólny research słów kluczowych: Aktywnie uczestnicz w badaniu słów kluczowych, dzieląc się wiedzą na temat Twojego rynku i grupy docelowej.
  • Edukacja: Zachęcaj agencję do edukowania Cię na temat SEO, tak abyś lepiej rozumiał proces pozycjonowania stron www i mógł podejmować świadome decyzje.
  • Etyczne podejście: Upewnij się, że agencja stosuje tylko etyczne praktyki SEO zgodne z wytycznymi wyszukiwarek.
  • Dostęp do narzędzi i raportów: Oczekuj dostępu do narzędzi monitorujących i raportów, które ilustrują postępy w pozycjonowaniu Twojej witryny.
  • Feedback: Daj agencji regularne informacje zwrotne na temat efektów ich pracy – zarówno pozytywnych, jak i tych do poprawy.
  • Unikaj zakłóceń: Jeśli planujesz jakieś zmiany na stronie (np. redesign), konsultuj je z agencją SEO, aby uniknąć negatywnego wpływu na pozycjonowanie.
  • Długoterminowe myślenie: Pamiętaj, że SEO to proces długofalowy. Bądź cierpliwy i nie oczekuj natychmiastowych wyników.

Korzystanie z tych dobrych praktyk może pomóc w budowaniu owocnej, transparentnej i efektywnej współpracy z agencją SEO.

200x200 px (12)
Scroll to Top
Chcesz spróbować?

Zadzwoń do eksperta od pozycjonowania, aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

darmową rozmowę wideo

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991