7 powodów dla których warto robić kampanie sezonowe

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 02.2021
 
7 powodów dla których warto robić kampanie sezonowe

7 powodów
dla których warto robić  
  kampanie sezonowe

W DevaGroup wypracowaliśmy własny kalendarz marketera, który staramy wdrażać u naszych klientów. To bardzo ważne, aby kampanie sezonowe przygotować znacznie wcześniej, zaplanować je i wykonać wzorowo, aby gorący dotyczył już tylko realizacji zamówień. Kampanie w sezonie świątecznym przygotowywaliśmy już od października, ale to nie tylko sezon Świąt jest ważnym okresem dla biznesu. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zapraszamy do kontaktu, a poniżej prezentujemy listę argumentów za tym, aby prowadzić kampanie sezonowe.

  1. Reklamy, które odnoszą do bieżących wydarzeń potrafią mocno się wyróżnić na tle innych nudnych stałych reklam konkurencji. Niektóre takie ulepszenia powodowały zmianę współczynnika CTR o kilka punktów procentowych. Ponieważ przewidywalny współczynnik klikalności to składowa Wyniku Jakości, który znów jest elementem Rankingu Reklamy to łatwo można dostrzec, że lepiej klikające się reklamy mogą obniżyć koszt kampanii. Pamiętaj tylko o tym, żeby reklama nadal przyciągała tylko odpowiednich użytkowników.
  2. Szukamy aktywnie okazji. Promocje powodują zwiększenie sumy koszyka zakupowego oraz więcej zakupów podejmowanych pod wpływem chwili. Promocje i ograniczenie czasowe powodują często zauważalny wzrost zakupów w segmencie mobile. Można śmiało powiedzieć, że konsumenci wręcz spodziewają się promocji.
  3. To doskonała okazja do odświeżenia reklam graficznych. Życzenia, podziękowania czy przypomnienia (o Dniu Matki) w kontekście naszej marki pozwolą ją lepiej zapamiętać i … zapamiętać samą markę jako lepszą. Świąteczne ciężarówki Coca-Coli to nie przypadek. Takimi działaniami pokazujesz, że Ci zależy, a jak wiadomo wiele osób kupuje produkty danej marki, bo ją lubi.
  4. Stosowanie kalendarza marketingowego powoduje konieczność lepszej komunikacji na linii firma-agencja. Dzięki obustronnemu zaangażowaniu znacznie łatwiej osiągnąć lepszy wynik końcowy kampanii. Specjalista może zasugerować jakie promocje warto robić, a jakie nie dały efektów. Osoba po stronie biznesu będzie miała dzięki temu więcej danych do planowania kolejnych akcji.
  5. Dla każdej firmy jest dobry pretekst, wystarczy, że go wspólnie poszukamy. W Twojej branży na pewno znajdą się targi, wydarzenia lokalne czy medialne, do których możemy się odnieść. W życiu Twojej firmy być może pojawiła się data lub okazja, która może stać się rozwinięciem kampanii sezonowej. Jest wiele metod, które możemy wykorzystać do budowania lepszej rozpoznawalności marki. Przykładowo: zniżka 10% brzmi ok, ale 10% na 10 lat działalności firmy zostawia odpowiedni przekaz firmy z doświadczeniem w naszej głowie.
  6. Od wzbudzania dziecięcej nostalgii za atmosferą Świąt, przez delikatne FOMO „zamów najpóźniej do 20.12 aby doszło na czas”, aż po niespodziankę z okazji święta, którego nikt się nie spodziewa. Świetne pomysły mogą wygenerować nie tylko sprzedaż, ale zasięg wynikający z mediów opisujących naszą nietypową akcję.
  7. Stały kalendarz wydarzeń to gwarancja dobrej rotacji stron docelowych. Wynik jakości to też Jakość strony docelowej. Dla przykładu w e-commerce różne sezony to różne produkty, wyprzedaże czy nawet zmiana kolorystyki (ubrania, buty). To okazja do sprawdzenia wyników wyszukiwania czy filtrów jako precyzyjnie dobrane strony, na które trafi użytkownik. Testy stron docelowych to najbardziej zaniedbywany element kampanii Ads.
Sekcja tło

Zobacz naszą ofertę Google Ads!

Wspomniane zasady działają doskonale w Google Ads, gdzie bardzo dynamicznie możemy wpływać na kampanię. Jednak również w SEO mamy pewne możliwości zaplanowania działań i skorzystania z wzrostów zapytań na konkretne słowa kluczowe w gorących okresach. Jeśli zainteresowałem Cię tą tematyką, zapraszam do kontaktu!


Artykuł aktualizowany 28.02.2021. Pierwotna wersja autorstwa Krzysztofa Marca została opublikowana w styczniu 2018 roku.

 

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener Google Ads oraz Certyfikowany Specjalista Ads i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (21 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry