Facebook Business Manager – czy warto korzystać?

Facebook Business Manager – czy warto korzystać?

Facebook Business Manager
- czy warto korzystać?

Narzędzie zarządcze określane jako Facebook Business Manager daje szeroki wachlarz możliwości. Chcesz otrzymywać powiadomienia służbowe i prywatne w osobnych miejscach? Facebookowy menadżer umożliwia oddzielenie tych obszarów. Każda informacja dotycząca Twojej biznesowej działalności będzie widoczna tylko po zalogowaniu na dedykowane konto firmowe. Wszystkie inne powiadomienia niezwiązane z Twoim przedsiębiorstwem będą dostępne z poziomu prywatnego profilu. Manager ma jednak przede wszystkim ułatwić i usprawnić administrowanie wszystkimi zasobami z poziomu jednego panelu. Jest niejako “parasolem” roztaczającym się nad kontami reklamowymi, stronami (fanpage), kontem na Instagramie, katalogiem produktów, pikselem czy pracownikami.

Spis treści:

Co jeszcze zyskasz, korzystając z Facebook Business Suite?

Szybszy dostęp do panelu pomocy

Zgłoszenia z Business Managera mają pierwszeństwo. Pomoc firmie w rozumieniu Facebooka jest ważniejsza niż stronie, która np. nie prowadzi żadnych płatnych promocji. Dopóki nie jesteśmy zweryfikowaną firmą w oczach portalu (nie mamy Menadżera Firmy na Facebooku), nasz fanpage (nawet pokaźnych rozmiarów) będzie traktowane w kontekście supportu z niższym priorytetem.

Warto zapamiętać: tylko konta stworzone bądź podpięte z narzędzia mają dostęp do wszystkich opcji reklamowych. Przykład? Na prywatnych w grupach niestandardowych nie ma możliwości wgrania bazy maili czy telefonów, natomiast Facebook Business Manager umożliwia nam do nich dostęp. Podobnie jest z grupami niestandardowymi opartymi o Instagram.

Możliwość tworzenia większej liczby kont reklamowych

Jeśli potrzebujesz kilku paneli reklamowych – w Business Managerze jest to możliwe. To bardzo przydatna funkcja szczególnie dla agencji, które pracują z wieloma markami i obsługują różne strony na Facebooku. Możesz też prowadzić kilka stron i w osobnym miejscu tworzyć reklamy dla każdej z nich.

Współpraca z podwykonawcami

Istnieje możliwość dodawania zewnętrznych firm do menedżera jako partnerów. Następnie możesz przyznawać im dostęp do katalogu produktów, konta reklamowego czy pixela. Dzięki takiemu zabiegowi jesteś w stanie na bieżąco monitorować wszystkie aktywności na koncie. Działa to oczywiście w dwie strony – w każdej chwili możesz poprosić o dostęp do strony oraz zasobów na Facebooku należących do partnerów. To opcja ważna zwłaszcza we współpracy agencyjnej – daje możliwość obsługiwania strony w imieniu innej firmy.

Czy Facebook Business Manager jest narzędziem idealnym?

Narzędzie w teorii wygląda na proste i łatwe w obsłudze. W praktyce jednak używanie Business Managera jest mało intuicyjne i sprawia wiele problemów. Dlatego bardzo ważne jest, aby dobrze poznać i zrozumieć funkcjonowanie oraz strukturę Business Suite oraz właściwie skonfigurować konto, by mieć pełną kontrolę i monitoring własnych kanałów social media.

Jak założyć Business Managera – od czego zacząć?

Pierwszy warunek do spełnienia to posiadanie prywatnego konta na Facebooku. Tylko wtedy będziemy mogli utworzyć konto w Business Managerze. Jest to wymóg, który obejmuje zarówno Ciebie (jako właściciela firmy), jak i każdą inną osobę/podmiot, której udzielisz dostępu.

Jak utworzyć konto w Business Suite?

W tym celu musisz zalogować się na swój prywatny profil i w nowej karcie przeglądarki przejść na stronę https://business.facebook.com/create. Następnie kliknij w przycisk „Utwórz konto”.

jak utworzyć konto business suite

 

Uzupełnij trzy pierwsze pola:

  • nazwa firmy i konta;
  • imię i nazwisko (skopiowane z konta prywatnego na Facebooku);
  • adres e-mail.

Kliknij „Wyślij”. Na ostatnim etapie dodaj wszystkie niezbędne informacje dotyczące firmy. Ponownie kliknij „Wyślij” – i gotowe.

 

Powyższe czynności możesz wykonać samodzielnie lub oddelegować innej osobie, np. pracownikowi. Wtedy trzeba pamiętać jednak, aby przypisał nam rolę administratora w celu uzyskania pełnej kontroli nad nowym kontem.

Jak dodać stronę firmy w swoim Business Managerze?

Aby dodać stronę w Business Suite, przejdź do ustawień firmowych – najłatwiej będzie to zrobić z poziomu adresu url https://business.facebook.com/settings/pages/ 

 

W celu dodania strony kliknij w przycisk „Dodaj stronę”. W ten sposób możesz podpiąć już istniejący fanpage. Jeśli jednak takiej strony nie masz, to bez problemu ją stworzysz. Z tego miejsca możesz również wysłać prośbę o dostęp do strony należącej np. do innej marki.

Aby uzyskać możliwość dodania strony w Menedżerze Firmy, musimy być jej administratorem przez ponad 7 dni oraz pełnić rolę administratora firmy w Facebook Business Managerze.

Aby uzyskać możliwość dodania strony w Menedżerze Firmy, musisz być jej adminem oraz pełnić rolę administratora w Facebook Business Suite.

Jak dodać konto reklamowe w Business Managerze?

Proces przebiega niemal identycznie jak w przypadku dodawania strony. Ponownie musisz przejść do ustawień firmowych https://business.facebook.com/settings/ad-accounts/.

 

Następnie kliknij „Dodaj”.

 

Aby dodanie konta reklamowego w ogóle było możliwe, musisz być jego właścicielem oraz administratorem firmy w Facebook Business Suite. Trzeba pamiętać jednak, że w odróżnieniu od strony firmowej konto reklamowe jest na stałe przypisywane do Business Managera i nie można tego cofnąć. Zarządzanie nim odbywa się za pośrednictwem profilu w Menedżerze Firmy. Nie można więc podpiąć konta reklamowego przypisanego do innego Menadżera Firmy. Jeśli chcesz go wykorzystać, pozostaje wysłać prośbę o dostęp.

Jak dodać osoby/partnerów w Business Managerze i skonfigurować ich uprawnienia?

Aby dodać osoby lub partnerów do Menedżera Firmy, przejdź do ustawień – osoby: https://business.facebook.com/settings/people/
W przypadku dodawania osób, w sekcji „Użytkownicy” wybierz zakładkę „Osoby” i kliknij przycisk „Dodaj”.

 

 

Po wykonaniu powyższych czynności pojawi się okienko z 3 krokami, w którym możesz dodać nowych użytkowników oraz nadać im dostęp do konta i stosowne uprawnienia.

poziomy uprawnień business suite

Procedura dodawania partnerów wygląda bardzo podobnie – w sekcji „Użytkownicy” wybierz zakładkę „Partnerzy” i kliknij przycisk „Dodaj”.

 

W tym miejscu masz dwie możliwości – przyznania partnerowi dostępu do swoich zasobów lub wysłania prośby do partnera o udostępnienie nam ich. W obu przypadkach trzeba znać identyfikator firmy partnera.

Business Manager pozwala dodać osoby do zasobów jedynie administratorom firmy. W przypadku dodawania partnerów wymóg jest identyczny – różnica polega na tym, że partnerom nie można nadać dostępu w roli administratorów lub pracowników – przyznawanie uprawnień odbywa się jedynie na poziomie poszczególnych zasobów firmy.

Twój menedżer firmy – najważniejsze elementy menu

Zaczynając pracę z tym narzędziem, łatwo pogubić się w jego obszernym menu. Postanowiliśmy więc ułatwić Ci pracę z narzędziem i scharakteryzować krótko najważniejsze zakładki. Zacznijmy więc od elementów służących zarządzaniu firmą.

Biblioteka Multimediów

W tym miejscu znajdują się wszelkie materiały graficzne oraz wideo wykorzystywane w kampaniach reklamowych oraz cały content, który pojawił/pojawi się na fanpage’u i koncie instagramowym – o ile są podpięte do managera. Słowem, to miejsce, w którym znajdziesz i wykorzystasz w najlepszy możliwy sposób content na fb.

Przegląd konta

Ta sekcja znajduję się w zakładce „Strona główna pomocy dla firm”, którą lepiej odwiedzać jak najrzadziej. To tutaj pojawiają się informacje o odrzuconych reklamach i naruszeniach na koncie oraz (najbardziej pesymistyczny wariant) blokadzie konta reklamowego. W tym miejscu poznasz powody, dla których Facebook odrzucił kampanie i dokonamy ewentualnego odwołania się od tej decyzji.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Zleć nam prowadzenie profilu w social mediach

Zajmiemy się Twoim Facebookiem i Instagramem

Menadżer Zdarzeń

W tym miejscu znajdują się wszystkie dane zgromadzone przez Pixel Facebooka. Znajdziemy więc tutaj informacje o odwiedzinach witryny, konwersjach, próbach kontaktu, zapisach do newslettera i innych akcjach. Jest to niezwykle ważne miejsce z perspektywy naszej analityki na platformie.

Rozliczenia

Kiedy już wprowadzisz informacje o firmie w zakładce na samym dole i zapiszesz w nich swój NIP (Numer Identyfikacji Podatkowej), odblokujesz de facto możliwość rozliczania się z reklam na Facebooku. W zakładce „Rozliczenia” znajdziesz wówczas faktury, które w prosty sposób ściągniesz z Facebooka w formacie .PDF. Będą potrzebne Twojej księgowości.

Ustawienia Firmowe

We wcześniejszej części artykułu sporo już o nich wspominaliśmy. Powtórzmy więc, że to właśnie tutaj wpiszesz wszelkie informacje o naszej firmie, jak również przydzielisz dostęp do Managera osobom lub Partnerom.

 

Wygląd Ustawień Firmowych w panelu Bsiness Managera

 

Reklama

Tej zakładki raczej nie musimy objaśniać. W tym miejscu podejmiesz wszelkie działania marketingowe online związane z tworzeniem i konfiguracją kampanii promocyjnych marki na Facebooku.

Odbiorcy

To miejsce służy tworzeniu grup odbiorców dla naszych kampanii Facebook Ads. W tej zakładce Business Managera utworzysz i skonfigurujesz niestandardowe oraz podobne grupy odbiorców na potrzeby naszych reklam remarketingowych.

To pokrótce wszystkie najważniejsze miejsca w menu, od których warto zacząć nasze zgłębianie ustawień Facebook Menagera. Skoro wiesz już, jak założyć i skonfigurować nasz menager, przejdźmy do jego obsługi. Czy skorzystasz z niego jedynie na poziomie desktopu? Okazuje się, że nie.

Meta Business Suite bez tajemnic

Meta Business Suite to aplikacja, która pozwala obsługiwać profile firmowe z poziomu smartfona. Wystarczy ściągnąć ją za darmo ze Sklepu Google Play lub AppStore. Z łatwością utworzysz tam posty zarówno na Facebooku, jak i Instagramie oraz przez crossposting na obu tych platformach. W aplikacji odnajdziesz również statystyki publikacji, odpowiesz na komentarze czy wiadomości, a także sprawdzisz, jak sobie radzą kampanie reklamowe.

Korzystanie z Business Suite dla osoby obeznanej z wyglądem menu Managera Biznesowego nie będzie stanowiło żadnego problemu.

 

Meta BS google play

 

Podsumowanie

Po wykonaniu wszystkich powyższych kroków Twoje konto w Menedżerze Firmy będzie gotowe do pracy. Od tej pory będziesz w stanie z jednego miejsca mieć kontrolę nad kontami reklamowymi, pikselami, katalogami produktów, stronami firmowymi oraz innymi – bez żadnych opłat. Mimo początkowej dezorientacji, do jakiej często dochodzi podczas pierwszego zetknięcia z narzędziem Facebooka, warto poświęcić chwilę na zaznajomienie się z Business Managerem. Więcej opcji reklamowych, lepsza organizacja pracy, ułatwione nadzorowanie zasobów firmowych, większa kontrola nad własnym biznesem i łatwiejsza analiza danych – w obliczu takich możliwości menedżer firmy to narzędzie, którego używanie Facebook zaleca – i my także.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Skutecznie reklamuj się na Facebooku

Skorzystaj z doświadczenia naszych specjalistów

Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu opublikowana została na blogu w marcu 2014 roku.

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Aleksandra Dygudaj
Senior SEM Specialist. Osobom postronnym lubi mówić, że w życiu zawodowym zajmuje się wszystkim tym, co „irytuje w Internetach” ;) A w prywatnym uwielbia teatr (ze szczególnym umiłowaniem alternatywnego), malarstwo (zwłaszcza surrealistyczne) i góry (ponad wszystko Tatry).

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (21 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry