Co zrobić, żeby zwiększyć zasięg kampanii?

Mariusz Rybka
Mariusz Rybka
Archiwum 04.2022
 
Co zrobić, żeby zwiększyć zasięg kampanii?

Co zrobić, żeby
zwiększyć zasięg kampanii?

Każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego reklamy docierały do jak największej liczby potencjalnych klientów. W tym artykule przedstawię sposoby, które pozwolą zwiększyć zasięg kampanii. Opowiem tylko o tych metodach, które mogą okazać się skuteczne pod kątem zwiększenia liczby konwersji i ich wartości, bez przepalania budżetu reklamowego i wyświetlania reklam osobom, które nie są zainteresowane naszymi produktami lub usługami. Zapraszam do lektury.


Zasięg kampanii w sieci wyszukiwania

Aby sprawdzić, do ilu potencjalnych klientów docierają kampanie w sieci wyszukiwania, należy dodać 3 kolumny – udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania, utracony udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania (ranking) i utrata udziału w wyświetleniach w sieci wyszukiwania (budżet).

 

Pierwsza z wymienionych kolumn mówi o procencie osób, którym wyświetlają się reklamy. Czyli jeśli udział w wyświetleniach wynosi 75%, to znaczy, że reklamy nie wyświetlają się ¼ osób, które wpisują do wyszukiwarki ustawione w kampaniach słowa kluczowe. Jeśli tracimy ¼ udziału w wyświetleniach ze względu na budżet, to znaczy, że o tyle możemy go jeszcze podnieść bez zwiększania stawek za kliknięcie (CPC).

Utracony udział w wyświetleniach ze względu na ranking wskazuje, czy można coś poprawić przy słowach kluczowych lub w strukturze kampanii. Ranking reklam można zwiększyć poprzez podniesienie stawki za klik lub zwiększenie jakości słów kluczowych, reklam i podstron, na które kierują reklamy. Podniesienie budżetu reklamowego lub stawki CPC są najprostszymi i najszybszymi sposobami, aby zwiększyć zasięg kampanii. Natomiast jeśli chodzi podniesienie wyniku jakości, to trzeba poświęcić na to trochę czasu. Wynik jakości można poprawić następującymi sposobami:

 

  • ustawiając w nagłówkach reklam słowa kluczowe z danej grupy reklam,
  • umieszczając w tekstach reklam wyróżniki na tle konkurencji, istotne dla Twoich klientów szczegóły, zachęcające wezwania do działania,
  • stosując wszystkie możliwe i jak najbardziej dopasowane do grupy reklam rozszerzenia,
  • trzymając w grupie reklam tylko zbliżone do siebie słowa kluczowe,
  • kierując reklamy na jak najlepiej dopasowane do słów kluczowych podstrony.

Gdy poprawimy powyższe elementy, to wpłynie to na współczynnik klikalności (CTR). Reklamy staną się chętniej klikane. Powinny także zmniejszyć się stawki za klik, więc uzyskamy więcej kliknięć w ramach tych samych wydatków. Przy niskim wyniku jakości często pojawia się komunikat, że reklamy są rzadko wyświetlane. Warto więc zadbać o jakość, aby zwiększyć zasięg kampanii.

 

 

Zasięg kampanii a dopasowanie przybliżone

Dzięki ustawieniu słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym możemy wyświetlać się szerzej. Reklamy będą pokazywać się na hasła, których nie mamy w kampaniach. Wiele osób jest sceptycznie nastawiona do dodawania słów w ten sposób. Tracą bowiem pewną kontrolę nad kampanią. Natomiast aby obalić te przekonania, posłużę się przykładem sklepu z pościelą antyalergiczną. W kampanii dla takiego sklepu można użyć słów w dopasowaniu przybliżonym, takich jak “objawy alergii, alergia u niemowlaka, alergia na roztocza”, itp. Reklamy będą wyświetlać się bardzo szeroko i wyłapią kolejne frazy, na które moglibyśmy nie wpaść, np. “jaka pościel dla niemowlaka z alergią, roztocza w pościeli, uczulenie na pościel”.

Czy te wszystkie frazy są nieodpowiednie? Jak najbardziej pasują i każdy, kto wpisuje tego typu słowa do wyszukiwarki, jest potencjalnym klientem. I nawet jeśli od razu nie dokona zakupu pościeli, to zapamięta firmę, doda link do ulubionych zakładek, będą wyświetlać mu się banery remarketingowe, więc ma sporą szansę stać się klientem w późniejszym czasie. Ten typ dopasowania sprawdza się zwłaszcza wtedy, gdy działamy na inteligentnych strategiach ustalania stawek, które zadziałają w tym przypadku tak, że CPC będzie na niskim poziomie dla takich ogólnych fraz. Zbierzemy dużo taniego, wartościowego ruchu. Dlatego warto zwiększać zasięg kampanii poprzez dodawanie słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym, zwracając uwagę na to, co dzieje się w raporcie wyszukiwanych haseł.

Zasięg kampanii a DSA

Ustawienie dynamicznych reklam w sieci wyszukiwania (DSA) to kolejny sposób na zwiększenie widoczności swojej firmy. Kampanie DSA wykorzystują treść strony internetowej, czyli jeśli ktoś wpisuje do wyszukiwarki słowa, które znajdują się w Twojej witrynie, to wtedy mają okazję wyświetlić mu się reklamy Dynamic Search Ads. Będą one kierować dokładnie do tych podstron, na których znajdują się w treści lub w tytułach frazy wpisywane przez użytkownika. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce sprawdzą się:

  • na stronach z dużą ilością treści,
  • w sklepach internetowych z dużą ilością produktów,
  • gdy użytkownicy wpisują do wyszukiwarki frazy, składające się z kilku słów (długi ogon, long tail),
  • gdy użytkownicy szukają czegoś po konkretnym modelu np. Telewizor SAMSUNG QE65Q77A 65″.


Kampanie DSA uzyskują często tańsze koszty kliknięć w porównaniu do zwykłych kampanii na słowa kluczowe. Zdobywanie większej ilości tańszych kliknięć nie tylko zwiększy zasięg, ale także powinno przełożyć się na ROAS. Nie trzeba ustawiać tego typu kampanii na cały asortyment. Spróbuj od najlepiej sprzedających się produktów lub usług – jeśli są produkty, które dobrze sprzedają się dzięki kampaniom na słowa kluczowe lub produktowym, to dlaczego nie zwiększyć zasięgu tych produktów kampanią DSA?

Zasięg kampanii a rozszerzenie lokalizacji

Dodanie rozszerzenia lokalizacji nie tylko zwiększa widoczność reklamy, ale sprawia, że reklamy zaczynają pojawiać się w Mapach Google. Pamiętaj, aby wizytówka Google Moja Firma była aktualna i miała poprawnie uzupełnione dane. Powinna zawierać jak najwięcej informacji o firmie, np. kategorie usług, godziny otwarcia, zdjęcia, obsługiwane obszary, adres strony www, opis. Wtedy będzie miała okazję wyświetlać się jak najczęściej, więc zadbanie o wizytówkę i dodanie rozszerzenia lokalizacji wpłyną na zasięg.

 

 

Zasięg kampanii a geotargetowanie i język

Geotargetowanie to nic innego, jak wyświetlanie reklam w miejscach, w których mogą znajdować się klienci. Lokalizacja użytkownika określana jest na podstawie IP lub lokalizacji urządzenia, wykorzystując GPS lub sieć WiFi. Warto sprawdzić, z jakich obszarów geograficznych wchodzą na stronę użytkownicy i czy konwertują. Na poniższym zrzucie ekranu widać, że można by pomyśleć o rozszerzeniu zasięgu reklam na inne kraje, ponieważ niektóre z nich uzyskują jeszcze lepsze współczynniki konwersji niż Polska.

 

 

W Google Ads jest możliwość kierowania reklam na wybrane przez nas obszary. Możemy wyświetlać je Polakom mieszkającym w Polsce, Polakom mieszkającym np. w Niemczech, Niemcom w Niemczech, czy Niemcom mieszkającym w Polsce. Trzeba jednak pamiętać, aby strona internetowa i reklamy były w języku potencjalnych klientów. Odpowiada za to kierowanie na język w ustawieniach kampanii Google Ads. Jeśli chcesz docierać do:

 

  • Polaków mieszkających w Polsce – ustaw lokalizację na Polskę i język polski,
  • Polaków mieszkających w Niemczech – ustaw lokalizację na Niemcy i język polski,
  • Niemców mieszkających w Niemczech – ustaw lokalizację na Niemcy i język niemiecki (strona i reklamy w języku niemieckim),
  • Niemców mieszkających w Polsce – ustaw lokalizację na Polskę i język niemiecki (strona i reklamy w języku niemieckim).

 

W DevaGroup lokalizacja Twoich klientów i języki, którymi się posługują, nie stanowią dla nas przeszkód. Prowadzimy kampanie Google Ads, które są ustawione w różnych językach i miejscach świata, dlatego jak chcesz zwiększyć zasięg kampanii, to zgłoś się do nas teraz.

 

Zasięg kampanii w sieci reklamowej

W Google Ads jest możliwość przesyłania swoich własnych banerów, które przygotował Twój lub nasz grafik. Mają one określony rozmiar mierzony w pikselach, który jest niezmienialny. Oznacza to, że przygotowane reklamy displayowe mogą wyświetlać się tylko w miejscach, w których przestrzeń reklamowa odpowiada ich rozmiarowi. Z pomocą przychodzą elastyczne reklamy displayowe, które dostosowują swój wygląd i rozmiar do aktualnie wolnego miejsca na stronie, w którym może pojawić się reklama. Jeśli posiadasz reklamy elastyczne, dotrą one do większej liczby potencjalnych klientów.

Zasięg kampanii w sieci reklamowej a kierowanie reklam

W sieci reklamowej jest kierowanie na:

  • tematy – reklamy będą wyświetlać się na stronach o konkretnej tematyce, którą wybrałeś,
  • miejsca docelowe – reklamy będą wyświetlać się na konkretnych stronach, które wybrałeś,
  • słowa kluczowe – reklamy będą wyświetlać się na stronach, które zawierają w treści słowa kluczowe, które wybrałeś,
  • odbiorców – reklamy będą wyświetlać się klientom, w oparciu o ich zainteresowania, zwyczaje, to, czego szukają lub co planują, wydarzenia z życia lub dane demograficzne, które wybrałeś,
  • odbiorców niestandardowych – reklamy będą wyświetlać się osobom, które wpisują do wyszukiwarki wybrane przez Ciebie słowa kluczowe lub jeśli te słowa opisują zamiar zakupu lub zainteresowania tych osób,
  • podobni odbiorcy – reklamy będą wyświetlać się tym osobom, które są podobne do osób, które odwiedzają stronę,
  • remarketing – reklamy będą wyświetlać się tym osobom, które były na stronie,
  • listę klientów – reklamy będą wyświetlać się osobom, które znajdują się na przesłanej przez Ciebie do Google Ads liście.


Wszystkie powyższe metody kierowania oprócz 2 ostatnich pozwolą Ci zwiększyć zasięg kampanii, ponieważ reklamy dotrą do całkiem nowych osób, niezaznajomionych z Twoją firmą.

 

Zasięg kampanii a inteligentna kampania w sieci reklamowej

Inteligentna kampania w sieci reklamowej (Smart Display Campaign) jest w pełni zautomatyzowana. Potrafi znacznie zwiększyć zasięg, ponieważ w oparciu o sztuczną inteligencję sama znajduje potencjalnych klientów, sama decyduje o stawkach za klik i sama tworzy reklamy na podstawie przesłanych obrazów i tekstów. Nie musisz tworzyć oddzielnych kampanii z kierowaniem z powyższej listy. Wystarczy, że utworzysz jedną kampanię SDC i poczekasz minimum 2 tygodnie na ocenę efektów.

Zasięg kampanii a Discovery i Performance Max

Reklamy Discovery mogą występować jako pojedynczy obraz z tekstem lub jako karuzela kilku obrazów i tekstów. Gdy uruchomisz ten typ kampanii, rozszerzysz zasięg o Gmail, stronę główną YouTube i sekcję “Co jeszcze warto obejrzeć” i Google Discover.

Kampania Performance Max to najnowszy typ kampanii, skupiający wszystkie zasoby Google, a więc sieć wyszukiwania, sieć reklamową, YouTube, Gmail, Mapy Google i Google Discover. To kolejna automatyczna propozycja od Google, w której trzeba ustawić tylko obrazy, teksty i cele. Opcjonalnie można dodać plik produktowy, aby wyświetlać dzięki niej reklamy PLA. Kolejną opcjonalną kwestią jest dodanie sygnałów dotyczących odbiorców. Jest to nic innego, jak podpowiedź dla systemu, komu wyświetlać reklamy. Jeśli takie sygnały ustawisz, system i tak będzie wyszukiwał nowych klientów na podstawie wyznaczonych przez Ciebie konwersji, pod które będzie optymalizował kampanię. Dlatego dzięki Performance Max nie tylko mocno zwiększysz zasięg, ale także i łączne wyniki.

 

 

Jak widać na powyższym screenie prowadzona przeze mnie kampania Performance Max, zwiększyła zasięg o 20%, a jej ROAS jest na poziomie 4600%. Wbrew opinii niektórych marketerów, nie zauważyłem, aby podbierała ruch z kampanii brandowej lub innych. Potrafi nawet samodzielnie tworzyć filmiki reklamowe na YouTube z tekstów i obrazów, które prześlesz. Od lipca 2022 i tak trzeba będzie się z nią zaznajomić, ponieważ inteligentne kampanie produktowe zostaną przez nią automatycznie wchłonięte i przestaną istnieć.

Zasięg kampanii w PLA

Przy kampaniach produktowych sprawa jest prosta. Można:

  • zwiększyć stawki za klik,
  • przenieść do oddzielnych kampanii najważniejsze produkty, które powinny wyświetlać się jak najczęściej,
  • zmienić tytuły produktów,
  • dodać więcej atrybutów produktów,
  • skorzystać z naszego CSS.

Tytuły produktów można zmienić w panelu sklepu lub przy pomocy dodatkowego pliku danych. Posłużę się przykładem, gdzie tytuł produktu to “różowa bawełniana bluza damska”. Zasięg reklamy produktowej zwiększyłby się, gdybyśmy sprawdzili w Planerze słów kluczowych średnią miesięczną liczbę wyszukiwań dla podobnych fraz i słowa z największym wolumenem, ustawili na początku. W tytułach wyświetla się zazwyczaj tylko 70 znaków, więc tytuł mógłby wyglądać tak: “bluza damska Adidas różowa bawełniana rozmiar S”. W ten sposób po zmianie tytułu reklama zaczęłaby wyświetlać się większej liczbie osób. Jeszcze lepszy efekt uzyskalibyśmy, gdyby słowo “Adidas” umieścić na samym początku.

Dodatkowymi atrybutami są np. kolor, marka, materiał, wymiary, itp. Im więcej ich dodamy, tym reklamy będą bardziej dopasowane do tego, co wpisuje użytkownik i zwiększy to omawiany zasięg.

Skorzystanie z naszego CSS wiąże się z możliwością znacznego zwiększenia zasięgu, dzięki tańszym kliknięciom w reklamy produktowe. Nasza porównywarka cen potrafi obniżyć koszty kliknięć nawet o 20%. Czyli można zdobyć o 20% więcej kliknięć w ramach tego samego budżetu na PLA. Zdecydowana większość naszych klientów korzysta z tego rozwiązania, ponieważ ma ono bezpośredni wpływ na przychody z kampanii.

Podsumowanie

Google Ads daje bardzo dużo możliwości, aby znajdować nowych klientów. Niektóre z nich, jak np. kampania DSA lub Performance Max potrafią nawet podwoić ruch na stronie w krótkim czasie. I to wszystko idzie w parze ze wzrostem efektywności. Jeśli jesteś zadowolony z wyników kampanii, to zwiększenie budżetu reklamowego na zwiększenie zasięgu obecnych działań oraz na testowanie nowych rozwiązań, nie powinno być problemem. Tym bardziej że konkurencja nie śpi i zawsze warto być krok do przodu.

Mariusz Rybka
SEM Specialist. Certyfikowany specjalista Google Ads i Google Analytics z ponad 7-letnim doświadczeniem w prowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych. W wolnym czasie czyta dużo książek i gra w piłkę nożną.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (14 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry