Content marketing – czym jest marketing treści?

Content marketing – czym jest marketing treści?

Content marketing
Czym jest marketing treści?

Content marketing to temat tak rozległy, że nie sposób go omówić w zaledwie jednym tekście blogowym, nawet dość obszernym. Dlatego to, co na temat marketingu treści przeczytacie poniżej, to w zasadzie zupełne podstawy. Dobre na początek, jednak w szerszej perspektywie wymagające doprecyzowania i mnóstwa dodatkowych przypisów. Tym niemniej jeżeli poszukujecie kilku najważniejszych informacji dotyczących szeroko rozumianego content marketingu, to istnieje bardzo duża szansa, że znajdziecie je właśnie w tym artykule. Zapraszamy!

Spis treści:

Czym jest content marketing?

Content marketing – proces tworzenia, publikowania i promowania przydatnych treści w Internecie w celu:

  • zbudowania zaufania u odbiorców
  • zachęcenia odbiorców do dokonania określonego zakupu,
  • budowania widoczności w wyszukiwarce.

Nie jest tajemnicą, że w przypadku contentu ilu specjalistów, tyle definicji, dlatego nasza brzmi właśnie tak. Jest to bardzo ogólnikowe wyjaśnienie dlatego zajmiemy się teraz jej uściśleniem. Najpierw weźmy na tapet termin „treść„.

Rodzaje treści w content marketingu

Działania content marketingowe powinny obejmować różnorodne i wartościowe treści, które spowodują zwiększenie ruchy na stronie. I wbrew pozorom to nie tylko teksty będące opisami usług i produktów, bo w szerszym rozumieniu content to także materiały graficzne i filmy.

Teksty na firmowym blogu

Przez pewien czas słowo „content” było rozumiane głównie jako teksty specjalistyczne, publikowane przede wszystkim na firmowym blogu. Zresztą tego rodzaju publikacje wciąż stanowią ogromną część szeroko rozumianych działań contentowych, szczególnie wśród firm, które nie mają zbyt dużych środków na reklamę w internecie. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest bardzo prosta: firmowy blog z interesującymi treściami to inwestycja długoterminowa, a na dodatek wymagająca relatywnie niewielkich pieniędzy. A dobrze napisane teksty dotyczące wyszukiwanych w internecie zapytań i zagadnień mogą przyciągać nowych użytkowników nawet lata po opublikowaniu. Innymi słowy artykuły eksperckie na blogu to obecnie podstawa dla działań związanych z contentem i strategii polegającej na pozyskiwaniu klientów w sposób pośredni. Warto tutaj tworzyć także tzw. treści evergreen czy te sezonowe.

 

wpis na blogu firmowym
Przykładowy artykuł ekspercki pt. „Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji?”

 

Zewnętrzne artykuły sponsorowane

Teksty eksperckie można także publikować na stronach zewnętrznych, na przykład w prasie branżowej czy informacyjnych. Taki artykuł, nawet gdy jest oznaczony jako sponsorowany, wciąż może być źródłem wiedzy. Czasy, w których termin „artykuł sponsorowany” kojarzył się z najmniej finezyjnym, niekiedy wręcz żenującym marketingiem, na całe szczęście powoli przemijają. Gdy dzisiaj sięgamy po taki tekst, możemy oczekiwać od niego wartościowych informacji, a nie tylko ogólników i pochwał pod adresem jakiegoś produktu czy jakiejś usługi. Podobnie jest zresztą z profesjonalnymi recenzjami czy eksperckimi wywiadami, które coraz częściej pełnią czysto informacyjną rolę, o marketing zahaczając niejako przy okazji.

 

Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany: https://www.wnp.pl/budownictwo/7-sprawdzonych-porad-skutecznego-ocieplania-domu,373186.html

 

E-booki

E-book można napisać od podstaw. Im bardziej taka publikacja jest profesjonalna, tym lepiej. Przypisy, tabele, grafiki, odpowiednia edycja – każdy z tych elementów jest ważny. Działy content marketingu stosują tutaj często podejście mieszczane. Z jednej strony przygotowują nowe materiały a z drugiej wykorzystują to, co już jest. Wówczas taka publikacja powstaje z tekstów, które już mamy – na przykład na blogu. Zwykle są one aktualizowane i wzbogacane o dodatkowe materiały graficzne np. wykresy czy infografiki. I chociaż bezpośrednim celem takiej publikacji jest raczej budowa wizerunku eksperta niż na przykład przyciąganie leadów, taka książka stanowi wartościowy content dla potencjalnych klientów.

Przykładem takiego e-booka jest wydany w 2020 roku e-book #SEOtips:

 

ebook seotips
Więcej o #SEOtips pod adresem https://www.devagroup.pl/seotips

 

White papers

Dokumenty informacyjne przypominające swoim kształtem rozbudowane raporty, stosowane głównie w marketingu B2B. Ich głównym celem jest promowanie jakiegoś produktu lub usługi w kontekście konkretnych uwarunkowań rynkowych czy problemów biznesowych. Pod pewnymi względami white papers trudno traktować jako publikacje stricte marketingowe. To w zasadzie komplementarne opracowania świadczące o tym, że ich autorów można uznać za ekspertów w danej dziedzinie.

 

white paper
Źródło: https://www.comarch.pl/healthcare/materialy-do-pobrania/white-paper-sztuczna-inteligencja-w-medycynie/

 

I tak konstrukcja dokumentów typu white paper opiera się na czterech filarach. Są to:

  • wprowadzenie do zagadnienia;
  • omówienie problemu, który jest przedmiotem raportu;
  • zaproponowanie rozwiązania problemu ze wskazaniem, dlaczego nowe rozwiązanie jest lepsze od tych stosowanych dotychczas;
  • wnioski i uwagi ogólne.

White paper może zostać opublikowany zarówno w wersji cyfrowej, na przykład pliku PDF, jak i w wersji tradycyjnej, papierowej. Jako że jest to publikacja skierowana raczej do profesjonalistów, powinna być nie tylko czytelna, ale przede wszystkim maksymalnie merytoryczna. Oczywiście stosowanie wykresów, tabel czy wszelkiego rodzaju infografik ilustrujących dany problem jest jak najbardziej wskazane. Tym niemniej jest to publikacja z definicji ekspercka, więc jakiekolwiek merytoryczne nieścisłości mogą mieć w jej przypadku fatalne skutki. Także dlatego, że – jak wcześniej wspomniano – tego typu dokumenty są zazwyczaj tworzone na potrzeby działań B2B. Czyli dla odbiorców, którzy mogą być o wiele bardziej krytyczni, niż zwykli czytelnicy poszukujący informacji w Internecie.

Sekcja tło

Skuteczny content marketing?

Case studies

Dobry plan content marketingowy zakłada także tworzenie tzw. case study,czyli studium przypadku. Jest to bardzo szczegółowy opis jakiegoś projektu, zawierający wszystkie najważniejsze informacje dotyczący jego przebiegu i rezultatów. Tak rozumiane studium przypadku bardzo często oparte jest na rzeczywistym zdarzeniu, które miało miejsce w mniej lub bardziej odległej przeszłości. Jego najważniejszymi elementami są (w ogromnym uproszczeniu):

  • bardzo dokładny opis warunków wyjściowych oraz przyczyn rozpoczęcia projektu;
  • opis wszystkich działań, które zostały podjęte w ramach jego realizacji;
  • opis rezultatów, w tym wniosków płynących z wyboru sposobu realizacji danego projektu.

Tym jednak, co w case study wydaje się być najciekawsze, jest analiza okoliczności i uwarunkowań, w jakich dany projekt był realizowany. Dzięki takiemu podejściu można ekstrapolować przebieg analogicznego projektu w kontekście podobnych warunków zewnętrznych. A także wskazać, jakie rozwiązania są optymalne i których błędów należy się najbardziej wystrzegać.

 

 

Deva Group - case study
Case study SEO – https://www.devagroup.pl/case-studies

 

Tak rozumiane case study to fantastyczny sposób na budowanie swojej pozycji wśród konkurencji. Firma, która potrafi otwarcie podzielić się ze światem swoim doświadczeniem w oparciu o konkretny projekt, jawi się jako wiarygodny lider. Rzetelne i merytoryczne studium przypadku to z wizerunkowego i marketingowego punktu widzenia strzał w dziesiątkę. Co więcej, pozwalają się wyróżnić na tle konkurencji.

Infografiki

Doskonała metoda na prezentowanie ważnych treści w przystępny sposób. Na infografice możemy przedstawić wykresy, grafy, różnego rodzaju dane liczbowe czy statystyki w bardzo czytelny sposób. A następnie zilustrować nią wpis blogowy, dodać do raportu, użyć jako ilustracji w ebooku, umieścić w newsletterze lub zapostować w social mediach. Dobrze zrobiona infografika może przyciągnąć uwagę czytelnika, zachęcić do interakcji, a także – co najważniejsze – po prostu przekazać ważne informacje w czytelny i wyważony sposób. Często, takie grafiki mogą wpisać się w tzw. marketing wirusowy, gdzie wystarczy tylko zachęta, aby wartościowe informacje rozeszły się po sieci za sprawą użytkowników w sposób naturalny.

 

infografika Deva Group
Infografika – „Podsumowanie 2019 roku w DevaGroup”

 

Webinary

Webinar to po prostu szkolenia online. Specjalista uruchamia transmisję, tłumaczy jakieś zagadnienie, a następnie odpowiada na pytania zadawane przez użytkowników. To świetny sposób na przekazanie wartościowej wiedzy i dotarcie do większej liczby odbiorców z jakimś produktem lub ciekawą ideą. Pozwalają też na tworzenie wartościowych relacji z odbiorcami, którzy może kiedyś staną się klientami. Taki kontakt bezpośredni stanowi także działania w ramach inbound marketingu, mającego duże znaczenie w procesie aktualizowania danych o personie.

 

deva group webinar
Webinar Krzysztofa Marca – https://www.callpage.pl/webinary-nowy-rok-w-adwords-materialy

 

Treści video

Obecnie nie sposób pominąć tworzenie treści video, gdy mówimy o content marketingu. Owszem, stworzenie wartościowego filmu o jakimś zagadnieniu, a następnie jego publikacja na YouTube czy w mediach społecznościowych, może wymagać zdecydowanie więcej wysiłku, niż napisanie tekstu. Taki film będzie wymagał scenariusza, aby całość była spójna i nieprzegadana. Do tego należy zadbać o oświetlenie i udźwiękowienie, mieć pojęcie o montażu, a także znaleźć kogoś, kto dobrze będzie czuł się przed kamerą.

Tym niemniej ostateczny efekt może być po prostu spektakularny. Wytłumaczenie jakiegoś zagadnienia w zrozumiały sposób w połączeniu z promocją jakiegoś produktu lub usługi to świetna metoda na dotarcie do jak największej grupy odbiorców. Taki film, jeżeli został odpowiednio zrobiony, w zasadzie zawsze będzie miał przewagę nad tekstem. Rzecz jasna zdarzają się sytuacje, gdy content w postaci tekstu jest lepszym rozwiązaniem. Tak jest chociażby z wyżej wspomnianymi white papers i case studies, skierowanymi do bardzo ściśle określonego odbiorcy. Jednak jeżeli zależy nam głównie na popularności i dotarciu do jak największej rzeszy zainteresowanych, materiały video są idealnym rozwiązaniem.

Łatwo zauważyć, że w powyższym zestawieniu skupiliśmy się przede wszystkim na słowie pisanym, o filmach wspominając niejako przy okazji. Powód takiego stanu rzeczy jest prosty – content marketing jest nierozerwalnie związany z szeroko rozumianym SEO. A SEO ciągle opiera się głównie na tym, co zostało napisane i opublikowane. I chociaż bardzo gorąco zachęcamy, a wręcz namawiamy do video – to naprawdę fantastyczny sposób na przekazywanie wiedzy – tak na tę chwilę w ogromnej większości przypadków o dobrej pozycji w wyszukiwarce wciąż decyduje słowo pisane.

Warto mieć na uwadze, że w ramach działań marketingowych powstają także materiały drukowane. Foldery ulotki czy mini-poradniki mogą być tworzone na bazie istniejących już na stronie internetowej treści związanych z obszarem działalności danej marki. Są to przede wszystkim wszystkie opisy oferty a także artkuły poradnikowe czy case study.

 

Jak jednak zaplanować poszczególne działania contentowe? I co zrobić, żeby ostatecznie zwiększyć szansę powodzenia tych planów? Odpowiedzią jest strategia content marketingowa.

Chcesz wiedzieć ja pisać dobre treści? Przeczytaj nasz artykuł: UX writing – czym jest i do czego jest potrzebny?

Skuteczna strategia content marketingowa

Strategia content marketingowa powinna być bazą dla podjęcia jakichkolwiek działań związanych z marketingiem treści. Jeżeli jej nie stworzymy, po pewnym czasie możemy mieć do czynienia z chaosem i paraliżem decyzyjnym. Dzieje się tak dlatego, że ogólny plan, nawet niezbyt przemyślany, zazwyczaj jest lepszym rozwiązaniem, niż jego brak. Po prostu mając jakiś zarys działań, możemy go modyfikować. A jeżeli dodatkowo prawidłowo się przygotowaliśmy do jego stworzenia, to zebrane informacje pomogą stworzyć nowy plan. Szczególnie ważne jest to w kontekście pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych, zarówno tych opisem danego produktu czy usługi, ale także bloga.

Trzeba więc pamiętać, że SEO i content musza iść tutaj w parze i strategia musi wspierać działania SEO jak i być przez nie wspierana. Jakość treści publikowanych na stronie oraz ich optymalizacja pod SEO łączą się z tymi działaniami oraz mają znaczący wpływ na efektywność w content marketingu.

Jakie zatem działania powinny zostać uwzględnione w strategii content marketingu? Postanowiliśmy odpowiedzieć na to pytanie z perspektywy agencji, która pracuje nie tylko z dużymi, niekiedy globalnymi markami, lecz także mniejszymi podmiotami, skupiającymi się raczej na rynku lokalnym.

Zacznijmy od…

Analizy konkurencji

Powszechnie uznaje się, że pierwszym punktem strategii CM powinno być ustalenie najważniejszych celów całej operacji. Generalnie trudno się z tym nie zgodzić, tym niemniej praktyka pokazuje, że jeżeli nie mamy żadnego punktu odniesienia, to nawet nie wiemy, który cel jest realny do osiągnięcia, a który nie. Taką wiedzę można zdobyć sprawdzając, jak radzi sobie konkurencja, szczególnie ta, której chcemy dorównać. Jakie rozwiązania stosuje, czego unika, gdzie i jakimi kanałami promuje swoje usługi, jak się pozycjonuje itp. Ważna jest również analiza słów kluczowych konkurencji.

Zdobycie tej wiedzy jest dość czasochłonne, ale po prostu konieczne, ponieważ może być ona potrzebna również do wprowadzenia zmian na naszej stronie internetowej. Zmian, które mogą być efektem…

Zaawansowanego audytu SEO

Zaawansowany audyt SEO powinien obejmować swoim zakresem kilka działań, takich chociażby, jak:

  • analiza tekstów na stronie (zawartości bloga, zakładek, podstron, ewentualna obecność duplicate content itp.),
  • analiza meta tagów,
  • badanie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • badanie widoczności strony w mediach społecznościowych,
  • analiza kodu strony w kontekście jej indeksowania, szybkości ładowania czy responsywności,
  • analiza grafik wykorzystanych na stronie.

Dzięki audytowi oraz analizie konkurencji możemy się domyślić, co powinniśmy poprawić na naszej stronie, żeby stała się ona bardziej przyjazna dla algorytmów Google czy innych wyszukiwarek. A także jaki content może być nam potrzebny w pierwszej kolejności. Znając techniczne możliwości naszej witryny i wiedząc, jak wygląda sytuacja z w SERPAch, możemy w końcu przejść do najważniejszego punktu strategii CM, czyli…

Sekcja tło

Zaawansowany audyt SEO?

Szczegółowej analizy i optymalizacja SEO tekstu

Często traktujemy content marketing w oderwaniu od SEO, a działanie te powinny się zazębiać, zwłaszcza w sytuacji, gdy chodzi o tworzenie interesujących treści dopasowanych do strony. Zawsze należy sprawdzić, czy na dany temat istnie już jakaś podstrona oraz czy ma pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeżeli tak, to wtedy nie należy przygotowywać nowej, tylko zoptymalizować czy zaktualizować już istniejącą. W ten sposób unika się kanibalizacji fraz.

Dodatkowo, przed przygotowaniem tekstów, należy wykonać analizę słów kluczowych i zebrać w jedna grupę te podobne do siebie. To pozwoli na tworzenie artykułów czy opisów kompletnych merytorycznie, przynoszących efekty w sposób długotrwały. Jest to istotne zawsze, niezależnie od tego, czy tworzy się poradnik na blog czy opis kategorii na sklepie. Tu warto wykorzystać narzędzia content marketingu dedykowane właśnie do takich celów np. Senuto, Semstorm czy Contadu.

Określenia celów strategii contentowej

Cele strategii powinny pokrywać się z celami naszej działalności. Zazwyczaj jest to zwiększenie sprzedaży produktu albo usługi lub zdobycie nowych klientów. Nie jest to jednak regułą, ponieważ różne strategie mogą dotyczyć różnych działań, również takich, które nie prowadzą bezpośrednio do zwiększenia sprzedaży, lecz dotyczą któregoś z etapów pośrednich. Takimi etapami mogą być między innymi:

  • dotarcie do nowych potencjalnych klientów,
  • podtrzymanie relacji z obecnymi,
  • zwiększenie i optymalizacja konwersji,
  • poinformowanie o nowych kanałach dystrybucji produktu,
  • wsparcie informacyjne dotyczące nowej usługi lub nowego produktu,
  • zwiększenie czasu spędzanego na stronie przez użytkowników,
  • budowanie pozycji eksperta,
  • tworzenie wizerunku marki w internecie,
  • pozycjonowanie się w wyszukiwarce.

Niekiedy cele strategii CM mogą być jeszcze bardziej skonkretyzowane. Na przykład coraz częściej można się spotkać z sytuacją, w której głównym zadaniem contentu na stronie jest towarzyszenie użytkownikowi w każdym etapie lejka konwersji. W ten sposób treść na stronie staje się w zasadzie czynnikiem decydującym o tzw. customer journey, czyli drodze użytkownika od momentu, gdy po raz pierwszy dowiedział się o naszej ofercie, aż do chwili, gdy dokonał zakupu promowanego produktu. A także później – gdy zaczął polecać nasz produkt swoim znajomym. W takim ujęciu odpowiednio stworzony content marketing jest jednym z czynników decydujących o powodzeniu całej operacji. Innym, o którym również warto pamiętać, jest…

Zdefiniowanie persony – modelowego odbiorcy

Jest to oczywista kwestia – treść powinna być dopasowana do odbiorcy. Żeby łatwiej było nam określić, jak ją tworzyć, budujemy persony – modelowe profile odbiorców. Czynnikami, które najczęściej bierze się w takim momencie pod uwagę, są wiek, płeć, miejsce zamieszkania (miasto lub wieś), stan cywilny czy wykształcenie. Istnieją specjalne narzędzia pozwalające w przybliżeniu określić profil potencjalnego klienta, możemy również przeprowadzić szeroko zakrojone badania, na przykład z pomocą mediów społecznościowych. Zalety tego rozwiązania są oczywiste – możemy dopasować materiał pod konkretnego odbiorcę, a tym samym zwiększyć szansę na udaną konwersję. W praktyce oznacza to, że inny tekst powinien zostać napisany z myślą o specjaliście w danej dziedzinie, inny z myślą o młodych rodzicach, a jeszcze inny dla nastolatki poszukującej informacji o ulubionej marce butów.

Zdefiniowanie persony jest ważne jeszcze z jednego bardzo ważnego powodu. Chodzi oczywiście o dobranie odpowiednich kanałów komunikacji. Z innych rozwiązań skorzystamy tworząc specjalistyczne treści pod ściśle zdefiniowanego odbiorcę, a na innych skupimy się w sytuacji, gdy będzie nam zależało na jak największej liczbie leadów. Łatwo zauważyć, że profil persony, do której kierujemy swój przekaz reklamowy, jest w tym kontekście ściśle powiązany chociażby z celami strategii contentowej.

Dobór kanałów komunikacyjnych jest także zależny od kolejnego działania, które należy uwzględnić w CM. Mowa o…

Oszacowaniu budżetu i zasobów, którymi dysponujemy

Ustaliliśmy cele strategii, wybraliśmy kanały komunikacji. Teraz przyszła pora na sprawdzenie, czy zasoby, którymi dysponujemy, są wystarczające do urzeczywistnienia naszej wizji. W praktyce oznacza to chociażby, na jakie kanały komunikacji powinniśmy się zdecydować. Nasz content, nawet jeżeli jest najwyższej jakości, sam się nie wypromuje. Czy użyjemy social mediów i newslettera? Czy będziemy bazować wyłącznie na optymalizacji strony? A może stać nas na współpracę z portalami branżowymi lub infuencerami? Wiedza o budżecie jest kluczowa, żeby odpowiedzieć na powyższe pytania.

Co jednak w sytuacji, gdy nasz budżet jest na tyle ograniczony, że nie mamy szans na realizację swojej kampanii contentowej w takim kształcie, w jakim są zaplanowaliśmy? Po prostu wracamy do punktu 3, czyli do celów. Zmieniamy je na bardziej realistyczne, dopasowujemy profil persony, dobieramy nowe sposoby na promocję treści i znowu szacujemy, czy stać nas na urzeczywistnienie nowej wizji. Co ważne, nie powtarzamy punktu 1. oraz 2. Nie musimy tego robić – raz zdobyta wiedza o konkurencji będzie aktualna przez jakiś czas, a zmiany wprowadzone pod wpływem odpowiednio przeprowadzonego audytu SEO są po prostu korzystne, bez względu na to, jaki kształt przyjmie ostatecznie nasza strategia CM.

Jeżeli nasza wizja jest spójna z możliwościami, którymi dysponujemy, czas na stworzenie harmonogramu działań, na przykład w postaci planu publikacji konkretnych treści. Poza korzyściami czysto psychologicznymi, taki harmonogram to po prostu bardzo przydatne narzędzie, chociażby podczas późniejszej…

Ewaluacji

Trzeba weryfikować założenia i ostateczne efektyw strategii CM. Ciągłe monitorowanie postępów, korygowanie ewentualnych błędów i wyszukiwanie nowych rozwiązań to klucz do sukcesu obranego podejścia. Nie wystarczy zająć się jej wdrożeniem – należy ją poddawać bezustannej analizie. Dzięki temu będziemy mieli możliwość szybkiej reakcji na zmianę trendów w branży.

Dystrybucja treści – gdzie i jak ją zamieszczać?

Do podstawowych zadań content marketingu należy także dystrybucja atrakcyjnych i przydatnych treści. Aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców warto korzystać z możliwie jak największej ilości narzędzi internetowych i kanałów, bo obecnie same mailingi nie wystarczą. Zakładanie kont na portalach społecznościowych, zapraszanie znajomych do udziału w konferencjach, webinarach i innych akcjach organizowanych przez firmę. Wszystko może przynieść skutek, wystarczy tylko poczekać oraz działać we wszystkich obszarach, gdzie można znaleźć potencjalnych klientów.

Współpracuj z public relations

Kiedyś uważano, że content marketing będzie rywalizował z public relations, aby w końcu zająć jego miejsce. Teraz już wiemy, że te dwie gałęzie marketingu mogą bardzo dobrze ze sobą współpracować i razem się uzupełniać. Aktualnie w wielu firmach content marketing zaczyna pełnić coraz większą rolę, ale nie zastępuje PR-u. Te dwa elementy ciągle się zatem uzupełniają.

Wysyłaj newslettery

Systematyczne mailingi do bazy klientów pomogą zapisać się w ich świadomości i pokażą, że ciągle działasz w branży oraz przedstawią nowości na  witrynie internetowej. Warto zachęcać w nich do odnalezienia firmy w mediach społecznościowych i obserwowania jej. Ten element content marketingowej układanki można w bardzo łatwy sposób zautomatyzować korzystając z dostępnych narzędzi do wysyłki newsletterów i gotowych szablonów. Jeśli posiada się bazę klientów, zgodną z RODO, wraz z adresami e-mail lub numerami telefonów – to najgorsza część pracy już jest wykonana.

Publikuj swoje treści w lokalnych serwisach skupiających lokalną społeczność

Zastanów się, kto jest Twoją grupą docelową i kieruj swój content właśnie do niej. Będzie to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż kierowanie ruchu na szerszą grupę odbiorców. Im dokładniej dookreślisz grupę odbiorców – tym lepiej. Spróbuj pisać artykuły lub reklamować się w lokalnych mediach. Ludzie często wspierają lokalne inicjatywy i szukają informacji właśnie w takich mediach.

Używaj kodów UTM

Śledzenie linków, z których generowany jest ruch na Twojej stronie, zobaczysz w odpowiednich kolumnach w Google Analytics. Jednak nie zawsze to wystarczy. Czasami będziemy potrzebować konkretnych informacji na temat tego, który link z danego artykułu generuje największy ruch na naszej stronie. W konkretnym wpisie może być parę linków i wtedy warto zastanowić się nad tym, który z nich był najbardziej klikalny. Warto ustawiać analitykę tak, aby podawała jak najwięcej informacji, z których potem możemy wyciągnąć wnioski.

Korzyści content marketingu

To, że dobry content owocuje nie wątpi nikt, ale nie zawsze się o tym pamięta. Nie każde działanie przynosi tutaj efekt mierzalny w taki sposób, jak to jest możliwe w przypadku np. reklam Google Ads.

Korzyści z content marketingu są następujące:

  • dostarczanie potencjalnym klientów szczegółowych informacji o ofercie,
  • dostarczanie wartościowych treści z konkretną dawką wiedzy,
  • zwiększanie widoczności w wynikach wyszukiwania oraz ruchu na stronie,
  • budowanie wizerunku marki i zwiększanie jej świadomości wśród użytkowników internetu,
  • przesuwanie klientów w lejku sprzedażowym,
  • budowanie relacji z klientami,
  • podnoszenie wskaźnika jakości strony w Google ADS.

Podsumowanie

Jak widać, content to nie tylko treść będąca słowem pisanym, bo pod tą nazwą kryją się w zasadzie wszelkie materiały tworzone przez dany biznes. Natomiast wszystko, co przeczytaliście powyżej o content marketingu, to podstawy podstaw. Punkt wyjścia do tego, żeby w ogóle myśleć o skutecznym pozycjonowaniu oraz tworzeniu wartościowych materiałów. Wiele tu uogólnień, oczywistości i niezbyt odkrywczych wniosków. Tym niemniej jeżeli jesteście początkującymi content managerami lub SEO copywriterami, warto, żebyście przyswoili przynajmniej część z wyżej zaprezentowanych informacji. Reszty nauczycie się w praktyce :).

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry