Dlaczego lajkujemy?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 03.2013
 

Każdy użytkownik Facebooka ma ‘zalajkowane’ swoje ulubione marki. Czasm też i te, które lubi mniej, ale upatruje w takim działaniu jakichś profitów. Jakich? Sprawdźcie.

Lista powodów, dla których użytkownicy wchodzą w interakcję z marką na Facebooku

1. Zniżki – 61%
2. Zakupy – 55%
3. Przeglądanie produktów – 53%
4. Ogólne informacje – 53%
5. Ekskluzywne informacje – 52%
6. Zdobywanie wiedzy o nowych produktach – 51%
7. Wyrażanie opinii o produktach – 49%
8. Obsługa klienta 37%
9. Udział w wydarzeniach – 34%
10. Poczucie bycia na bieżąco z marką i w łączności z nią – 33%
11. Wyrażanie opinii na temat nowych produktów – 30%
12. Być częścią społeczności – 22%

Jak widać głównymi motywami ‘lajkowania’ marek są profity oraz możliwość wyrażania własnej opinii. To przemawia tylko za faktem, że Facebook stał się świetnym pośrednikiem między firmą a jej zwolennikami, dając im poczucie przynależności do całej struktury firmy oraz posiadania realnego wpływu na jej działanie, przynajmniej w niektórych aspektach.

A dlaczego Wy lajkujecie? Wpisujcie w komentarzach 🙂

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry