Każdy użytkownik Facebooka ma ‘zalajkowane’ swoje ulubione marki. Czasm też i te, które lubi mniej, ale upatruje w takim działaniu jakichś profitów. Jakich? Sprawdźcie.
Lista powodów, dla których użytkownicy wchodzą w interakcję z marką na Facebooku
1. Zniżki – 61%
2. Zakupy – 55%
3. Przeglądanie produktów – 53%
4. Ogólne informacje – 53%
5. Ekskluzywne informacje – 52%
6. Zdobywanie wiedzy o nowych produktach – 51%
7. Wyrażanie opinii o produktach – 49%
8. Obsługa klienta 37%
9. Udział w wydarzeniach – 34%
10. Poczucie bycia na bieżąco z marką i w łączności z nią – 33%
11. Wyrażanie opinii na temat nowych produktów – 30%
12. Być częścią społeczności – 22%
Jak widać głównymi motywami ‘lajkowania’ marek są profity oraz możliwość wyrażania własnej opinii. To przemawia tylko za faktem, że Facebook stał się świetnym pośrednikiem między firmą a jej zwolennikami, dając im poczucie przynależności do całej struktury firmy oraz posiadania realnego wpływu na jej działanie, przynajmniej w niektórych aspektach.
A dlaczego Wy lajkujecie? Wpisujcie w komentarzach 🙂