E-mail marketing – porównanie narzędzi

Damian Szot
Damian Szot
Archiwum 07.2016
 
E-mail marketing – porównanie narzędzi

E-mail marketing –
porównanie narzędzi

Przygotowaliśmy porównanie 3 popularnych narzędzi do prowadzenia e-mail marketingu, tj. FreshMail, GetResponse i MailChimp. Pod uwagę wzięliśmy tylko wersje bezpłatne produktów, więc porównanie nie dotyczy wszystkich oferowanych pakietów. Tym samym nasze wnioski mogą być przydatne głównie dla osób, które przygotowują małe kampanie mailingowe.

Porównanie oparliśmy o 4 podstawowe kryteria – warunki, interfejs, możliwości i efekty – tworząc w każdym punkcie mini ranking. Za każdym razem najwyżej ocenione narzędzie otrzymywało od nas 3 punkty, drugie – 2 pkt. i trzecie – 1 pkt.

Zastrzegamy, że zestawienie nie ma charakteru sponsorowanego, zostało skonstruowane tylko w oparciu o własne doświadczenia, o których więcej opowiedzieliśmy w artykule „E-mail marketing – dobre praktyki„.

 

Warunki

Z FreshMaila możemy korzystać za darmo, dopóki nie przekroczymy 500 unikalnych odbiorców lub 2 000 wysłanych wiadomości miesięcznie.

GetResponse daje nam 30 dni na testy, po którym to czasie musimy wykupić licencję. Najtańsza kosztuje 50 zł miesięcznie, lecz możemy zrezygnować w każdej chwili.

MailChimp za darmo oferuje nam 12 000 wysłanych wiadomości miesięcznie oraz 2 000 unikalnych odbiorców.

+3 MailChimp, +2 FreshMail, +1 GetResponse

 

Interfejs

Dla wszystkich trzech narzędzi interfejs jest na w miarę wysokim poziomie – przejrzysty, zrozumiały, łatwo się po nim poruszać. Widać, że zadbano o ten element w pierwszej kolejności, wiedząc że użytkownicy są przyzwyczajeni do możliwie najbardziej intuicyjnych rozwiązań. Tym samym bezpośrednie przeciąganie elementów czy swobodne ich przekształcanie jest na porządku dziennym.

Jednak próbując wartościować poszczególne interfejsy, przyznajemy, że najmniej przypadł nam do gustu ten we FreshMailu. Natomiast najbardziej cenimy sobie rozwiązania, na które postawiono w MailChimpie, gdyż korzystanie z tego narzędzia to czysta przyjemność.

MailChimp-screen-interfejs

+3 MailChimp, +2 GetResponse, +1 FreshMail

 

Możliwości

W tym punkcie GetResponse (prawdopodobnie tylko w tej wersji podstawowej) traci bardzo dużo do FreshMaila i MailChimpa. Co prawda szablonów jest równie dużo, jak nie więcej, lecz możliwość ich edytowania pozostawia wiele do życzenia. Jest oczywiście możliwość, żeby część rzeczy zrobić z poziomu kodu źródłowego, ale wymaga to pewnej wiedzy i poświęconego czasu.

FreshMail i MailChimp oferują pod tym względem szeroką gamę możliwości edycji szablonu; możemy zmieniać, rozbudowywać, łączyć elementy etc. Naprawdę fajnie się na tym pracuje. W MailChimpie jest bardziej obszerna baza szablonów, jednak to FreshMail potrafił zaskakiwać nas perełkami.

+3 FreshMail, +2 MailChimp, +1 GetResponse

 

Efekty

Gdyby nie ten punkt, nie mielibyśmy wątpliwości, że nie warto korzystać z GetResponse. Pomimo swoich ograniczeń, przyniósł nas całkiem wymierne korzyści. Mamy tu na myśli różne statystyki mailingu takie jak współczynnik wyświetleń czy ilość interakcji. Na ile był to przypadek wynikający chociażby z trafnego doboru godziny wysyłki, a na ile zasługa narzędzia – trudno nam określić bez skorzystania z płatnej wersji.

FreshMail wypadł słabiej, co może być związane zarówno z godzinami wysyłki mailingów, które testowaliśmy, jak również z filtrem antyspamowym, z którym FreshMail nie do końca sobie radził.

Najbardziej powtarzalny okazał się MailChimp, jednak bierzemy pod uwagę, że korzystaliśmy z niego najczęściej. Z drugiej strony – nie korzystalibyśmy tak często bez powodu. Co prawda jednorazowo nie odnotował tak wysokiego wyniku jak GetResponse, ale regularnie osiągał wyniki gorsze tylko nieznacznie.

+3 MailChimp, +2 GetResponse, +1 FreshMail.

 

Podsumowanie

1. MailChimp 11 pkt.
2. FreshMail – 6 pkt. (+ bonus)
3. GetResponse – 6 pkt.

 

Oceniając poszczególne narzędzia nie mieliśmy wątpliwości, które z nich jest najlepsze, czego nasza punktacja jest tylko potwierdzeniem. Teoretycznie drugie miejsce przypadłoby ex equo dla FreshMaila i GetResponse, jednak w praktyce lepiej korzystało nam się z tego pierwszego. GetResponse okazał się po prostu zupełnie niewystarczający w konstruowaniu mailingów. Zapewne płatna wersja narzędzia zakłada bardziej rozbudowane możliwości, jednak nasze porównanie obejmuje co do zasady narzędzia bezpłatne.

 

Damian Szot
Były pracownik (ROI Experts) na stanowiskuSEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry