Facebook chce kupić Skype?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 05.2011
 

Jak donosi Reuters (największa na świecie międzynarodowa multimedialna agencja informacyjna dostarczająca wiadomości o tematyce finansowo-biznesowej) , Facebook i Google toczą oddzielne batalie na temat przejęcia programu Skype. Otóż dwa wiarygodne źródła mówią, że CEO Facebooka, czyli Mark Zuckerberg prowadzi konwersację z Skype odnośnie ewentualnego kupna firmy lub przekształcenia jej w formę joint venture.

Przejęcie Skype przez Facebooka oznaczałoby stworzenie nowej usługi użytkownikom serwisu społecznościowego, która miałaby zachęcać do pozostania już zarejestrowanych użytkowników w serwisie i do pozyskiwania nowych.

Szacuje się, że program Skype na chwilę obecną wart jest od 3 do 4 miliardów dolarów. Nie chcąc wprowadzać Was w błąd, trzeba dodać, że żaden z gigantów nie potwierdził (ani też nie zaprzeczył) krążącym po internecie pogłoskom. Wiadomo natomiast, że Skype ma w planach (jako kolejna z możliwości zwiększenia dochodów) wypuszczenie akcji, co ma nastąpić w drugiej połowie tego roku. Jednak domniemany zysk z akcji byłby 2-krotnie mniejszy niż ewentualna sprzedaż programu.

Firmom Skype i Facebook udało się do tej pory współpracować w październiku ubiegłego roku, podczas tworzenia programu Skype 5.0 dla środowiska Windows, który zawierał zakładkę Facebooka umożliwiającą bezpośredni kontakt z naszymi przyjaciółmi. Dlatego też można stwierdzić, że obydwie firmy nie są sobie obce i przyszła współpraca jest bardzo prawdopodobna.

Co sądzicie o tych planach? Czy używacie programu Skype? Czy będziecie go dalej używać po ewentualnym przejęciu? Czekamy na Wasze opinie…

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry