SEOpress – czerwiec 2022

SEOpress – czerwiec 2022

SEOpress
- czerwiec 2022

Co nowego wydarzyło się w branży SEO w czerwcu? Przeczytaj o planach Ahrefs i Apple na własne wyszukiwarki oraz o zmianach w raportowaniu w Google Search Console. Miłej lektury!

O tym, że Apple pracuje nad własną wyszukiwarką było już głośno w 2020 roku. Temat wyszukiwarki wrócił w tym roku - poruszył go znany bloger Robert Scoble. Obecnie w systemie iOS domyślną wyszukiwarką jest Google, ale w przypadku gdy Apple zdecyduje się na wprowadzenie własnej może to oznaczać problem dla Google - zostaną odcięci od sporej grupy użytkowników Apple.
Ahrefs planuje przeznaczyć 60 milionów dolarów na własną wyszukiwarkę o nazwie "Yep". Wyszukiwarka ma mieć własny indeks wyszukiwania, a nie polegać na interfejsach API Google lub Bing. "Yep" póki co funkcjonuje w formie beta, ale docelowo ma być dostępna w każdym kraju, do ogólnego użytku.
9 czerwca 2022 Google oficjalnie ogłosiło zakończenie wdrożenia głównej aktualizacji algorytmu, które mają za zadanie ulepszyć trafność wyników wyszukiwania. Aktualizacja rozpoczęła się 25 maja.
Twitter jest jedną z największych sieci społecznościowych, dlatego wiadomość o usunięciu atrybutu "nofollow" ze wszystkich linków na platformie może szokować. W sieci zawrzało od dyskusji na temat tego jak będzie interpretować to samo Google. Ale ani Twitter, ani Google nie zabrało oficjalnego stanowiska w tym temacie.
W odpowiedzi na liczne sygnały od użytkowników Google Search Console uprości raport Stan indeksowania. Użytkownicy często zgłaszali, że nie rozumieją raportu "Ostrzeżenia", więc teraz dostępne będą tylko dwie zakładki - Nieprawidłowe zawierające problemy krytyczne i Prawidłowe. Według Google ułatwi to wybór priorytetów w wprowadzaniu poprawek na stronie. Sam sposób skanowania i indeksowania witryn przez wyszukiwarkę się nie zmieni.
Google testuje nowe widoki wyróżnionych elementów, pokazując nawet cztery różne featured snippets. Taka zmiana może wpłynąć na układ wyników w wyszukiwarce, zmieniając wartość organicznych wyników wyszukiwania i znacznie wpływając na współczynnik klikalności, ruch i konwersję na stronie.
Podczas aktualizacji wytycznych, Google umieściło w dokumencie informację, że Googlebot crawluje pierwsze 15MB treści, a następnie się zatrzymuje i bierze pod uwagę tylko te dane do indeksowania. Dobrą praktyką będzie zatem testowanie za pomocą URL Inspection tools w Google Search Console które części strony Google renderuje i indeksuje.
Google utrzymuje rekomendacje, aby unikać implementacji tagów kanonicznych za pomocą JavaScript. Jeżeli jednak nie ma innej możliwości, przedstawia sposób jak to zrobić poprawnie. Więcej informacji w linku źródłowym!
Użytkownik Twittera zadał pytanie, czy dobrym pomysłem jest publikowanie pustych stron bez contentu podczas tworzenia nowych podstron? Odpowiedź Johna Muellera była jednoznaczna - nie publikuj pustych stron! Będzie to przede wszystkim dużym utrudnienim dla użytkowników przeglądających twoją stronę.
Odpowiadamy: przy dużych zmianach algorytmu zmiany wdrażane są po kolei na różne języki, aby mieć pewność, że algorytm jest dobrze dopasowany do poszczególnego języka i kraju.
Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Alicja Stojek-Szewczuk
SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (8 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry