Spadki / wzrosty SEO – SIERPIEŃ 2019

Marek Stokowski
Marek Stokowski
Archiwum 09.2019
 
Spadki / wzrosty SEO – SIERPIEŃ 2019

Spadki / wzrosty SEO - SIERPIEŃ 2019
Sprawdź, co zmieniło się w SERPach

Podsumowanie zmian w wynikach wyszukiwania, które nastąpiły w sierpniu 2019 – jest kontynuacją cyklu publikacji, w których co miesiąc analizujemy wzrosty oraz spadki widoczności domen w wynikach organicznych Google. Oprócz publikacji listy największych spadków i wzrostów widoczności domen w TOP10, staramy się przeanalizować sytuację kilku z nich. Ma to na celu stworzenia pewnego case study oraz zachęcenia branży SEO do podzielenia się własnymi obserwacjami i wnioskami na ten temat.

Jeśli znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady zmian widoczności oraz masz swoje spostrzeżenia dotyczące przyczyn tych zmian – zachęcam do dyskusji w komentarzach 🙂

 

Zmiany w sierpniu 2019

Sierpień 2019 był okresem, w którym rzadko występowały duże zmiany w wynikach wyszukiwania Google. Najbardziej istotna zmiana w SERP miała miejsce raz – na początku miesiąca.

 

 

Największe spadki

Poniższe zestawienie jest listą domen, które odnotowały największy ilościowy spadek liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże spadki widoczności w TOP10.

 

Lavito.pl

Znaczący spadek liczby słów kluczowych w TOP10 odnotował serwis Lavito.pl. 

Serwis Lavito.pl odnotował spadek widoczności o ponad 67 procent, przy ilościowym spadku o 17457 słów kluczowych (pomiędzy pierwszym poniedziałkiem sierpnia a pierwszym poniedziałkiem września).

 

 

Spadek ten jest konsekwencją połączenia portalu z serwisem booksy.com.

 

Warto w takim przypadku zweryfikować, jak w/w połączenie domen wpłynęło na widoczność serwisu booksy.com.

Widzimy tutaj, że wzrost widoczność domeny booksy.com jest dość niski w zestawieniu ze spadkiem lavito.pl. Może to być powodem nie odwzorowania tej samej struktury informacji, co powoduje, że Google nie ma podstron, które mógłby wyświetlać w wynikach organicznych.

 

Medinfo.pl

Widoczność serwisu w TOP10 na początku września była mniejsza o 13663 frazy (zmniejszyła się o ponad 46% w stosunku do początku sierpnia).

 

 

Widzimy na powyższym wykresie ogromny spadek widoczności, który w późniejszym terminie kończy się i widoczność zaczyna wracać. Widząc tak duży spadek widoczności serwisu w branży YMYL, od razu nasuwa się myśl, że to następstwo zmiany w algorytmie. Obserwując jednak tak szybkie odbicie trendu, bardziej wygląda to na błąd serwisu internetowego. Po jego zlikwidowaniu – Google mogło zauważyć, że strona już jest ok i rozpoczął się powrót widoczności.

 

Store.nike.com

Widoczność w TOP10 serwisu store.nike.com spadła o ponad 61% w stosunku do początku sierpnia.

 

Podobnie jak w przypadku wcześniej omawianego serwisu Lavito.pl, tutaj również powodem spadku jest przekierowanie domeny na inną.

 

 

W tym przypadku subdomena store.nike.com została przekierowana na nike.com

Przeanalizujmy, jak w/w połączenie domen wpłynęło na widoczność serwisu nike.com.

 

Na powyższym wykresie widzimy, że migracja została przeprowadzona prawidłowo i przekierowanie subdomeny wpłynęło pozytywnie na widoczność domeny głównej.

 

 

Największe wzrosty

Poniższe zestawienie jest zestawieniem domen, które odnotowały największy ilościowy wzrost liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże wzrosty widoczności w TOP10.

 

Dziendobry.tvn.pl

Jednym z serwisów, który odnotował duży wzrost liczby słów kluczowych w TOP10, jest portal dziendobry.tvn.pl.

 

 

Wskazany w tym zestawieniu wzrost widoczności, to kontynuacja stabilnej i nieprzerwanej budowy widoczności organicznej – od początku 2019 roku.

 

Ktomalek.pl

Serwis ten w sierpniu odnotował kontynuację wzrostu widoczności, która nieprzerwanie trwa od kwietnia 2019 roku.

 

Liczba słów kluczowych w TOP10 na początku września była większa o prawie 15%, w stosunku do jej liczby na początku sierpnia. Daje to nam wzrost widoczności o 11559 słów kluczowych.

 

Metodologia tworzenia zestawienia

Artykuł ten powstał we współpracy z SENUTO, na podstawie zbieranych danych dotyczących widoczności domen w Google. Do porównywania widoczności miesiąc do miesiąca, wykorzystaliśmy ilość słów kluczowych w TOP10, która została pobrana w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca. Daje to nam możliwość porównania zarówno ilościowej różnicy liczby słów, jak i procentowego wzrostu/spadku – dla wszystkich badanych przez SENUTO słów kluczowych.

 

 

Marek Stokowski
Były pracownik na stanowisku SEO Specialist w DevaGroup, odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (17 głosów, średnia: 4,94 / 5)
Loading...
Przewiń do góry