Ważne, Chrome od lipca zaczyna oznaczać strony bez https jako niebezpieczne

Justyna Gałek
Justyna Gałek
Archiwum 06.2018
 
Ważne, Chrome od lipca zaczyna oznaczać strony bez https jako niebezpieczne

Ważne, Chrome od lipca zaczyna oznaczać strony
bez https jako niebezpieczne

Google Chrome to najczęściej używana przeglądarka internetowa w Polsce. Zmiana, którą wprowadza, już w lipcu 2018 tego roku, będzie miała duży wpływ na konwersje na stronach niezabezpieczonych certyfikatem SSL.
Jeśli nie wiesz czym jest certyfikat SSL lub chcesz więcej dowiedzieć się o przekierowaniu z HTTP na HTTPS, przeczytaj artykuł: Przekierowanie z HTTP na HTTPS.

 

Co właściwie się zmieni?

Już niedługo, po wejściu na stronę nie opartą na protokole HTTPS, użytkownicy zobaczą powiadomienie o tym, że dana witryna jest niebezpieczna. Zmiana ta wejdzie w życie wraz z pojawieniem się Chrome w wersji 68.

 

Czy moja witryna oparta jest o protokół HTTPS?

Możesz to bardzo łatwo sprawdzić. Wejdź na Twoją stronę i popatrz na pasek URL. Jeśli widzisz napis: https://nazwa_twojej _strony.pl, to nie masz się czego obawiać – Twoja strona posiada certyfikat SSL i zmiana będzie dla Ciebie korzystna.
Jeżeli włączyłeś przeglądarkę Chrome, wygląd paska powinien wyglądać następująco:

URL zabezpieczonej certyfikatem SSL strony Google
Zabezpieczona certyfikatem SSL strona Google

Gorzej, jeśli nic takiego nie widzisz, a przed nazwą Twojej strony jest litera i. Kliknij w nią, a powinieneś zobaczyć taki komunikat:

Komunikat o niebezpiecznym połączeniu wyświetlany przez Chrome
Komunikat o niebezpiecznym połączeniu

Wkrótce, Twoi klienci, zanim zobaczą Twoją stronę, otrzymają komunikat podobny do tego, który obecnie wyświetla antywirus Kaspersky:

Komunikat wyświetlany przed wejściem na stronę nie opartą na protokole HTTPS
Komunikat wyświetlany przed wejściem na stronę nie opartą na protokole HTTPS

 

Jak wpłynie to na kampanie AdWords?

Już teraz, brak certyfikatu SSL negatywnie wpływa na SEO, powoduje, że Google niżej pozycjonuje Twoją stronę. Dodatkowo, użytkownicy są coraz bardziej świadomi i dbają o swoje dane i bezpieczeństwo. Jeśli zobaczą informację o tym, że witryna jest niebezpieczna i ktoś może wykradać ich dane, wiele z nich zrezygnuje z wejścia na stronę i przejdzie na witrynę konkurencji. Jak się pewnie już domyślacie, wpłynie to bardzo źle na konwersję, mniej osób będzie odwiedzało Twoją witrynę, a jeszcze mniejsza ich ilość, zaryzykuje podanie Ci swoich danych, czy też dokona transakcji. Brak certyfikatu SSL, to duże straty dla Twojej strony i wszystkich kampanii.

Jeśli posiadasz certyfikat SSL, gratulujemy. Jeżeli konkurencyjne witryny nie są oparte na protokole HTTPS, duża część ich klientów może wybrać właśnie Twoją stronę.

 

Udział Chrome na polskim rynku

Przeglądarka Chrome to zdecydowany lider. Sprawdza się to na wszystkich urządzeniach: komputerach, tabletach oraz komórkach.
Ok. 50% użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów używa właśnie Chrome, a statystyki rosną dla urządzeń mobilnych. Na tabletach Chrome używa ok. 60% osób, a podczas korzystania z Internetu w komórce, aż 70% Polaków używa Chrome Mobile.

 

Podsumowanie

Zmiana w przeglądarce Chrome 68 będzie zmianą ważną. Może ona mocno wpłynąć na zachowanie klientów i na konwersje. Jeśli chcemy, aby klienci mogli nam zaufać i podczas wyświetlania naszej strony nie otrzymywali ostrzeżenia od Chrome, to warto szybko zainwestować w certyfikat SSL. Zalecamy wykonanie tego szczególnie, jeśli Wasza witryna nastawiona jest na sprzedaż lub kontakt z użyciem formularza.

Justyna Gałek
Były pracownik (ROI Experts) na stanowisku SEM Specialist.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry