Wdrożenie Google Analytics 4 (GA4) i Google Tag Manager
Czy wiesz, że na podstawie naszego doświadczenia wiemy, że zdecydowana większość stron ma niepoprawnie wdrożoną analitykę
i na podstawie błędnie interpretowanych danych podejmuje złe decyzje marketingowe?
Wydawanie środków bez wdrożonej analityki to „przepalanie budżetów”
W DevaGroup dbamy aby nasi klienci mogli korzystać z najnowszych rozwiązań.
Zobacz jakie przykładowe korzyści daje wdrożenie Google Analytics 4 w oparciu o GTM:
Oszczędność czasu
Analizujesz tylko te dane, które są wartościowe i pozwolą podejmować działania optymalizacji kampanii i stron docelowych.
Precyzyjne działania
Skuteczne listy remarketingowe czy szczegółowa wiedza które słowa kluczowe faktycznie generują sprzedaż to tylko niektóre z zalet wdrożenia analityki.
Atrybucja konwersji
Oszacowanie jak kampania, konkretna reklama czy słowo kluczowe wpłynęło na cały proces sprzedaży pozwala lepiej zarządzać budżetem i wydawać go w sposób optymalny.
Testy A/B
Skąd wiesz, że Twoja strona jest dobra? Wdrożenie zaawansowane pozwala na budowanie testów porównawczych, które są podstawowym sposobem optymalizacji stron docelowych i reklam.
Google Analytics 4 – dlaczego to ważne?
W 2023 roku Google Analytics 4 zastąpi powszechnie stosowane obecnie narzędzie, jakim jest Google Analytics Universal. Zmiana będzie czymś więcej niż zwykłym uaktualnieniem – GA4 to zupełnie nowa wersja Google Analytics, nowy system, przebudowany od podstaw. Zaufaj agencji z doświadczeniem i zobacz co obejmą zmiany:
Prywatność
By rozwiązać problem z wymianą informacji w firmach, które posiadają lub wysyłają dane do regionów objętych różnymi ustawami o prywatności GA4 nie będzie zbierał adresów IP oraz pozwoli na ustalenie kontroli prywatności na poziomie kraju.
Cookies
Plan rozwoju GA4 od podstaw zakłada model danych bez udziału powszechnie stosowanych plików cookies. Dodatkowo od 2023 roku również Google Chrome zacznie odrzucać pliki cookies podmiotów zewnętrznych (3rd party cookies).
Nowy sposób zbierania danych
Migracja danych pomiędzy systemami nie będzie możliwe, ponieważ GA4 będzie zbierał dane o ruchu i aktywnościach użytkowników w sposób odmienny od Google Analytics Universal. Oznacza to, że wyłącznie wdrożenie GA4 już teraz pozwoli na np. porównanie danych „rok do roku” w 2023r.
Ujednolicone dane
Zaletą nowego systemu jest możliwość zbierania w jednym miejscu ujednoliconych danych o ruchu, obejmujących aplikację i stronę. Dzięki temu można je łatwo porównywać, zachować ciągłość zbierania danych jeżeli użytkownik na zmianę korzysta z aplikacji i ze strony.
Dlaczego właśnie Google Tag Manager?
Jako eksperci od analityki zalecamy wdrożenia wyłącznie z użyciem GTM. Pełne wdrożenie analityki z użyciem Google Tag Managera ma wiele zalet, dzięki którym praca staje się szybsza i łatwiejsza niż w przypadku samego Analytics:
Niezależność od programistów
Tagi, eventy i zdecydowana większość działań można wykonywać z pominięciem działu IT.
Porządek
Wykorzystanie GTM pozwala na utrzymanie większego porządku w tagach i kodach.
Stabilność pracy
GTM pozwala na łatwieksze diagnozowanie i naprawianie błedów.
Szybkość
Dzięki GTM wdrażanie tagów i zmian jest szybsze niż w przypadku zwykłej konfiguracji.
Niższe koszty
Mniej zaangażowanych osób, dużo niższe wykorzystywanie programistów, szybsze wdrożenia.
Wybierz sprawdzonych ekspertów
Doświadczenie i uważne śledzenie zmian zachodzących w Google pozwoliły nam stworzyć wyjątkową ofertę.
Mamy w portfolio wiele niestandardowych modyfikacji kodu, ale wdrożenie Analytics z użyciem GTM
to nie tylko check-lista, ale przede wszystkim dopasowane do potrzeb Klienta raporty.
Doświadczenie
Jesteśmy Certyfikowanymi Specjalistami Google Analytics (GAIQ) i pracujemy z systemami od wielu lat. Nie będziemy uczyć się na Twoim koncie, tylko podzielimy się z Tobą wiedzą, jaką już mamy.
Dopasowanie
Odpowiednia konfiguracja pozwala np. na tworzenie precyzyjnych list remarketingowych, dzięki czemu zyskujemy możliwość wysyłania do uzytkowników strony spersonalizowanych komunikatów.
Know-how
Prowadziliśmy szkolenia z Google Analytics, zaawansowane wdrożenia i audyt dla dużych marek z pierwszej ligi polskiego Internetu. jesteśmy na bieżąco ze zmianami w GA i GTM, poinformujemy Cię o wszelkich nowościach wartych uwagi.
Wsparcie
Do każdego wdrożenia oferujemy profesjonalne wsparcie i konsultacje, a jeśli zachodzi potrzeba, to również szkolenie prowadzone przez doświadczonego szkoleniowca.
Pełnia możliwości
Wiemy że każda branża ma inne potrzeby, dlatego realizujemy pełny zakres wdrożeń wybierając z szerokiej listy możliwości:
Modyfikacje Analytics:
Integracje z wszelkimi usługami Google
Konfiguracja konwersji na podstawie zdarzeń i wirtualnych odsłon
Mierzenie zdarzeń kopiowania treści ze strony
Wdrożenie monitorowania wewnętrznej wyszukiwarki
Wdrożenie wymiarów niestandardowych
Zdefiniowanie list remarketingowych
Mierzenie zależności ruchu od pogody czy stanu baterii telefonu
Zdefiniowanie raportów niestandardowych
Tagi GTM:
Kod Analytics
E-commerce
Kopiowanie treści
Wysyłka formularza
Zapis na newsletter
Kliknięcie w email
Odkrycie numeru telefonu
Pixel Facebooka
Kod konwersji Facebook
Kod konwersji Google Ads (AdWords)
Kod remarketingowy Google Ads (AdWords)
Kod remarketingu dynamicznego
Koszty wdrożenia Google Analytics 4
Koszt wdrożenia Google Analytics 4 w oparciu o GTM zależy od ilości czasu, jaki musi być poświęcony na jego wykonanie. Dodatkowo znaczenie ma profil strony, dlatego oferujemy usługę w dwóch wariantach.
Dla Usług
Google Analytics 4 na bazie GTM
Tag podstawowy Google Analytics
Utworzenie podstawowych list RM – max. 5
Mierzenie formularza, kliknięć w e-mail i telefon
Podsumowanie z wykonanych prac
Poprawne wdrożenie analityki może wymagać współpracy z programistą. Wycena może ulec zmianie, jeżeli w trakcie wdrożenia ujawnią się błędy w budowie strony.
1199zł netto
Dla E-commerce
Pełny zakres wdrożenia dla usług, oraz:
Tag remarketingu dynamicznego Google Ads
Pomiar zakupów w Google Ads i/lub Facebook Ads
Moduł e-commerce według specyfikacji Google
Oparcie modułu o wtyczki lub indywidualny DataLayer
Podsumowanie z wykonanych prac
W przypadku wdrożenia z indywidualnym DataLayer przygotowujemy specyfikację, oraz pomagamy we wdrożeniu wspierając programistę. Cena nie zawiera pracy programisty. Opcja z wtyczkami dostępna dla sklepów opartych o Shoper, WordPress, PrestaShop, Shopify, IAI Shop, Magento i Shoplo. W cenie nie zawiera się ewentualny koszt konfiguracji feedu produktowego.
1599zł
netto
W oparciu o wtyczki
od 2999zł
netto
Dla indywidualnych rozwiązań
FAQ – najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Porozmawiaj z nami.
Wymagasz więcej? Szukasz pełnej marketingowej obsługi dla Twojej firmy?
Od 2005 roku cieszymy się zaufaniem firm, dla których jesteśmy
szerokim wsparciem w marketingu.
Skutecznie zarządzamy milionami złotych naszych klientów:
od szerokich możliwości Google Ads przez pozycjonowanie po reklamę na Facebooku.
Twój dedykowany opiekun wysłucha Twoich potrzeb i przygotuje spersonalizowaną ofertę. Skontaktuj się już dziś!
Tomasz Sorka,
Key Partnership Coordinator
515 714 313
tomasz.sorka@devagroup.pl