Wdrożenie Google Analytics 4 (GA4) i Google Tag Manager

Czy wiesz, że na podstawie naszego doświadczenia wiemy, że zdecydowana większość stron ma niepoprawnie wdrożoną analitykę
i na podstawie błędnie interpretowanych danych podejmuje złe decyzje marketingowe?
Wydawanie środków bez wdrożonej analityki to „przepalanie budżetów”

W DevaGroup dbamy aby nasi klienci mogli korzystać z najnowszych rozwiązań.
Zobacz jakie przykładowe korzyści daje wdrożenie Google Analytics 4 w oparciu o GTM:

Oszczędność czasu - wdrożenie GA4 i GTM z DevaGroup

Oszczędność czasu

Analizujesz tylko te dane, które są wartościowe i pozwolą podejmować działania optymalizacji kampanii i stron docelowych.

konsultacje i precyzyjne działania

Precyzyjne działania

Skuteczne listy remarketingowe czy szczegółowa wiedza które słowa kluczowe faktycznie generują sprzedaż to tylko niektóre z zalet wdrożenia analityki.

idealne kierowanie

Atrybucja konwersji

Oszacowanie jak kampania, konkretna reklama czy słowo kluczowe wpłynęło na cały proces sprzedaży pozwala lepiej zarządzać budżetem i wydawać go w sposób optymalny.

ludzie

Testy A/B

Skąd wiesz, że Twoja strona jest dobra? Wdrożenie zaawansowane pozwala na budowanie testów porównawczych, które są podstawowym sposobem optymalizacji stron docelowych i reklam.

Google Analytics 4 – dlaczego to ważne?

W 2023 roku Google Analytics 4 zastąpi powszechnie stosowane obecnie narzędzie, jakim jest Google Analytics Universal. Zmiana będzie czymś więcej niż zwykłym uaktualnieniem – GA4 to zupełnie nowa wersja Google Analytics, nowy system, przebudowany od podstaw. Zaufaj agencji z doświadczeniem i zobacz co obejmą zmiany:

icon threepeople 199x164px 1

Prywatność

By rozwiązać problem z wymianą informacji w firmach, które posiadają lub wysyłają dane do regionów objętych różnymi ustawami o prywatności GA4 nie będzie zbierał adresów IP oraz pozwoli na ustalenie kontroli prywatności na poziomie kraju.

icon pencil 2

Cookies

Plan rozwoju GA4 od podstaw zakłada model danych bez udziału powszechnie stosowanych plików cookies. Dodatkowo od 2023 roku również Google Chrome zacznie odrzucać pliki cookies podmiotów zewnętrznych (3rd party cookies).

Analiza SEO icon 3

Nowy sposób zbierania danych

Migracja danych pomiędzy systemami nie będzie możliwe, ponieważ GA4 będzie zbierał dane o ruchu i aktywnościach użytkowników w sposób odmienny od Google Analytics Universal. Oznacza to, że wyłącznie wdrożenie GA4 już teraz pozwoli na np. porównanie danych „rok do roku” w 2023r.

icon tickincircle 4

Ujednolicone dane

Zaletą nowego systemu jest możliwość zbierania w jednym miejscu ujednoliconych danych o ruchu, obejmujących aplikację i stronę. Dzięki temu można je łatwo porównywać, zachować ciągłość zbierania danych jeżeli użytkownik na zmianę korzysta z aplikacji i ze strony.

Dlaczego właśnie Google Tag Manager?

Jako eksperci od analityki zalecamy wdrożenia wyłącznie z użyciem GTM. Pełne wdrożenie analityki z użyciem Google Tag Managera ma wiele zalet, dzięki którym praca staje się szybsza i łatwiejsza niż w przypadku samego Analytics:

Niezależność od programistów
Tagi, eventy i zdecydowana większość działań można wykonywać z pominięciem działu IT.

Porządek
Wykorzystanie GTM pozwala na utrzymanie większego porządku w tagach i kodach.

Stabilność pracy
GTM pozwala na łatwieksze diagnozowanie i naprawianie błedów.

Szybkość
Dzięki GTM wdrażanie tagów i zmian jest szybsze niż w przypadku zwykłej konfiguracji.

Niższe koszty
Mniej zaangażowanych osób, dużo niższe wykorzystywanie programistów, szybsze wdrożenia.

Wybierz sprawdzonych ekspertów

Doświadczenie i uważne śledzenie zmian zachodzących w Google pozwoliły nam stworzyć wyjątkową ofertę.
Mamy w portfolio wiele niestandardowych modyfikacji kodu, ale wdrożenie Analytics z użyciem GTM
to nie tylko check-lista, ale przede wszystkim dopasowane do potrzeb Klienta raporty.

bezpieczenstwo 150x127

Doświadczenie

Jesteśmy Certyfikowanymi Specjalistami Google Analytics (GAIQ) i pracujemy z systemami od wielu lat. Nie będziemy uczyć się na Twoim koncie, tylko podzielimy się z Tobą wiedzą, jaką już mamy.

optymalizacja icon 150x127

Dopasowanie

Odpowiednia konfiguracja pozwala np. na tworzenie precyzyjnych list remarketingowych, dzięki czemu zyskujemy możliwość wysyłania do uzytkowników strony spersonalizowanych komunikatów.

zasieg 150x127

Know-how

Prowadziliśmy szkolenia z Google Analytics, zaawansowane wdrożenia i audyt dla dużych marek z pierwszej ligi polskiego Internetu. jesteśmy na bieżąco ze zmianami w GA i GTM, poinformujemy Cię o wszelkich nowościach wartych uwagi.

audyty seo dla szybszej indeksacji 150x127

Wsparcie

Do każdego wdrożenia oferujemy profesjonalne wsparcie i konsultacje, a jeśli zachodzi potrzeba, to również szkolenie prowadzone przez doświadczonego szkoleniowca.

Pełnia możliwości

Wiemy że każda branża ma inne potrzeby, dlatego realizujemy pełny zakres wdrożeń wybierając z szerokiej listy możliwości:

Modyfikacje Analytics:

Integracje z wszelkimi usługami Google

Konfiguracja konwersji na podstawie zdarzeń i wirtualnych odsłon

Mierzenie zdarzeń kopiowania treści ze strony

Wdrożenie monitorowania wewnętrznej wyszukiwarki

Wdrożenie wymiarów niestandardowych

Zdefiniowanie list remarketingowych

Mierzenie zależności ruchu od pogody czy stanu baterii telefonu

Zdefiniowanie raportów niestandardowych

 

Tagi GTM:

Kod Analytics

E-commerce

Kopiowanie treści

Wysyłka formularza

Zapis na newsletter

Kliknięcie w email

Odkrycie numeru telefonu

Pixel Facebooka

Kod konwersji Facebook

Kod konwersji Google Ads (AdWords)

Kod remarketingowy Google Ads (AdWords)

Kod remarketingu dynamicznego

 

Koszty wdrożenia Google Analytics 4

Koszt wdrożenia Google Analytics 4 w oparciu o GTM zależy od ilości czasu, jaki musi być poświęcony na jego wykonanie. Dodatkowo znaczenie ma profil strony, dlatego oferujemy usługę w dwóch wariantach.

Dla Usług

Google Analytics 4 na bazie GTM

Tag podstawowy Google Analytics

Utworzenie podstawowych list RM – max. 5

Mierzenie formularza, kliknięć w e-mail i telefon

Podsumowanie z wykonanych prac

Poprawne wdrożenie analityki może wymagać współpracy z programistą. Wycena może ulec zmianie, jeżeli w trakcie wdrożenia ujawnią się błędy w budowie strony.

1199zł netto

Dla E-commerce

Pełny zakres wdrożenia dla usług, oraz:

Tag remarketingu dynamicznego Google Ads

Pomiar zakupów w Google Ads i/lub Facebook Ads

Moduł e-commerce według specyfikacji Google

Oparcie modułu o wtyczki lub indywidualny DataLayer

Podsumowanie z wykonanych prac

W przypadku wdrożenia z indywidualnym DataLayer przygotowujemy specyfikację, oraz pomagamy we wdrożeniu wspierając programistę. Cena nie zawiera pracy programisty. Opcja z wtyczkami dostępna dla sklepów opartych o Shoper, WordPress, PrestaShop, Shopify, IAI Shop, Magento i Shoplo. W cenie nie zawiera się ewentualny koszt konfiguracji feedu produktowego.

1599zł

netto

W oparciu o wtyczki

od 2999zł

netto

Dla indywidualnych rozwiązań

FAQ – najczęściej zadawane pytania

Czy trzeba rezygnować z Universal Analytics i przejść na Google Analytics 4?rozwiń
Aktualnie obie te usługi mogą i powinny działać równoległe. Google Analytics 4 należy na ten moment korzystać jako uzupełnienie Universal Analytics. Ze względu na brak możliwości migracji, w okresie przejściowym dobrze mieć obie usługi aktywne.

Dlaczego warto już teraz przejść na Google Analytics 4?rozwiń
Google Analytics 4 jest w ciągłej fazie rozwoju i rozbudowy. Dzięki wczesnej implementacji jesteśmy w stanie wcześniej nauczyć się jego nowych funkcjonalności i być gotowi na pełne przejście w Lipcu 2023 roku. Dodatkowo implementując Google Analytics 4 możemy już zacząć zbierać dane które będą istotne przy pełnej migracji.

Czym różni sie Google Analytics 4 od Universal Analytics?rozwiń
Google Analytics 4 w swojej finalnej wersji będzie miał zdecydowanie rozbudowane elementy analityczne. Dodatkowo dzięki integracjom z BigQuery i danymi ze strony oraz aplikacji mobilnej, zbieranie dużej ilości danych i danych mobilnych będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Czym jest Google Tag Manager?rozwiń
GTM to narzędzie do zarządzania tagami na stronach internetowych. Dzięki niemu praca z kodami pozwalającymi na np. śledzenie i mierzenie zachowań użytkowników na stronie jest znacznie prostsza, a dodanie nowych kodów na stronę nie wymaga wsparcia webmastera.

Jakie możliwości dają tagi GTM?rozwiń
Wykorzystanie tagów pozwala na mierzenie zachowań użytkowników na stronie np. scrollowania strony, kopiowania treści, wysyłek formularzy, zapisów na newslettery, kliknięć w numery telefonów i wielu innych.

Dlaczego warto używać GTM?rozwiń
Dzięki pełnemu wdrożeniu analityki z użyciem Google Tag Managera Twoja praca stanie się szybsza i dużo prostsza. Będziesz niezależny od programistów, utrzymasz porządek w kodach na stronie i pozyskasz dodatkowe informacje o zachowaniu użytkowników.

Masz pytania? Porozmawiaj z nami.

Wymagasz więcej? Szukasz pełnej marketingowej obsługi dla Twojej firmy?
Od 2005 roku cieszymy się zaufaniem firm, dla których jesteśmy szerokim wsparciem w marketingu.
Skutecznie zarządzamy milionami złotych naszych klientów:
od szerokich możliwości Google Ads przez pozycjonowanie po reklamę na Facebooku.
Twój dedykowany opiekun wysłucha Twoich potrzeb i przygotuje spersonalizowaną ofertę. Skontaktuj się już dziś!

Tomasz Sorka

Tomasz Sorka,
Key Partnership Coordinator
515 714 313
tomasz.sorka@devagroup.pl

Scroll to Top