Jak wygląda prowadzenie kampanii Google Ads (AdWords)?

Historia Google Ads (AdWords)

Kiedy w 1997 roku powstała domena Google.com, nikt nie spodziewał się, że zarejestrowana rok później firma stojąca za prostą wyszukiwarką rozrośnie się w ogromną korporację.

Pomimo skromnych początków: biura w garażu, dwóch założycieli i jednego pracownika szybko okazało się, że kolejne działania Google to strzał w dziesiątkę, a popularność obecnych projektów takich Google Docs, Maps, system operacyjny Android, czy przeglądarka Chrome jest świadectwem doskonale przemyślanych decyzji rozwojowych firmy.

Obecnie Google zatrudnia ponad 50 tysięcy pracowników i zarabia 3 miliardy dolarów rocznie – z takim zapleczem nie musi bać się przyszłości i może spokojnie rozwijać swoje projekty.
Google Ads (AdWords) to platforma reklamowa Google - uruchomiona w październiku 2000 roku i chociaż podobnie jak firma zaczynała skromnie (zaledwie 350 klientów), to z czasem stała się najskuteczniejszym systemem reklamy w Internecie.

Google Ads (AdWords) to oczywiście nie tylko reklama na komputery, system działa również na wszystkich urządzeniach mobilnych (tablety, smartfony). W jego skład wchodzi reklama w wyszukiwarce, ale też reklamy graficzne, w Gmail, czy filmy reklamowe na Youtube - jest z czego wybierać, a wszystkie opcje są opisane na kolejnych stronach.

Reklama tekstowa w wyszukiwarce

Najczęściej wykorzystywaną i kojarzoną z Google Ads (AdWords) formą reklamy jest reklama w wyszukiwarce. Można też założyć, że ta forma marketingu jest również najbardziej skuteczna, ponieważ reklama odpowiada bezpośrednio na pytanie użytkownika. Dodatkowo, jeżeli prowadzisz jedynie lokalną działalność można ograniczyć obszar, na jakim będą wyświetlać się Twoje reklamy, tak by trafiły wyłącznie do potencjalnych klientów.
Reklamy Google Ads (AdWords) zawsze zajmują pierwsze miejsca pod polem wyszukiwania, są więc doskonale widoczne i przyciągają wzrok potencjalnych klientów (dodatkowo mogą się też wyświetlać na dole strony, pod wynikami).

Reklama tekstowa jest często nazywana linkami sponsorowanymi, ponieważ w podstawowej wersji wizualnie nie różni się zbytnio od reszty wyników: do dyspozycji mamy dwa nagłówki, opis, link oraz opcjonalne rozszerzenia reklamy.

Ogromnym plusem Google Ads (AdWords) jest to, że reklama pojawia się na pierwszej stronie, przed konkurencją, która korzysta wyłącznie z wyników organicznych. To bardzo ważne, ponieważ klient, do którego trafi Twoja reklama może już nie sprawdzać dalszych wyników.

Reklama Shopping Ads w wyszukiwarce

Dla sklepów internetowych doskonałą formą reklamy w wyszukiwarce są Zakupy Google, czyli Shopping Ads. Takie reklamy pozwalają na przedstawienie zdjęcia, nazwy i ceny produktu bezpośrednio przy wynikach wyszukiwania, bez potrzeby tworzenia unikatowych tekstów reklamowych dla każdego sprzedawanego produktu.
Jeżeli wiesz, że masz konkurencyjne ceny warto skorzystać z możliwości jakie daje Shopping Ads. Porównanie z innymi produktami, pokazanie ceny i wyglądu towaru bez konieczności otwierania strony sklepu to ogromny plus.

Trzeba też dodać, że są to reklamy bardzo skuteczne w e-commerce, stanowiące konkurencję dla reklam w porównywarkach cenowych.

Sieć reklamowa Google

Do sieci reklamowej Google należą obecnie miliony różnych stron, są to zarówno małe portale i blogi jak i ogromne strony, odwiedzane codziennie przez tysiące osób. Wszystkie łączy jedna cecha: udostępniają miejsce, na którym może pojawić się Twoja reklama. Warto pamiętać, że reklamy Google nie są nachalne: nie mówimy tu wyskakujących okienkach zasłaniających treść strony, tylko o reklamie komponującej się z tekstem.

Reklama graficzna

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby reklama Twojej firmy wyświetlała się na stronach należących do Sieci Reklamowej Google. Odbiorców możemy definiować poprzez płeć, wiek, zainteresowania, czy lokalizację. Dodatkowo możesz wybrać na jakich stronach reklama ma się wyświetlać, a na jakich nie – wystarczy wybrać tematykę, lub konkretne adresy.

Ponieważ strony mogą udostępniać miejsca o różniej wielkości warto przygotować kilka rozmiarów reklam, tak by nie ograniczały one możliwych wyświetleń. Warto również skorzystać z reklam elastycznych, które automatycznie dopasowują swój rozmiar, wygląd i format do miejsca reklamowego. W zależności od strony internetowej reklamy te przybierają formę natywnego banera lub dynamicznej reklamy tekstowej. Dzięki elastycznym reklamom uda Ci się poszerzyć zasięg, oszczędzić czas i zrealizować cele reklamowe. Dodatkowo można wyświetlać kilka reklam o zróżnicowanej treści dla tej samej grupy użytkowników – dzięki temu dowiesz się które z nich cieszą się największym zainteresowaniem i których warto użyć w przyszłości.

Reklama w YouTube

Sieć reklamowa Google to również największa i najczęściej odwiedzana strona z filmami (nie liczymy tych dla dorosłych:), czyli YouTube. Twoja reklama może być zarówno filmem wyświetlanym przed wideo wybranym przez użytkownika, jak również reklamą graficzną pojawiającą się na dole odtwarzacza.

Reklama na YouTube może być spersonalizowana i kierowana tak samo jak reklamy na stronach należących do sieci reklamowej: również tutaj możesz ograniczyć odbiorców poprzez wiek, płeć, lokalizację i zainteresowania, tak by reklama trafiała tylko do potencjalnych klientów.

Remarketing

Remarketing to również reklama graficzna, wyświetlająca się na stronach należących do Sieci Reklamowej Google, ale jej odbiorcy są określani w inny sposób: to osoby, które w przeszłości odwiedziły już Twoją stronę. Nie ma znaczenia czy użytkownicy trafili na nią poprzez reklamę, wyniki wyszukiwania czy bezpośredni link – ważne jest to, że można pokazać im specjalną spersonalizowaną reklamę zachęcającą do powrotu i pozwalającą na nowo zapoznać się z ofertą.

Remarketing to narzędzie, pozwalające odzyskać potencjalnych klientów, których Twoja oferta zainteresowała na tyle by wejść na stronę, ale nie zdecydowali się na zakup. Warto skorzystać z takiej pomocy ponieważ coraz częściej użytkownicy pamiętają produkt i cenę, a zapominają o sklepie, w którym go widzieli.

Remarketing dynamiczny

Można powiedzieć, że remarketing dynamiczny to połączenie remarketingu i reklam Shopping Ads z wyszukiwarki:

Reklama remarketingowa w dalszym ciągu wyświetlana jest tylko tym użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją stronę, ale treść reklamy nie jest z góry określoną grafiką a konkretnym produktem, który był oglądany przez użytkowania na stronie.

Jeżeli prowadzisz sklep remarketing dynamiczny to doskonały wybór i podobnie jak reklamy Shopping Ads stanowi konkurencję dla porównywarek cenowych.

Reklama w Gmail

Średnio co czwarty internauta posiada aktywne konto pocztowe na Gmailu (dzięki Androidowi liczba ta stale rośnie), około 2/3 z nich sprawdza pocztę nie tylko na komputerze, ale też za pośrednictwem tabletu lub smartfona. GSP, czyli reklama w Google mail, nie jest nachalna, to nie kolejna spamowa wiadomość, którą zazwyczaj usuwamy bez czytania, tylko 2 pierwsze miejsca w zakładce "Oferty".
To miejsce o ogromnej oglądalności, odwiedzane przez użytkowników w poszukiwaniu okazji, promocji i sprawdzenia newsletterów. Jest to więc idealne miejsce, aby przedstawić szukającym Twoją firmę.


Żeby lepiej dopasować odbiorców reklamy, możesz określić ich wiek, płeć i lokalizację, oraz zainteresowania. Dzięki temu reklama trafi tylko do tych użytkowników, którzy mogą być potencjalnymi klientami.

Zadzwoń pod numer 800 880 991, aby dowiedzieć się więcej.

Wiem już co to jest, ale co dalej?

Aukcja

Niezależnie, od tego czy mówimy o reklamach w wyszukiwarce, czy w Sieci Reklamowej Google trzeba pamiętać, że reklamy nie są stałe. Za każdym razem kiedy użytkownik odwiedza stronę internetową lub wpisuje frazę do wyszukiwarki odbywa się aukcja.
Google analizuje kryteria, które spełnia użytkownik i strona, sprawdza jacy reklamodawcy chcą wyświetlić reklamę oraz porównuje ich jakość i zadeklarowane stawki za klikniecie. Po wszystkim wyświetla tę reklamę, która najlepiej odpowiada profilowi użytkownika (lub wpisanej do wyszukiwarki frazie) i ma najlepszą jakość. Jeżeli na stronie (lub w wyszukiwarce) jest kilka miejsc reklamowych, to najlepsza reklama zajmie pierwsze z nich.

Tekst reklamy

Reklamy w wyszukiwarce dają możliwość umieszczenia pod dwoma nagłówkami tekstu oraz linka. Właściciel reklamy ma do dyspozycji łącznie 140 znaków, co wbrew pozorom jest wystarczające do zainteresowania potencjalnego klienta. Dodatkowo wyświetlany link może różnić się od faktycznego adresu strony docelowej, wiec można go również potraktować jak treść reklamową.

Rozszerzenia reklam

Żeby zwiększyć skuteczność reklamy można też użyć darmowych rozszerzeń. Do reklamy można dodać numer telefonu, godziny otwarcia sklepu, czy linki do najważniejszych podstron. Po pierwsze przekazuje to więcej informacji potencjalnym klientom, po drugie reklamy z rozszerzeniami mają szanse na lepsze wyniki w Google Ads (AdWords). Po trzecie reklama z rozszerzeniami zajmuje więcej miejsca, przez co spycha konkurencję niżej i sprawia, że jej oferta jest mniej widoczna.

Koszty

Chociaż Google Ads (AdWords) udostępnia kilka modeli rozliczeń najpopularniejszym z nich jest CPC – Cost Per Click, czyli Koszt Za Kliknięcie. Dzięki takiemu rozwiązaniu zapłacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w twoją reklamę i odwiedzi stronę – to dobry system bo zapłacisz tylko wtedy, gdy reklama faktycznie trafi do zainteresowanej osoby.

Oczywiście, w przypadku niektórych typów kampanii lub po spełnieniu określonych warunków, możliwe jest również rozliczanie się za każdy 1000 wyświetleń, czy wykonanie akcji np. wypełnienie formularza – to, który system okaże się najlepszy zależy od charakteru kampanii Google Ads (AdWords) i Twoich preferencji.

To ile faktycznie zapłacę?

Różne branże to różne stawki za kliknięcie i rozrzut jest tu dość duży, od kilkunastu groszy do kilkudziesięciu złotych. Do tego dochodzi jeszcze kilka innych czynników, takich jak konkurencja i popularność konkretnych tematów/usług/przedmiotów.

W Google Ads (AdWords) samemu decyduje się o tym, ile przeznaczyć na reklamę, może to być 500, 1000, czy nawet 10000zł – skontaktuj się z nami, a pomożemy oszacować potrzebny budżet i zasugerujemy rozwiązania najlepiej pasujące do Twojej działalności.



Zapytaj
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991