Jak wygląda prowadzenie kampanii Google Ads (AdWords)?
Historia Google Ads (AdWords)
Pomimo skromnych początków: biura w garażu, dwóch założycieli i jednego pracownika szybko okazało się, że kolejne działania Google to strzał w dziesiątkę, a popularność obecnych projektów takich Google Docs, Maps, system operacyjny Android, czy przeglądarka Chrome jest świadectwem doskonale przemyślanych decyzji rozwojowych firmy.
Obecnie Google zatrudnia ponad 50 tysięcy pracowników i zarabia 3 miliardy dolarów rocznie – z takim zapleczem nie musi bać się przyszłości i może spokojnie rozwijać swoje projekty.
Google Ads (AdWords) to oczywiście nie tylko reklama na komputery, system działa również na wszystkich urządzeniach mobilnych (tablety, smartfony). W jego skład wchodzi reklama w wyszukiwarce, ale też reklamy graficzne, w Gmail, czy filmy reklamowe na Youtube - jest z czego wybierać, a wszystkie opcje są opisane na kolejnych stronach.
Reklama tekstowa w wyszukiwarce
Reklama tekstowa obecnie może zawierać maksymalnie trzy nagłówki, dwa opisy, link oraz opcjonalne rozszerzenia reklamy.
Ogromnym plusem Google Ads (AdWords) jest to, że reklama pojawia się na pierwszej stronie, przed konkurencją, która korzysta wyłącznie z wyników organicznych. To bardzo ważne, ponieważ klient, do którego trafi Twoja reklama może już nie sprawdzać dalszych wyników.

Reklama Shopping Ads w wyszukiwarce

Jeżeli wiesz, że masz konkurencyjne ceny warto skorzystać z możliwości jakie daje Shopping Ads. Porównanie z innymi produktami, pokazanie ceny i wyglądu towaru bez konieczności otwierania strony sklepu i reklamy stanowiące konkurencję dla porównywarek cenowych to ogromny plus.
Trzeba też dodać, że dla naszych Klientów korzystających z reklam produktowych oferujemy wykorzystanie Google CSS (Comparison Shopping Service). W praktyce oznacza to obniżenie kosztu kliknięć w reklamy produktowe nawet o 20% bez straty skuteczności kampanii. To oficjalne, zaakceptowane przez Google rozwiązanie, o którym możesz przeczytać więcej klikając w przycisk poniżej:
Sieć reklamowa Google
Reklama graficzna
Ponieważ strony mogą udostępniać miejsca o różniej wielkości warto przygotować kilka rozmiarów reklam, tak by nie ograniczały one możliwych wyświetleń. Warto również skorzystać z reklam elastycznych, które automatycznie dopasowują swój rozmiar, wygląd i format do miejsca reklamowego. W zależności od strony internetowej reklamy te przybierają formę natywnego banera lub dynamicznej reklamy tekstowej. Dzięki elastycznym reklamom uda Ci się poszerzyć zasięg, oszczędzić czas i zrealizować cele reklamowe. Dodatkowo można wyświetlać kilka reklam o zróżnicowanej treści dla tej samej grupy użytkowników – dzięki temu dowiesz się które z nich cieszą się największym zainteresowaniem i których warto użyć w przyszłości.

Reklama w YouTube
Reklama na YouTube może być spersonalizowana i kierowana tak samo jak reklamy na stronach należących do sieci reklamowej: również tutaj możesz ograniczyć odbiorców poprzez wiek, płeć, lokalizację i zainteresowania, tak by reklama trafiała tylko do potencjalnych klientów.

Remarketing
Remarketing to narzędzie, pozwalające odzyskać potencjalnych klientów, których Twoja oferta zainteresowała na tyle by wejść na stronę, ale nie zdecydowali się na zakup. Warto skorzystać z takiej pomocy ponieważ coraz częściej użytkownicy pamiętają produkt i cenę, a zapominają o sklepie, w którym go widzieli.
Remarketing dynamiczny
Reklama remarketingowa w dalszym ciągu wyświetlana jest tylko tym użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją stronę, ale treść reklamy nie jest z góry określoną grafiką a konkretnym produktem, który był oglądany przez użytkowania na stronie.
Jeżeli prowadzisz sklep remarketing dynamiczny to doskonały wybór i podobnie jak reklamy Shopping Ads stanowi konkurencję dla porównywarek cenowych.

Kampanie Discovery
Reklamy Discovery charakteryzują się atrakcyjniejszym layoutem i trafniejszym dopasowaniem dzięki analizie zachowań internautów.
Z pomocą DevaGroup stworzysz inspirującą i trafną kreację, która dotrze do szerokiego grona odbiorców, wyprzedzając ich potrzeby.

źródło: support Google
Żeby lepiej dopasować odbiorców reklamy, możesz określić ich wiek, płeć i lokalizację, oraz zainteresowania. Dzięki temu reklama trafi tylko do tych użytkowników, którzy mogą być potencjalnymi klientami.
Zadzwoń pod numer 800 880 991, aby dowiedzieć się więcej.
Wiem już co to jest, ale co dalej?
Aukcja
Niezależnie, od tego czy mówimy o reklamach w wyszukiwarce, czy w Sieci Reklamowej Google trzeba pamiętać, że reklamy nie są stałe. Za każdym razem kiedy użytkownik odwiedza stronę internetową lub wpisuje frazę do wyszukiwarki odbywa się aukcja.
Google analizuje kryteria, które spełnia użytkownik i strona, sprawdza jacy reklamodawcy chcą wyświetlić reklamę oraz porównuje ich jakość i zadeklarowane stawki za kliknięcie. Po wszystkim wyświetla tę reklamę, która najlepiej odpowiada profilowi użytkownika (lub wpisanej do wyszukiwarki frazie) i ma najlepszą jakość. Jeżeli na stronie (lub w wyszukiwarce) jest kilka miejsc reklamowych, to najlepsza reklama zajmie pierwsze z nich.
Tekst reklamy
Reklamy w wyszukiwarce dają możliwość zaprezentowania oferty w 3 nagłówkach, 2 liniach opisu oraz linku. Właściciel reklamy ma do dyspozycji łącznie 300 znaków. Dodatkowo wyświetlany link może różnić się od faktycznego adresu strony docelowej, wiec można go również potraktować jak treść reklamową.
Rozszerzenia reklam
Żeby zwiększyć skuteczność reklamy można też użyć darmowych rozszerzeń. Do reklamy można dodać numer telefonu, godziny otwarcia sklepu, czy linki do najważniejszych podstron. Po pierwsze przekazuje to więcej informacji potencjalnym klientom, po drugie reklamy z rozszerzeniami mają szanse na lepsze wyniki w Google Ads (AdWords). Po trzecie reklama z rozszerzeniami zajmuje więcej miejsca, przez co spycha konkurencję niżej i sprawia, że jej oferta jest mniej widoczna.
Koszty
Chociaż Google Ads (AdWords) udostępnia kilka modeli rozliczeń najpopularniejszym z nich jest CPC – Cost Per Click, czyli Koszt Za Kliknięcie.
Dzięki takiemu rozwiązaniu zapłacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w twoją reklamę i odwiedzi stronę – to dobry system bo zapłacisz tylko wtedy, gdy reklama faktycznie trafi do zainteresowanej osoby.
Oczywiście, w przypadku niektórych typów kampanii lub po spełnieniu określonych warunków, możliwe jest również rozliczanie się za każdy 1000 wyświetleń, czy wykonanie akcji np. wypełnienie formularza – to, który system okaże się najlepszy zależy od charakteru kampanii Google Ads (AdWords) i Twoich preferencji.
To ile faktycznie zapłacę?
W Google Ads (AdWords) samemu decyduje się o tym, ile przeznaczyć na reklamę, może to być 500, 1000, czy nawet 10000zł – skontaktuj się z nami, a pomożemy oszacować potrzebny budżet i zasugerujemy rozwiązania najlepiej pasujące do Twojej działalności.