Nie uwierzysz, ale każdego dnia udajemy się w ciasteczkową podróż do doskonałości. Cookies pozwalają nam zmieniać tą stronę dla Ciebie, czyli spersonalizować ją. Możemy też ulepszać swoje kampanie reklamowe i mniej irytować Cię nietrafionymi reklamami. Uwierz nam, znamy się na tym dosyć dobrze i szkolimy z tej tematyki. Nasze ciasteczka nie są takie złe jak je malują (dietetycy szczególnie). Dlatego pozwól nam dać sobie ciasteczko! Inaczej zje je ciasteczkowy potwór, a przecież nie chcemy go dobić cukrzycą.
Jeśli chcesz zezwolić tylko na wybrane cookies, kliknij “Pozwól mi wybrać”. Twoja zgoda musi dotyczyć minimum, potrzebnego do poprawnego działania strony. Natomiast kliknięcie “Akceptuję” pozwala nam na umieszczenie ciasteczek w Twojej przeglądarce i na przetwarzanie danych uzyskanych w ten sposób. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać swoją zgodę. Aby to zrobić przejdź do "Zarządzaj plikami cookies".
Administratorem Twoich danych osobowych jest DEVAGROUP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie. Cele przetwarzania danych osobowych, okresy przechowywania opisane są w Polityce Prywatności.
Należymy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiadamy setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia.
Pomożemy zdefiniować cele i obrać idealną startegię dla Twojego biznesu! Reklamuj się z nami w najpopularniejszych platformach - z naszą analityką nie ma mowy i przepalaniu budżetu!
Google Analytics 4 nam niestraszny! Do tego zapewniamy darmową wiedzę, a przy okazji pomożemy z projektowaniem banerów. Współpraca z nami to wiele możliwości!
Należymy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiadamy setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia.
Pomożemy zdefiniować cele i obrać idealną startegię dla Twojego biznesu! Reklamuj się z nami w najpopularniejszych platformach - z naszą analityką nie ma mowy i przepalaniu budżetu!
Google Analytics 4 nam niestraszny! Do tego zapewniamy darmową wiedzę, a przy okazji pomożemy z projektowaniem banerów. Współpraca z nami to wiele możliwości!
Udział w wyświetleniach to odsetek wyświetleń reklam w porównaniu do całkowitej liczby wyświetleń, które Twoje reklamy mogły uzyskać. Pozwala ocenić czy reklamy mogą dotrzeć do większej liczby użytkowników po zmianie stawki czy budżetu. Więcej informacji na blogu: https://www.devagroup.pl/blog/co-oznacza-wyswietlen
Co to znaczy, że moja reklama jest na x pozycji?
Jest to kolejność wyświetlania reklamy w wynikach wyszukiwania w porównaniu z reklamami innych reklamodawców.
Co zrobić, żeby wyświetlać się na mapach Google?
Przede wszystkim należy mieć założoną wizytówkę w Google Moja Firma, którą następnie należy aktywować w rozszerzeniach lokalizacji na koncie Google Ads. Aby wizytówka wyświetlała się jak najczęściej, powinna być aktualna i zawierać jak najwięcej informacji o firmie np. kategorie usług, godziny otwarcia, zdjęcia. Więcej informacji na blogu: https://www.devagroup.pl/blog/jak-zalozyc-wizytowke-google-moja-firma
Czy kampania inteligentna ruszy bez historii konta?
Tak, na nowych kontach Google Ads kampania inteligentna zostanie uruchomiona bez historii konta. Należy jednak pamiętać, że do skutecznego działania kampanie inteligentne potrzebują czasu, aby zebrać dane, nauczyć się stawek, treści reklam oraz skutecznych sposobów kierowania. Więcej informacji o kampaniach inteligentnych na blogu: https://www.devagroup.pl/blog/czym-jest-inteligentna-kampania-w-sieci-reklamowej-google
Czy koszt X zł za konwersję jest dobry?
Próg wysokości kosztu konwersji, który jest optymalny zależy od branży, wartości klienta czy marży. Dlatego ustalamy go indywidualnie z klientami. W przypadku e-commerców jesteśmy w stanie mierzyć koszty i wartość zakupów, więc łatwo możemy zestawić te liczby i określić opłacalność działań. W przypadku usług ważne jest śledzenie kontaktów z firmą (mail, telefon, formularz) i określenie przez klienta czy są to wartościowe leady dla niego. Więcej informacji na blogu: https://www.devagroup.pl/blog/czy-koszt-x-zl-za-konwersje-jest-dobry
Czy można ustawić ROAS x% bez historii konta?
Musimy mieć 15 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni w sieci wyszukiwania (pozostałe typy kampanii muszą posiadać 20 konwersji uzyskanych w ciągu ostatnich 45 dni), ale Google już w marcu 2020 zapowiedział, że strategia ROAS może być włączona od razu na koncie bez żadnych konwersji.
Czy ROAS można zmieniać codziennie?
Można, to znaczy algorytmy dostosowują się szybko do zmiany celów oraz budżetów. Natomiast może nie być to skuteczne ze względu na okres nauki oraz opóźnienie konwersji, te dwa elementy powinniśmy uwzględniać oceniając skuteczność zmian w strategiach inteligentnego określania stawek. Pamiętajmy też, że częste zmiany mogą cofać kampanię do okresu nauki.
Czy są jakieś współczynniki liczące krzywą stosunku budżetu do wyniku sprzedaży?
Takie szacunki można wykonać za pomocą narzędzia Planer skuteczności kampanii. Planer oszacowuje, jakie budżety kampanii przyniosą największy wzrost sprzedaży lub liczby konwersji. Możesz zmieniać również cele biznesowe i analizować jak te zmiany wpłyną na skuteczność kampanii. Więcej na ten temat znajdziecie w artykule na naszym blogu: https://www.devagroup.pl/blog/czy-sa-jakies-wspolczynniki-liczace-krzywa-stosunku-budzetu-do-wynikow-sprzedazy
Czy warto reklamować się na brand konkurencji?
Reklamowanie się na brand konkurencji może wydawać się nieetyczne, jednak ma kilka korzyści. Pozwala na promocję mniej znanej marki, pokazanie co nas wyróżnia na tle konkurencji oraz docieranie do osób niezdecydowanych. Trzeba przy tym pamiętać, że nie wolno reklamą wprowadzać użytkownika w błąd i musi ona jednoznacznie wskazywać, że trafi on na stronę “naszą” a nie konkurencji.
Więcej na ten temat znajdziecie w artykule na naszym blogu: https://www.devagroup.pl/blog/czy-warto-reklamowac-sie-na-brand-konkurencji
Dlaczego listy remarketingowe do remarketingu dynamicznego się nie zbierają?
Na początku należy zweryfikować czy na stronie został poprawnie wdrożony globalny tag witryny. W panelu Google Ads w zakładce Źródła danych o odbiorcach przejdź na kartę – Tag Google Ads. Tam znajdziesz informacje o stanie globalnego tagu, skuteczności parametrów oraz ewentualnych problemach z tagiem, które należy rozwiązać. Więcej na ten temat znajdziecie w artykule na naszym blogu: https://www.devagroup.pl/blog/dlaczego-listy-do-remarketingu-dynamicznego-sie-nie-zbieraja
Dlaczego najlepiej robić wpłaty budżetu raz na miesiąc?
Dobra metodą jest ustalenie odpowiedniego budżetu miesięcznego oraz konkretnych dat doładowań. Pozwoli nam to utrzymać stabilność w wydawanych budżetach w skali miesiąca oraz uniknięcie przerw w emisji kampanii. Wyczerpany budżet i zatrzymanie kampanii ma negatywny wpływ na pracę algorytmu. Więcej informacji na blogu: https://www.devagroup.pl/blog/dlaczego-najlepiej-robic-wplaty-budzetu-google-ads-raz-na-miesiac
Dlaczego w panelu sklepu mam wiecej zamówień niż w GA?
Istnieje kilka możliwych przyczyn, przykładowe: 1. Podczas konfiguracji GA wprowadzamy filtry (np. Filtr IP, wykluczanie spamu itd.) – warto sprawdzić czy te dane są zliczane w panelu sklepu 2. Może się zdarzyć, że zanim Google Analytics zarejestruje transakcje, użytkownik może zamknąć przeglądarkę lub przejść na inną stronę – to także powoduje niezgodność. 3. Pamiętajmy o różnicach w przeglądarkach, istnieją przeglądarki w których Google Analytics może mieć błędy w przesyłaniu danych. 4. Różne wtyczki blokują wysyłanie danych do Google Analytics co powoduje brak śledzenia danych i tworzy rozbieżności.”
Jeżeli uważasz, że Google Ads nie generuje wystarczających wyników, możesz spróbować zwiększyć cele reklamowe (np. poprzez podniesienie ROAS, zmniejszenie docelowego CPA). Korzystaj również z zakładki Rekomendacje, usuwaj słowa kluczowe, miejsca docelowe, wyszukiwane hasła o wysokim koszcie konwersji lub bez konwersji.
Jak ocenić czy reklama jest skuteczna?
Najważniejsze to określenie, czemu służy kampania i jakie są cele reklamowe. Następnie bierzemy pod uwagę odpowiednie statystyki i śledzimy, czy pokrywają się z oczekiwaniami. Jeśli oczekiwania są realistyczne, to dane wskażą, czy reklamy wymagają poprawek, czy też są skuteczne w obrębie kampanii. Więcej informacji na blogu: https://www.devagroup.pl/blog/jak-ocenic-czy-reklama-jest-skuteczna
Jak rozliczyć fakturę z Google Ads?
Aby móc rozliczyć fakturę AdWords jako import usług musisz posiadać VAT UE – wówczas księgujesz fakturę jako import usług z Unii Europejskiej. Kwota z otrzymanej faktury jest wartością netto, która musi zostać opodatkowana zgodnie z podstawową krajową stawką VAT, czyli w Polsce 23%. Więcej na temat płatności za kampanie Google Ads znajdziecie w artykule na naszym blogu: https://www.devagroup.pl/blog/jak-placic-za-kampanie-google-ads
Jak zliczać porzucone koszyki?
Jeśli chcemy mierzyć użytkowników, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie zrealizowali transakcji, możemy ustawić taki segment odbiorców w Google Analytics. Segment możemy dodać również jako listę odbiorców, którą wykorzystamy jako kierowanie w kampaniach Google Ads. Dodatkowo w Google Analytics możemy ustawić za pomocą celów całą ścieżkę zakupową. Dzięki temu łatwiej nam analizować, na którym etapie nasi użytkownicy opuszczają ścieżkę i co może powodować takie zachowanie np. za duże koszty dostawy, skomplikowany formularz z danymi osobami, niepoprawnie działająca strona na mobile itp.
Więcej na temat porzuconych koszyków znajdziecie w artykule na naszym blogu: https://www.devagroup.pl/blog/porzucone-koszyki-to-nie-porzuceni-klienci
Jak zrobić tak, żeby być na 1 pozycji?
Należy ustawić strategię “docelowy udział w wyświetleniach” z opcją: na górze strony z wynikami. Jednak ta strategia nie gwarantuje nam pozyskania klientów. Jest ona nastawiona na wyświetlanie reklam na najwyższych pozycjach. Jeżeli zależy nam na konwersjach to nie powinniśmy się skupiać na tym, aby być na pierwszej pozycji, bo możemy osiągać gorsze wyniki niż przy niższych pozycjach. Więcej informacji na blogu: https://www.devagroup.pl/blog/ostatni-beda-pierwszymi-czyli-o-1-pozycji-w-google-ads
Jaki będzie optymalny budżet?
Wysokość budżetu zależy od: – branży – konkurencji – typu kampanii – wybranego kierowania Dla reklam tekstowych oraz produktowych jesteśmy w stanie wyliczyć potrzebne budżety, aby uzyskać 90% udział w wyświetleniach. Potrzebujemy tylko słowa kluczowe, na które ma być prowadzona kampania. Dla reklam graficznych oraz wideo bardzo dużo zależy od kierowania. Możliwości jest bardzo dużo i na ten typ reklamy można wydawać dziesiątki i setki tysiący złotych. Remarketing oraz precyzyjne kierowania mogą wymagać mniejszych kwot na poziomie 1 000-10 000 zł. Więcej informacji na blogu: https://www.devagroup.pl/blog/kampania-google-ads-jaki-bedzie-optymalny-budzet
Jaki będzie ROAS kampani w 1, 2 i 3 miesiącu kampanii?
W pierwszym miesiącu bierzemy wartość ROAS z otatnich 30 dni i ROAS liczymy jako sumę wartości konwersji podzieloną przez koszt razy 100%. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć ROASu w kolejnych miesiącach, ale można prognozować, że zwiększenie liczby dostępnych danych i sygnałów, które otrzyma Google, spowoduje wzrost ROASu.
Jakie są popularne rozmiary banerów?
Popularne rozmiary banerów to: 120×600, 336×280, 300×250, 320×50, 320×100, 336×280, 728×90, 300×600, 160×600, 970×90, 970×250, 468×60, 250×250 i 200×200. Temat rozwijamy w artykule na naszym blogu https://www.devagroup.pl/blog/jakie-sa-popularne-rozmiary-banerow
Google zaleca pobierać Faktury nie wcześniej, niż 5.go dnia kolejnego miesiąca (fakturę za luty, pobierać np. 5 marca).
Nie da się tego zrobić taniej ?
Opcja budżet Google Ads: Możemy zmniejszyć budżet reklamowy, ograniczając w ten sposób wydatki firmy. Warto jednak wcześniej się nad tym zastanowić ponieważ, często ograniczając budżet ograniczamy również konwersje, czyli mniej zarabiamy. Musimy zdecydować, którym aktywnym kampaniom obniżamy budżety lub wstrzymujemy całkowicie, żeby zmieścić się w nowym miesięcznym planie budżetowym. Czasem warto przesunąć budżet na najlepsze kampanie dzięki, którym zwiększymy zyski. Opcja nasza obsługa: Można. Szukając na rynku usług zawsze znajdziemy tańszą ofertę, pytanie czy warto. My jako agencja cenimy sobie nasze doświadczenie oraz know-how, stąd wynika cena za naszą obsługę. Nasi specjaliści cały czas się dokształcają, zdają egzaminy, biorą udział w szkoleniach i konferencjach. Prowadzimy kampanie dla różnych branż, dla Klientów z różnymi budżetami. Więcej na blogu tutaj: https://www.devagroup.pl/blog/nie-da-sie-tego-zrobic-taniej
W jaki sposób sprawdzić czy np. trzykrotne zwiększenie budżetu może wpłynąć na ROAS?
Należy użyć narzędzia jakim jest “Planer skuteczności”, który pomoże w prognozowaniu wyników.
Z czego wynikają wysokie stawki za klika?
Strategie inteligentne realizują wybrane przez nas cele i aby je osiągnąć mogą podnieść stawki CPC. W przypadku kampanii, które nie korzystają z automatycznych stawek, wpływ na wysokie stawki CPC ma konkurencyjność słów kluczowych. Cena, jaką płacimy za kliknięcie, zależy także od jakości reklam i kontekstu wyszukiwanych słów oraz innych czynników. Jeśli reklamy i strony docelowe są niskiej jakości, CPC może być wysokie mimo braku konkurencji dla danego słowa kluczowego. Więcej na blogu tutaj: https://www.devagroup.pl/blog/adwords-agencja-gwarantuje-stala-obecnosc-na-pierwszych-miejscach-wyszukiwania-gdzie-jest-haczyk
Czy zamiast dostępu do GA/GSC mogę wysłać screeny?
Z zasady podejmujemy się analiz wyłącznie na dedykowanym dostępie do narzędzi. Nie pracujemy na eksportowanych danych oraz zrzutach ekranowych. Jeśli trzeba podpisujemy NDA/umowę o poufności a jeśli na tym etapie dostęp do danych – nam koniecznych do pracy – jest problematyczny, to wróży to niestety słabą współpracę w przyszłości. Doskonale zdajemy sobie z ważności tych danych dla Państwa, jednak z drugiej strony praca z agencją sem z ograniczonym zaufaniem rzadko wychodzi dobrze. Bardzo wysoki standard ochrony Państwa danych, nadzór Google nad naszymi działaniami (Google Ads) oraz uzyskiwane w przeszłości dostępy do danych firm takich jak Merlin, Comarch, Interia, RMF, Neo24 i wielu innych pokazują, że można nam zaufać.
Więcej na naszym blogu: https://www.devagroup.pl/blog/jakich-dostepow-potrzebujecie-ze-strony-klienta-zeby-przeprowadzic-audyt
Jak czytać dane i analizować dane z YouTube?
W Youtube Studio znajdziesz szczegółowe i krótkie omówienie statystyk, które pomogą Ci w analizowaniu danych o filmach oraz kanale. W panelu zobaczysz wyniki najnowszego filmu w porównaniu z typowymi wynikami Twoich filmów. Sprawdzisz jego pozycję wśród 10 ostatnich filmów a także liczbę wyświetleń, średni czas oglądania wśród 10 ostatnich filmów. Więcej na naszym blogu:https://www.devagroup.pl/blog/jak-czytac-dane-i-analizowac-dane-z-youtube
Jak długo trzeba czekać na wyniki pozycjonowania?
Niestety, nie ma jednej i prostej odpowiedzi na to pytanie. Pozycjonowanie to proces długofalowy i w zależności od kondycji Twojej strony może zająć mniej lub więcej czasu.
Zwykle pierwsze efekty pozycjonowania (w postaci większego ruchu na stronie, a nie tylko wzrostu pozycji w Google) są widoczne w ciągu pierwszych 2-6 miesięcy. Każda domena jest inna i zależnie od branży/swojej historii ten czas może być różny. Nasi specjaliści po wstępnej weryfikacji przedstawią dokładny plan działań i ocenią, kiedy pierwsze efekty mogą być widoczne. Więcej informacji na temat pozycjonowania znajdziesz w artykule na naszym blogu: https://www.devagroup.pl/blog/ile-trwa-pozycjonowanie-strony-internetowej
Czy każda strona wymaga audytu strony?
Tak. Przy stronie, która nie będzie miała żadnych błędów – audyt po prostu zajmie mało czasu i nie będziemy rekomendować zmian i poprawek. Z doświadczenia wiemy jednak, że takie strony nie istnieją… Przygotowanie audytu trwa w zależności od wielkości strony i jej charakterystyki od kilku do kilkudziesięciu godzin. Naturalną rzeczą jest także wykorzystanie różnego rodzaju narzędzi SEO do weryfikacji poprawności strony, natomiast to specjalista na bazie danych ocena jej kondycję i zapotrzebowanie na zmiany. Więcej informacji na temat audytów strony znajdziesz w artykule na naszym blogu: https://www.devagroup.pl/blog/czy-kazda-strona-wymaga-audytu-strony
Co konkretnie zawiera pakiet godzin w pakietach SEO?
Godziny, które są wykorzystywane w godzinach pakietowych to czas poświęcony na różnego rodzaju analizy i oceny kondycji strony. W ramach godzin zajmujemy się także analizą i oceną linków kierowanych do strony. Możemy także wprowadzić zmiany na Twojej stronie, czy zaktualizować nietypowe elementy. W zasadzie jesteśmy w stanie z budżetu godzinowego zrealizować wszystko to, co poprawi Twoją widoczność w internecie. Zwykle to specjalista ocenia, jakie analizy będą potrzebne na start i co w kolejnych tygodniach będzie skutecznie wpływało na wartość strony. Pamiętaj, że godziny z Twojego pakietu nigdy nie przepadają!
Więcej informacji na temat pakietów SEO znajdziesz w artykule na naszym blogu https://www.devagroup.pl/blog/pakiet-seo-co-zawiera
Co powinien zawierać dokument audytowy?
Przede wszystkim kompletne zalecenia optymalizacyjne tam, gdzie jest to potrzebne, w drugiej kolejności zalecenia UXowe, ale my skupiamy się w 99% na kwestiach technicznych. Zapytaj nas o przykładowy spis treści dla jednego z naszych ostatnich audytów, to pokaże (mniej więcej) o jakim zakresie mówimy.
Więcej na temat dokumentów audytowych znajdziesz w artykule na naszym blogu: https://www.devagroup.pl/blog/co-powinien-zawierac-dokument-audytowy
Jakich narzędzi używacie do przeprowadzenia audytu?
Wykorzystujemy narzędzia takie jak: DeepCrawl, Screaming Frog, SiteBulb, ahrefs, Senuto, Semstorm, Majestic, GA i GSC.
Każde z nich opisaliśmy szczegółowo w artykule na naszym blogu: https://www.devagroup.pl/blog/narzedzia-audyt-seo
Jakich dostępów potrzebujecie ze strony klienta, żeby przeprowadzić audyt?
Najczęściej do pozyskiwania linków wykorzystujemy publikacje Content Marketingowe. Do selekcji serwisów i realizacji publikacji korzystamy z pomocy między innymi następujących pośredników: Whitepress, Linkhouse, ORION Media Group oraz własnej bazy kontaktów redakcyjnych i zamkniętych grup serwisów, którą systematycznie rozbudowujemy. Portale wybieramy w oparciu o wieloletnie doświadczenie, wskaźniki jakościowe i ilościowe bazujące na profilu linków, widoczności i popularności domen. W ramach działań wspomagających proces pozycjonowania pozyskujemy również linki z innego rodzaju stron, dywersyfikując przy tym profil linków domeny klienta. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym wpisie: https://www.devagroup.pl/blog/skad-pozyskujemy-linki-do-stron-klientow
Jakich narzędzi używacie, żeby monitorować działania SEO?
Do monitorowania działań SEO używamy najlepszych narzędzi SEO dostępnych na rynku. Są to zarówno narzędzia, które udostępnia dla właścicieli witryn Google, jak również w pełni profesjonalne i płatne narzędzia, które pozwalają na dużo bardziej zaawansowany monitoring i analizy. Aby świadczyć usługi dla naszych Klientów na jeszcze wyższym poziomie, tworzymy także dedykowane rozwiązania dostępne wyłącznie dla pracowników agencji DevaGroup. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym wpisie: https://www.devagroup.pl/blog/jakich-narzedzi-uzywacie-zeby-monitorowac-dzialania-seo
Czy współpracujecie z copywriterami? Czy mogę zobaczyć próbki tekstów?
Mamy copywriterów oraz dziennikarzy współpracujących. Z zasady jednak nie przesyłamy artykułów do przejrzenia, bo bardzo łatwo można dzięki nim zweryfikować, gdzie one występują. Nasi specjaliści pisali już materiały dla wielu branż (z reguły dopasowujemy osobę piszącą do branży) i dla wielu portali takich jak np.: spidersweb.pl, interia.pl czy onet.pl. Wszystkie oczekiwania naszych klientów są zaspokajane właściwie przy pierwszych próbkach tekstów, które są szeroko omawiane z klientami często już bezpośrednio przez osobę piszącą.
Więcej na ten temat przeczytasz w naszym wpisie: https://www.devagroup.pl/blog/probki-tekstow-naszych-copywriterow
Czy wypełnicie mi wniosek o dofinansowanie np. do szkolenia?
Szkolimy między innymi z: Google Ads, Google Analytics, Pozycjonowania i nasze kompetencje to przekazywanie wiedzy właśnie z tych dziedzin. Mamy w agencji odgórny zakaz wypełniania jakichkolwiek wniosków w imieniu klientów, ponieważ nie znamy np. kryteriów przyznawania dofinansowań i z tego powodu nie możemy brać odpowiedzialności za ewentualną odmowę. Jeśli natomiast będziesz potrzebować od nas informacji dotyczących szkolenia (np. terminy, zakres, agenda, przekładowy certyfikat itd.) to takie informacje oczywiście możemy przekazać.
Dlaczego cena za banery jest taka wysoka, skoro to 1 obrazek w kilku rozmiarach?
Płacimy za jakość, profesjonalizm, umiejętności i czas poświęcony na stworzenie projektu. Płacąc więcej za bannery mamy pewność, że będą one zrobione profesjonalnie, a jakość usługi będzie na najwyższym poziomie. Wykonanie każdego rozmiaru wymaga osobnego kadrowania i ustawiania elementów, co jest czasochłonnym zajęciem.