FAQ - Najczęstsze pytania od Klientów

1Co oznacza % wyświetleń?
Udział w wyświetleniach to odsetek wyświetleń reklam w porównaniu do całkowitej liczby wyświetleń, które Twoje reklamy mogły uzyskać. Pozwala ocenić czy reklamy mogą dotrzeć do większej liczby użytkowników po zmianie stawki czy budżetu.
2Co to znaczy, że moja reklama jest na x pozycji?
Jest to kolejność wyświetlania reklamy w wynikach wyszukiwania w porównaniu z reklamami innych reklamodawców.
3Co zrobić, żeby wyświetlać się na mapach Google?
Przede wszystkim należy mieć założoną wizytówkę w Google Moja Firma, którą następnie należy aktywować w rozszerzeniach lokalizacji na koncie Google Ads. Aby wizytówka wyświetlała się jak najczęściej, powinna być aktualna i zawierać jak najwięcej informacji o firmie np. kategorie usług, godziny otwarcia, zdjęcia.
4Co zrobić, żeby zwiększyć zasięg kampanii?
- Inteligentne kampanie produktowe
- zamiast zwykłych reklam graficznych stosowanie elastycznych reklam display
- Kierowanie kampanii na różne języki ( polski , angielski)
- Dodanie rozszerzenia lokalizacji
- Stosowanie różnych dopasowań słów kluczowych
- Ustawienie dynamicznych reklam w sieci wyszukiwania - polecane szczególnie w branży e-commerce przy dużej ilości produktów
- zwiększenie budżetu kampanii
- Ustawienie kampanii w sieci reklamowej ( testowanie różnych grup idbiorców)
- Inteligentne kampanie w sieci reklamowej
- rozszerzenie zasięgu kampanii pod kątem geolokalizacji"
5Czemu w reklamie produktowej konkurencji pojawia się napis taniej
Nakładka "Taniej" jest automatycznie dodawana przez system. Google zbiera informacje o cenach i kiedy widzi, że u danego sprzedawcy aktualna cena jest dużo niższa niż ostatnio u wszystkich sprzedawców to może użyć tej nakładki. Nie dzieje się to zawsze.
6Czy kampania inteligentna ruszy bez historii konta?
Tak, na wszystkich nowych kontach już ta opcja jest dostępna.
7Czy koszt Xzł za konwersję jest dobry?
Próg wysokości kosztu konwersji, który jest optymalny zależy od branży, wartości klienta czy marży. Dlatego ustalamy go indywidualnie z klientami. W przypadku e-commerców jesteśmy w stanie mierzyć koszty i wartość zakupów, więc łatwo możemy zestawić te liczby i określić opłacalność działań. W przypadku usług ważne jest śledzenie kontaktów z firmą (mail, telefon, formularz) i określenie przez klienta czy są to wartościowe leady dla niego.
8Czy można ustawić ROAS x% bez historii konta?
Musimy mieć 15 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni w sieci wyszukiwania (pozostałe typy kampanii muszą posiadać 20 konwersji uzyskanych w ciągu ostatnich 45 dni), ale Google już w marcu 2020 zapowiedział, że strategia ROAS może być włączona od razu na koncie bez żadnych konwersji.
9Czy ROAS można zmieniać codziennie?
Można, to znaczy algorytmy dostosowują się szybko do zmiany celów oraz budżetów. Natomiast może nie być to skuteczne ze względu na okres nauki oraz opóźnienie konwersji, te dwa elementy powinniśmy uwzględniać oceniając skuteczność zmian w strategiach inteligentnego określania stawek. Pamiętajmy też, że częste zmiany mogą cofać kampanię do okresu nauki.
10Czy są jakieś współczynniki liczące krzywą stosunku budżetu do wyniku sprzedaży?
Takie szacunki można wykonać za pomocą narzędzia Planer skuteczności kampanii. Planer oszacowuje, jakie budżety kampanii przyniosą największy wzrost sprzedaży lub liczby konwersji. Możesz zmieniać również cele biznesowe i analizować jak te zmiany wpłyną na skuteczność kampanii.
11Czy warto reklamować się na brand konkurencji?
Reklamowanie się na brand konkurencji może wydawać się nieetyczne, jednak ma kilka korzyści. Pozwala na promocję mniej znanej marki, pokazanie co nas wyróżnia na tle konkurencji oraz docieranie do osób niezdecydowanych. Trzeba przy tym pamiętać, że nie wolno reklamą wprowadzać użytkownika w błąd i musi ona jednoznacznie wskazywać, że trafi on na stronę "naszą" a nie konkurencji.
12Dlaczego listy remarketingowe do remarketingu dynamicznego się nie zbierają?
Na początku należy zweryfikować czy na stronie został poprawnie wdrożony globalny tag witryny. W panelu Google Ads w zakładce Źródła danych o odbiorcach przejdź na kartę - Tag Google Ads. Tam znajdziesz informacje o stanie globalnego tagu, skuteczności parametrów oraz ewentualnych problemach z tagiem, które należy rozwiązać.
13Dlaczego najlepiej robić wpłaty budżetu raz na miesiąc
Dobra metodą jest ustalenie odowiedniego budżetu miesięcznego oraz konkretnych dat doładowań. Pozwoli nam to utrzymać stabilność w wydawanych budżetach w skali miesiąca oraz uniknięcie przerw w emisji kampanii. Wyczerpany budżet i zatrzymanie kampanii ma negatywny wpływ na pracę algorytmu.
14Dlaczego nie widzę swojej reklamy?
Przyczyn, przez które nie widzimy swojej reklamy, jest wiele. Najczęściej spotykamy się z za małym budżetem albo strategią stawek nastawioną na konwersje. Trzeba pamiętać, że system Google uczy się, którzy użytkownicy klikają reklamy i dokonują konwersji, a którzy nie i stara się ograniczyć wyświetlanie reklam tej drugiej grupie. W ten sposób optymalizowane są nasze wydatki na kampanię.
Opisaliśmy szczegółowo przyczyny braku reklamy w serii artykułów:
https://www.devagroup.pl/blog/dlaczego-nie-widze-swojej-reklamy
Nt. sieci wyszukiwania:
https://www.devagroup.pl/blog/dlaczego-nie-widze-swoich-reklam-w-sieci-wyszukiwania-google
Nt. kampanii produktowej:
https://www.devagroup.pl/blog/dlaczego-nie-widze-swojej-reklamy-produktowej
Nt. reklamy wideo:
https://www.devagroup.pl/blog/dlaczego-nie-widze-swoich-reklam-video
15Dlaczego w GA wszsytkie transakcje mam przypisane do strony płatności?
Ponieważ rozpoczyna się nowa sesja i strona płatności jest źródełem przejść na Twoją stronę po dokonaniu płatności. Aby tego uniknąć trzeba dodać strony płatności do wykluczenia witryn odsyłających.
16Dlaczego w panelu sklepu mam wiecej zamówień niż w GA?
Istnieje kilka możliwych przyczyn, przykładowe:
1. Podczas konfiguracji GA wprowadzamy filtry (np. Filtr IP, wykluczanie spamu itd.) - warto sprawdzić czy te dane są zliczane w panelu sklepu
2. Może się zdarzyć, że zanim Google Analytics zarejestruje transakcje, użytkownik może zamknąć przeglądarkę lub przejść na inną stronę - to także powoduje niezgodność.
3. Pamiętajmy o różnicach w przeglądarkach, istnieją przeglądarki w których Google Analytics może mieć błędy w przesyłaniu danych.
4. Różne wtyczki blokują wysyłanie danych do Google Analytics co powoduje brak śledzenia danych i tworzy rozbieżności."
17Jak mogę zmusić GAds żeby więcej wykręcał?
Jeżeli uważasz, że Google Ads nie generuje wystarczających wyników, możesz spróbować zwiększyć cele reklamowe (np. poprzez podniesienie ROAS, zmniejszenie docelowego CPA). Korzystaj również z zakładki Rekomendacje, usuwaj słowa kluczowe, miejsca docelowe, wyszukiwane hasła o wysokim koszcie konwersji lub bez konwersji.
18Jak ocenić czy reklama jest skuteczna?
Najważniejsze to określenie, czemu służy kampania i jakie są cele reklamowe. Następnie bierzemy pod uwagę odpowiednie statystyki i śledzimy, czy pokrywają się z oczekiwaniami. Jeśli oczekiwania są realistyczne, to dane wskażą, czy reklamy wymagają poprawek, czy też są skuteczne w obrębie kampanii.
19Jak rozliczyć fakturę z Google Ads?
Aby móc rozliczyć fakturę AdWords jako import usług musisz posiadać VAT UE - wówczas księgujesz fakturę jako import usług z Unii Europejskiej. Kwota z otrzymanej faktury jest wartością netto, która musi zostać opodatkowana zgodnie z podstawową krajową stawką VAT, czyli w Polsce 23%.
20Jak zliczać porzucone koszyki?
Jeśli chcemy mierzyć użytkowników, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie zrealizowali transakcji, możemy ustawić taki segment odbiorców w Google Analytics. Segment możemy dodać również jako listę odbiorców, którą wykorzystamy jako kierowanie w kampaniach Google Ads. Dodatkowo w Google Analytics możemy ustawić za pomocą celów całą ścieżkę zakupową. Dzięki temu łatwiej nam analizować, na którym etapie nasi użytkownicy opuszczają ścieżkę i co może powodować takie zachowanie np. za duże koszty dostawy, skomplikowany formularz z danymi osobami, niepoprawnie działająca strona na mobile itp.
21Jak zrobić tak, żeby być na 1 pozycji?
Należy ustawić strategię "docelowy udział w wyświetleniach" z opcją: na górze strony z wynikami. Jednak ta strategia nie gwarantuje nam pozyskania klientów. Jest ona nastawiona na wyświetlanie reklam na najwyższych pozycjach. Jeżeli zależy nam na konwersjach to nie powinniśmy się skupiać na tym, aby być na pierwszej pozycji, bo możemy osiągać gorsze wyniki niż przy niższych pozycjach.
22Jaki będzie optymalny budżet
Wysokość budżetu zależy od:
- branży
- konkurencji
- typu kampanii
- wybranego kierowania
Dla reklam tekstowych oraz produktowych jesteśmy w stanie wyliczyć potrzebne budżety, aby uzyskać 90% udział w wyświetleniach. Potrzebujemy tylko słowa kluczowe, na które ma być prowadzona kampania.
Dla reklam graficznych oraz wideo bardzo dużo zależy od kierowania. Możliwości jest bardzo dużo i na ten typ reklamy można wydawać dziesiątki i setki tysiący złotych. Remarketing oraz precyzyjne kierowania mogą wymagać mniejszych kwot na poziomie 1 000-10 000 zł.
23Jaki będzie ROAS kampani w 1, 2 i 3 miesiącu kampanii?
W pierwszym miesiącu bierzemy wartość ROAS z otatnich 30 dni i ROAS liczymy jako sumę wartości konwersji podzieloną przez koszt razy 100%. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć ROASu w kolejnych miesiącach, ale można prognozować, że zwiększenie liczby dostępnych danych i sygnałów, które otrzyma Google, spowoduje wzrost ROASu.
24Jakie są popularne rozmiary banerów?
Popularne rozmiary banerów to:
120x600, 336x280, 300x250, 320x50, 320x100, 336x280, 728x90, 300x600, 160x600, 970x90, 970x250, 468x60, 250x250 i 200x200.
25Jakie są rozmiary grafik do reklam elastycznych?
Wymagania:
Obraz
Format poziomy (1,91:1): 1200 × 628 (rozmiary minimalne: 600 × 314, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Kwadrat: 1200 × 1200 (rozmiary minimalne: 300 × 300, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)

Logo
Format poziomy (4:1): 1200 × 300 (rozmiary minimalne: 512 × 128, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Kwadrat: 1200 × 1200 (rozmiary minimalne: 128 × 128, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Uwaga: dodanie tylko logo w formacie poziomym może ograniczyć zasięg reklamy i nie jest zalecane."
26Kiedy można przeprowadzić pierwszą analizę skuteczności?
Wiele zależy od ruchu z kampanii - im więcej danych, tym szybciej można je weryfikować. Najcześciej jednak jest zalecane co najmniej kilka tygodni, zanim zacznie się wyciągać wnioski.
27Kiedy otrzymam fakturę za działania google ads?
Google zaleca pobierać Faktury nie wcześniej, niż 5.go dnia kolejnego miesiąca (fakturę za luty, pobierać np. 5 marca).
28Nie da sie tego zrobic taniej ?
"Opcja budżet Google Ads: Możemy zmniejszyć budżet reklamowy, ograniczając w ten sposób wydatki firmy. Warto jednak wcześniej się nad tym zastanowić ponieważ, często ograniczając budżet ograniczamy również konwersje, czyli mniej zarabiamy. Musimy zdecydować, którym aktywnym kampaniom obniżamy budżety lub wstrzymujemy całkowicie, żeby zmieścić się w nowym miesięcznym planie budżetowym. Czasem warto przesunąć budżet na najlepsze kampanie dzięki, którym zwiększymy zyski. Opcja nasza obsługa: Można. Szukając na rynku usług zawsze znajdziemy tańszą ofertę, pytanie czy warto. My jako agencja cenimy sobie nasze doświadczenie oraz know-how, stąd wynika cena za naszą obsługę. Nasi specjaliści cały czas się dokształcają, zdają egzaminy, biorą udział w szkoleniach i konferencjach. Prowadzimy kampanie dla różnych branż, dla Klientów z różnymi budżetami. "
29W jaki sposób sprawdzić czy np. trzykrotne zwiększenie budżetu może wpłynąć na ROAS?
Należy użyć narzędzia jakim jest "Planer skuteczności", który pomoże w prognozowaniu wyników.
30Z czego wynikają wysokie stawki za klika?
Strategie inteligentne realizują wybrane przez nas cele i aby je osiągnąć mogą podnieść stawki CPC. W przypadku kampanii, które nie korzystają z automatycznych stawek, wpływ na wysokie stawki CPC ma konkurencyjność słów kluczowych. Cena, jaką płacimy za kliknięcie, zależy także od jakości reklam i kontekstu wyszukiwanych słów oraz innych czynników. Jeśli reklamy i strony docelowe są niskiej jakości, CPC może być wysokie mimo braku konkurencji dla danego słowa kluczowego.
31Czy zamiast dostępu do GA/GSC mogę wysłać screeny?
Z zasady podejmujemy się analiz wyłącznie na dedykowanym dostępie do narzędzi. Nie pracujemy na eksportowanych danych oraz zrzutach ekranowych. Jeśli trzeba podpisujemy NDA/umowę o poufności a jeśli na tym etapie dostęp do danych - nam koniecznych do pracy - jest problematyczny, to wróży to niestety słabą współpracę w przyszłości. Doskonale zdajemy sobie z ważności tych danych dla Państwa, jednak z drugiej strony praca z agencją sem z ograniczonym zaufaniem rzadko wychodzi dobrze. Bardzo wysoki standard ochrony Państwa danych, nadzór Google nad naszymi działaniami (Google Ads) oraz uzyskiwane w przeszłości dostępy do danych firm takich jak Merlin, Comarch, Interia, RMF, Neo24 i wielu innych pokazują, że można nam zaufać.
1Jak długo trzeba czekać na wyniki pozycjonowania?
Niestety nie ma jednej i prostej odpowiedzi na to pytanie. Pozycjonowanie to proces długofalowy i w zależności od kondycji Twojej strony może zająć mniej lub więcej czasu. Zwykle pierwsze efekty pozycjonowania (w postaci większego ruchu na stronie, a nie tylko wzrostu pozycji w Google) są widoczne w ciągu pierwszych 2-6 miesięcy. Każda domena jest inna i zależnie od branży/swojej historii ten czas może być różny. Nasi specjaliści po wstępnej weryfikacji przedstawią dokładny plan działań i ocenią, kiedy pierwsze efekty mogą być widoczne.
2Czy każda strona wymaga audytu strony?
Tak. Przy stronie, która nie będzie miała żadnych błędów - audyt po prostu zajmie mało czasu i nie będziemy rekomendować zmian i poprawek. Z doświadczenia wiemy jednak, że takie strony nie istnieją... Przygotowanie audytu trwa w zależności od wielkości strony i jej charakterystyki od kilku do kilkudziesięciu godzin. Naturalną rzeczą jest także wykorzystanie różnego rodzaju narzędzi SEO do weryfikacji poprawności strony, natomiast to specjalista na bazie danych ocena jej kondycję i zapotrzebowanie na zmiany.
3Co konkretnie zawiera pakiet godzin w pakietach SEO?
Godziny, które są wykorzystywane w godzinach pakietowych to czas poświęcony na różnego rodzaju analizy i oceny kondycji strony. W ramach godzin zajmujemy się także analizą i oceną linków kierowanych do strony. Możemy także wprowadzić zmiany na Twojej stronie, czy zaktualizować nietypowe elementy. W zasadzie jesteśmy w stanie z budżetu godzinowego zrealizować wszystko to, co poprawi Twoją widoczność w internecie. Zwykle to specjalista ocenia jakie analizy będą potrzebne na start i skutecznie w kolejnych tygodniach będą one wpływały korzystnie na wartość strony. Pamiętaj, że godziny z Twojego pakietu nigdy nie przepadają!
4Co powinien zawierać dokument audytowy?
Przede wszystkim kompletne zalecenia optymalizacyjne tam gdzie jest to potrzebne, w drugiej kolejności zalecenia UXowe, ale my skupiamy się w 99% na kwestiach technicznych. Zapytaj nas o przykładowy spis treści dla jednego z naszych ostatnich audytów, to pokaże mniej więcej o jakim zakresie mówimy.
5Jakich narzędzi używacie do przeprowadzenia audytu?
Wykorzystujemy narzędzia takie jak DeepCrawl, Screaming Frog, SiteBulb, ahrefs, Senuto, Semstorm, Majestic, GA i GSC.
6Jakich dostępów potrzebujecie ze strony klienta, żeby przeprowadzić audyt?
Standardowo potrzebujemy dostępu do Google Analytics i Google Search Console
7Skąd pozyskujecie linki?
Pozycjonując wykorzystujemy kilka rzeczy: - to, że jesteśmy partnerem whitepressa czyli linki pozyskujemy z artykułów, - dodatkowe wsparcie zapewnia np. linkhouse, - wykorzystujemy inne zewnętrzne portale, gdzie sami uzyskujemy publikacje, - mamy też narzędzia do badania konkurencji które podpowiadają nam gdzie możemy poszukiwać nowych linków, z których korzysta konkurencja - tak by nie być w tyle. Staramy się wykorzystywać różne sposoby na pozyskiwanie linków i dbamy o to by maksymalnie rozpraszać linki tak żeby profil wyglądał naturalnie.
8Jakich narzędzi używacie, żeby monitorować działania SEO?
Google Analytics do sprawdzania faktycznego ruchu na stronie, monitoring widoczności w Semstorm i Senuto, wewnętrzny system do monitoringu pozycji konkretnych słów kluczowych.
9Czy współpracujecie z copywriterami? Czy mogę zobaczyć próbki tekstów?
Mamy copywriterów oraz dziennikarzy współpracujących. Z zasady jednak nie przesyłamy artykułów do przejrzenia, bo bardzo łatwo można dzięki nim zweryfikować gdzie one występują. Nasi specjaliści pisali już materiały dla wielu branż (z reguły dopasowujemy osobę piszącą do branży) i dla wielu portali takich jak np. spidersweb.pl interia.pl czy onet.pl. Wszystkie oczekiwania naszych klientów są zaspokajane właściwie przy pierwszych próbkach tekstów, które są szeroko omawiane z klientami często już bezpośrednio przez osobę piszącą.
1Czy wypełnicie mi wniosek o dofinansowanie np. do szkolenia?
Zajmujemy się szkoleniem z między innymi Google Ads, Analytics, pozycjonowanie i nasze kompetencje to przekazywanie wiedzy właśnie z tych dziedzin. Mamy w agencji odgórny zakaz wypełniania jakichkolwiek wniosków w imieniu klientów, ponieważ nie znamy np. kryteriów przyznawania dofinansowań i z tego powodu nie możemy brać odpowiedzialności za ewentualną odmowę. Jeśli natomiast będziesz potrzebować od nas informacji dotyczących szkolenia (np. terminy, zakres, agenda, przekładowy certyfikat itd.) to takie informacje oczywiście możemy przekazać.
3Dlaczego cena za banery jest taka wysoka, skoro to 1 obrazek w kilku rozmiarach?
Płacimy za jakość, profesjonalizm, umiejętności i czas poświęcony na stworzenie projektu. Płacąc więcej za bannery mamy pewność, że będą one zrobione profesjonalnie a jakość usługi będzie na najwyższym poziomie. Wykonaniu każdego rozmiaru wymaga osobnego kadrowania i ustawiania elementów co jest czasochłonnym zajęciem.
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991