1Co oznacza % wyświetleń?
Udział w wyświetleniach to odsetek wyświetleń reklam w porównaniu do całkowitej liczby wyświetleń, które Twoje reklamy mogły uzyskać. Pozwala ocenić czy reklamy mogą dotrzeć do większej liczby użytkowników po zmianie stawki czy budżetu. Więcej informacji na blogu:
https://www.devagroup.pl/blog/co-oznacza-wyswietlen
2Co to znaczy, że moja reklama jest na x pozycji?
Jest to kolejność wyświetlania reklamy w wynikach wyszukiwania w porównaniu z reklamami innych reklamodawców.
3Co zrobić, żeby wyświetlać się na mapach Google?
Przede wszystkim należy mieć założoną wizytówkę w Google Moja Firma, którą następnie należy aktywować w rozszerzeniach lokalizacji na koncie Google Ads. Aby wizytówka wyświetlała się jak najczęściej, powinna być aktualna i zawierać jak najwięcej informacji o firmie np. kategorie usług, godziny otwarcia, zdjęcia. Więcej informacji na blogu:
https://www.devagroup.pl/blog/google-moja-firma-jak-pojawic-sie-na-mapach-google
4Co zrobić, żeby zwiększyć zasięg kampanii?
5Dlaczego w reklamie produktowej konkurencji pojawia się napis taniej?
6Czy kampania inteligentna ruszy bez historii konta?
Tak, na wszystkich nowych kontach już ta opcja jest dostępna.
7Czy koszt X zł za konwersję jest dobry?
Próg wysokości kosztu konwersji, który jest optymalny zależy od branży, wartości klienta czy marży. Dlatego ustalamy go indywidualnie z klientami. W przypadku e-commerców jesteśmy w stanie mierzyć koszty i wartość zakupów, więc łatwo możemy zestawić te liczby i określić opłacalność działań. W przypadku usług ważne jest śledzenie kontaktów z firmą (mail, telefon, formularz) i określenie przez klienta czy są to wartościowe leady dla niego. Więcej informacji na blogu:
https://www.devagroup.pl/blog/czy-koszt-x-zl-za-konwersje-jest-dobry
8Czy można ustawić ROAS x% bez historii konta?
Musimy mieć 15 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni w sieci wyszukiwania (pozostałe typy kampanii muszą posiadać 20 konwersji uzyskanych w ciągu ostatnich 45 dni), ale Google już w marcu 2020 zapowiedział, że strategia ROAS może być włączona od razu na koncie bez żadnych konwersji.
9Czy ROAS można zmieniać codziennie?
Można, to znaczy algorytmy dostosowują się szybko do zmiany celów oraz budżetów. Natomiast może nie być to skuteczne ze względu na okres nauki oraz opóźnienie konwersji, te dwa elementy powinniśmy uwzględniać oceniając skuteczność zmian w strategiach inteligentnego określania stawek. Pamiętajmy też, że częste zmiany mogą cofać kampanię do okresu nauki.
10Czy są jakieś współczynniki liczące krzywą stosunku budżetu do wyniku sprzedaży?
11Czy warto reklamować się na brand konkurencji?
Reklamowanie się na brand konkurencji może wydawać się nieetyczne, jednak ma kilka korzyści. Pozwala na promocję mniej znanej marki, pokazanie co nas wyróżnia na tle konkurencji oraz docieranie do osób niezdecydowanych. Trzeba przy tym pamiętać, że nie wolno reklamą wprowadzać użytkownika w błąd i musi ona jednoznacznie wskazywać, że trafi on na stronę "naszą" a nie konkurencji.
Więcej na ten temat znajdziecie w artykule na naszym blogu:
https://www.devagroup.pl/blog/czy-warto-reklamowac-sie-na-brand-konkurencji
12Dlaczego listy remarketingowe do remarketingu dynamicznego się nie zbierają?
Na początku należy zweryfikować czy na stronie został poprawnie wdrożony globalny tag witryny. W panelu Google Ads w zakładce Źródła danych o odbiorcach przejdź na kartę - Tag Google Ads. Tam znajdziesz informacje o stanie globalnego tagu, skuteczności parametrów oraz ewentualnych problemach z tagiem, które należy rozwiązać.
Więcej na ten temat znajdziecie w artykule na naszym blogu:
https://www.devagroup.pl/blog/dlaczego-listy-do-remarketingu-dynamicznego-sie-nie-zbieraja
13Dlaczego najlepiej robić wpłaty budżetu raz na miesiąc?
14Dlaczego nie widzę swojej reklamy?
15Dlaczego w GA wszystkie transakcje mam przypisane do strony płatności?
16Dlaczego w panelu sklepu mam wiecej zamówień niż w GA?
Istnieje kilka możliwych przyczyn, przykładowe:
1. Podczas konfiguracji GA wprowadzamy filtry (np. Filtr IP, wykluczanie spamu itd.) - warto sprawdzić czy te dane są zliczane w panelu sklepu
2. Może się zdarzyć, że zanim Google Analytics zarejestruje transakcje, użytkownik może zamknąć przeglądarkę lub przejść na inną stronę - to także powoduje niezgodność.
3. Pamiętajmy o różnicach w przeglądarkach, istnieją przeglądarki w których Google Analytics może mieć błędy w przesyłaniu danych.
4. Różne wtyczki blokują wysyłanie danych do Google Analytics co powoduje brak śledzenia danych i tworzy rozbieżności."
Więcej informacji na blogu:
https://www.devagroup.pl/blog/dlaczego-w-panelu-sklepu-mam-wiecej-zamowien-niz-w-ga
17Jak mogę zmusić GAds żeby więcej wykręcał?
Jeżeli uważasz, że Google Ads nie generuje wystarczających wyników, możesz spróbować zwiększyć cele reklamowe (np. poprzez podniesienie ROAS, zmniejszenie docelowego CPA). Korzystaj również z zakładki Rekomendacje, usuwaj słowa kluczowe, miejsca docelowe, wyszukiwane hasła o wysokim koszcie konwersji lub bez konwersji.
18Jak ocenić czy reklama jest skuteczna?
Najważniejsze to określenie, czemu służy kampania i jakie są cele reklamowe. Następnie bierzemy pod uwagę odpowiednie statystyki i śledzimy, czy pokrywają się z oczekiwaniami. Jeśli oczekiwania są realistyczne, to dane wskażą, czy reklamy wymagają poprawek, czy też są skuteczne w obrębie kampanii.
Więcej informacji na blogu:
https://www.devagroup.pl/blog/jak-ocenic-czy-reklama-jest-skuteczna
19Jak rozliczyć fakturę z Google Ads?
Aby móc rozliczyć fakturę AdWords jako import usług musisz posiadać VAT UE - wówczas księgujesz fakturę jako import usług z Unii Europejskiej. Kwota z otrzymanej faktury jest wartością netto, która musi zostać opodatkowana zgodnie z podstawową krajową stawką VAT, czyli w Polsce 23%.
Więcej na temat płatności za kampanie Google Ads znajdziecie w artykule na naszym blogu:
https://www.devagroup.pl/blog/jak-placic-za-kampanie-google-ads
20Jak zliczać porzucone koszyki?
Jeśli chcemy mierzyć użytkowników, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie zrealizowali transakcji, możemy ustawić taki segment odbiorców w Google Analytics. Segment możemy dodać również jako listę odbiorców, którą wykorzystamy jako kierowanie w kampaniach Google Ads. Dodatkowo w Google Analytics możemy ustawić za pomocą celów całą ścieżkę zakupową. Dzięki temu łatwiej nam analizować, na którym etapie nasi użytkownicy opuszczają ścieżkę i co może powodować takie zachowanie np. za duże koszty dostawy, skomplikowany formularz z danymi osobami, niepoprawnie działająca strona na mobile itp.
Więcej na temat porzuconych koszyków znajdziecie w artykule na naszym blogu:
https://www.devagroup.pl/blog/porzucone-koszyki-to-nie-porzuceni-klienci
21Jak zrobić tak, żeby być na 1 pozycji?
Należy ustawić strategię "docelowy udział w wyświetleniach" z opcją: na górze strony z wynikami. Jednak ta strategia nie gwarantuje nam pozyskania klientów. Jest ona nastawiona na wyświetlanie reklam na najwyższych pozycjach. Jeżeli zależy nam na konwersjach to nie powinniśmy się skupiać na tym, aby być na pierwszej pozycji, bo możemy osiągać gorsze wyniki niż przy niższych pozycjach.
22Jaki będzie optymalny budżet
Wysokość budżetu zależy od:
- branży
- konkurencji
- typu kampanii
- wybranego kierowania
Dla reklam tekstowych oraz produktowych jesteśmy w stanie wyliczyć potrzebne budżety, aby uzyskać 90% udział w wyświetleniach. Potrzebujemy tylko słowa kluczowe, na które ma być prowadzona kampania.
Dla reklam graficznych oraz wideo bardzo dużo zależy od kierowania. Możliwości jest bardzo dużo i na ten typ reklamy można wydawać dziesiątki i setki tysiący złotych. Remarketing oraz precyzyjne kierowania mogą wymagać mniejszych kwot na poziomie 1 000-10 000 zł. Więcej informacji na blogu:
https://www.devagroup.pl/blog/kampania-google-ads-jaki-bedzie-optymalny-budzet
23Jaki będzie ROAS kampani w 1, 2 i 3 miesiącu kampanii?
W pierwszym miesiącu bierzemy wartość ROAS z otatnich 30 dni i ROAS liczymy jako sumę wartości konwersji podzieloną przez koszt razy 100%. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć ROASu w kolejnych miesiącach, ale można prognozować, że zwiększenie liczby dostępnych danych i sygnałów, które otrzyma Google, spowoduje wzrost ROASu.
24Jakie są popularne rozmiary banerów?
Popularne rozmiary banerów to:
120x600, 336x280, 300x250, 320x50, 320x100, 336x280, 728x90, 300x600, 160x600, 970x90, 970x250, 468x60, 250x250 i 200x200.
25Jakie są rozmiary grafik do reklam elastycznych?
Wymagania:
Obraz
Format poziomy (1,91:1): 1200 × 628 (rozmiary minimalne: 600 × 314, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Kwadrat: 1200 × 1200 (rozmiary minimalne: 300 × 300, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Logo
Format poziomy (4:1): 1200 × 300 (rozmiary minimalne: 512 × 128, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Kwadrat: 1200 × 1200 (rozmiary minimalne: 128 × 128, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Uwaga: dodanie tylko logo w formacie poziomym może ograniczyć zasięg reklamy i nie jest zalecane."
26Kiedy można przeprowadzić pierwszą analizę skuteczności?
27Kiedy otrzymam fakturę za działania google ads?
Google zaleca pobierać Faktury nie wcześniej, niż 5.go dnia kolejnego miesiąca (fakturę za luty, pobierać np. 5 marca).
28Nie da sie tego zrobic taniej ?
Opcja budżet Google Ads: Możemy zmniejszyć budżet reklamowy, ograniczając w ten sposób wydatki firmy. Warto jednak wcześniej się nad tym zastanowić ponieważ, często ograniczając budżet ograniczamy również konwersje, czyli mniej zarabiamy. Musimy zdecydować, którym aktywnym kampaniom obniżamy budżety lub wstrzymujemy całkowicie, żeby zmieścić się w nowym miesięcznym planie budżetowym. Czasem warto przesunąć budżet na najlepsze kampanie dzięki, którym zwiększymy zyski.
Opcja nasza obsługa: Można. Szukając na rynku usług zawsze znajdziemy tańszą ofertę, pytanie czy warto. My jako agencja cenimy sobie nasze doświadczenie oraz know-how, stąd wynika cena za naszą obsługę. Nasi specjaliści cały czas się dokształcają, zdają egzaminy, biorą udział w szkoleniach i konferencjach. Prowadzimy kampanie dla różnych branż, dla Klientów z różnymi budżetami.
Więcej na blogu tutaj:
https://www.devagroup.pl/blog/nie-da-sie-tego-zrobic-taniej
29W jaki sposób sprawdzić czy np. trzykrotne zwiększenie budżetu może wpłynąć na ROAS?
Należy użyć narzędzia jakim jest "Planer skuteczności", który pomoże w prognozowaniu wyników.
30Z czego wynikają wysokie stawki za klika?
31Czy zamiast dostępu do GA/GSC mogę wysłać screeny?
Z zasady podejmujemy się analiz wyłącznie na dedykowanym dostępie do narzędzi. Nie pracujemy na eksportowanych danych oraz zrzutach ekranowych. Jeśli trzeba podpisujemy NDA/umowę o poufności a jeśli na tym etapie dostęp do danych - nam koniecznych do pracy - jest problematyczny, to wróży to niestety słabą współpracę w przyszłości. Doskonale zdajemy sobie z ważności tych danych dla Państwa, jednak z drugiej strony praca z agencją sem z ograniczonym zaufaniem rzadko wychodzi dobrze. Bardzo wysoki standard ochrony Państwa danych, nadzór Google nad naszymi działaniami (Google Ads) oraz uzyskiwane w przeszłości dostępy do danych firm takich jak Merlin, Comarch, Interia, RMF, Neo24 i wielu innych pokazują, że można nam zaufać.
Więcej na naszym blogu:
https://www.devagroup.pl/blog/jakich-dostepow-potrzebujecie-ze-strony-klienta-zeby-przeprowadzic-audyt