Dlaczego najlepiej robić wpłaty budżetu Google Ads raz na miesiąc?

Karolina Kawulka
Karolina Kawulka
Archiwum 12.2021
 
Dlaczego najlepiej robić wpłaty budżetu Google Ads raz na miesiąc?

Dlaczego najlepiej robić wpłaty
budżetu Google Ads raz na miesiąc?

Płatności ręczne to jedna z form doładowywania budżetów kont reklamowych Google Ads, która jest jeszcze dostępna na niektórych kontach. O czym warto pamiętać, jeśli dalej korzystamy z tej formy opłat i nie przeszliśmy na automatyczne płatności?

Nowe konta reklamowe – formy płatności

Zakładając nowe konto reklamowe, niestety nie będziesz mógł już wybrać jako sposobu płatności – płatności ręcznych. Część Klientów pamięta o takiej możliwości i często zadaje pytania, jak wrócić do opcji samodzielnego przelewania pieniędzy na konto reklamowe. Niestety obecnie jest to niemożliwe, chyba że mamy do czynienia z kontem założonym przed zmianami w Google. Część użytkowników w dalszym ciągu korzysta z tego rozwiązania. Warto pamiętać o kilku aspektach, o których przeczytasz w dalszej części wpisu.

Obecnie zakładając nowe konto reklamowe Google Ads mamy do wyboru różne formy płatności. Zależą one od wybranej waluty oraz kraju. Listę dostępnych form znajdziemy w narzędziu Google.

Płatności ręczne

Jeśli dalej korzystasz ze starej metody doładowywania budżetu Google Ads, pamiętaj o systematyczności. Przy płatnościach ręcznych ważne jest to, aby nie doprowadzić do sytuacji, w której nie będzie dostępnych środków na koncie i kampanie zostaną zatrzymane. Niestety w przypadku braku środków na koncie Google Ads, system nie może dalej wyświetlać reklam, a co za tym idzie zaciągać środków z pustego konta z wyrównaniem na przyszłość. Opcja debetu jest niedostępna.

Jeśli skończy się budżet, który został przelany, kampanie zostaną wstrzymane, do czasu aż pojawią się nowe środki. Sytuacja, w której doprowadzimy do braku budżetu to nie tylko konsekwencje w postaci tego, że nasze reklamy nie będą się wyświetlać i nie będziemy przyprowadzać potencjalnych klientów na naszą stronę. Tracimy leady, konwersje, przychody. Dodatkowo musimy pamiętać, że w czasie, kiedy kampanie są nieaktywne, nie dostarczamy do systemu danych, na których uczą się nasze algorytmy. Czas, w którym osiągną pełen etap nauki, może się wydłużyć lub ponownie będziemy musieli czekać, aż wyniki wrócą do poziomu, jaki przedstawiały przed wstrzymaniem wyświetlania.

Przykład: kampania z brakiem regularnych wpłat budżetu

Kiedy doładowywać konto?

Najlepszym rozwiązaniem jest przygotowanie stałego zlecenia, które comiesięcznie doładowuje nam konto środkami na nowy miesiąc kampanii. Możemy ustalić przelewy na początku lub na końcu danego miesiąca, aby mieć pewność, że zachowamy ciągłość budżetu na koncie.

Dzielenie budżetu na mniejsze części i dokonywanie kilku przelewów podczas miesiąca może doprowadzić to tego, że nasze konto i tak nie zachowa ciągłości wyświetlania reklam. Powinniśmy mieć świadomość, że system Google może przekroczyć wydatki budżetu dziennego i w danym dniu wydać więcej. Dlatego, jeśli obliczyliśmy, że nasz przelew w teorii wystarczy na 7 dni, w praktyce może się okazać, że się pomyliliśmy. Na przykład skończymy tydzień z weekendem, w którym nasze reklamy nie będą się wyświetlać. Ważne jest również, aby pamiętać, że przelew ręczny nie pojawi się od razu na koncie, musi on zostać zaksięgowany. Zazwyczaj środki na koncie pojawiają się w ciągu 1-2 dni roboczych.

Rozwiązaniem dla osób, które zapominają i chcą ułatwić sobie temat doładowywania budżetu jest możliwość zmiany formy płatności na płatności automatyczne. Musimy jednak pamiętać, że nie będziemy już mogli wrócić do płatności ręcznych na koncie. Szerzej o formach płatności w Google Ads pisaliśmy tutaj.

Karolina Kawulka
SEM Expert. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. Uwielbia pracę z kampaniami głównie dla branży e-commerce. Chętnie wykorzystuje Google Tag Managera w codziennej pracy. Z zamiłowania podróżniczka.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry