Jak płacić za kampanię Google Ads?

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
17 lipca 2020
 

Jak płacić za kampanię


Google Ads?

Rozpoczynając działania w Google Ads, musimy zastanowić się nad wyborem metody płatności. To istotna kwestia już na samym początku, ponieważ zmiana sposobu płatności wymaga kontaktu z pomocą Google.

W Google dostępne są różne sposoby dokonywania płatności: płatności automatyczne, płatności ręczne oraz fakturowanie miesięczne. Trzeba jednak pamiętać, że ustawienia płatności różnią się dla poszczególnych krajów. Od pewnego czasu nowe konta reklamowe Google Ads z rozliczeniem w Polsce i polskiej walucie nie mogą korzystać z płatności ręcznych czyli opłacania kosztów w formie przedpłaty. Jeśli ustawimy płatności na inny kraj oraz walutę, dostępne formy płatności mogą być inne niż w Polsce, co można szybko sprawdzić w Narzędziu opcji płatności.

Podsumowując, mamy do dyspozycji płatności automatyczne i fakturowanie miesięczne, a dostępnymi formami płatnościami są karty kredytowe i debetowe oraz zastępcza karta kredytowa.

Płatności automatyczne

Zdecydowanie najpopularniejszą metodą są płatności automatyczne, ponieważ gwarantują ciągłą emisję reklam. Płatność taka jest pobierana po wyświetleniu reklamy lub po 30 dniach od ostatniego obciążenia albo gdy wydatki na koncie osiągną próg płatności. Można także dokonać płatności samodzielnie w dowolnym czasie. Próg płatności to koszt po osiągnięciu którego zostanie naliczona płatność. Na początku jest to kwota podana na stronie Podsumowanie, ale kwota ta jest podnoszona, jeśli próg płatności zostanie osiągnięty przed upływem 30 dniowego okresu rozliczeniowego.
Płatność automatyczna to forma płatności, która wymaga czasem uwagi, ponieważ płatność może zostać odrzucona przez bank. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest dodanie zastępczej karty kredytowej, z której środki zostaną pobrane, jeśli podstawowa forma płatności będzie niedostępna.

 

Fakturowanie miesięczne

Jeśli firma spełni wymogi, może korzystać z fakturowania miesięcznego Google. Ta metoda płatności jest stosowana przez dużych reklamodawców, a w szczególności przez agencje reklamowe, które prowadzą kampanię reklamową swoich klientów. Wymogi jakie muszą zostać spełnione to:

  • Firma musi być zarejestrowana od co najmniej roku.
  • Firma musi mieć od co najmniej roku aktywne konto Google Ads, dobrą historię płatności, dobrą historię przestrzegania zasad i prawidłowe saldo.
  • Miesięczne wydatki wyniosły co najmniej 5 tys. USD w ciągu dowolnych trzech z ostatnich 12 miesięcy.

Rozwiązanie pozwala emitować reklamy, za które otrzymamy fakturę miesięczną zwykle do piątego dnia roboczego każdego miesiąca. Fakturę można opłacić przelewem lub czekiem. Więcej informacji o zgłoszeniu się do fakturowania miesięcznego znajdziemy pod tym linkiem.

Przy okazji płatności warto wspomnieć, że podatek VAT nie jest doliczany do płatności na koncie Google Ads, a każdy reklamodawca ma obowiązek samodzielnie rozliczyć VAT.

Sposób, w jaki rozliczamy się z Google, to temat, nad którym musimy się zastanowić na wczesnym etapie działań w Google Ads. Po wyłączeniu płatności ręcznych na nowych kontach, dostępnych opcji jest mniej, ale zapewniają one ciągłe wyświetlanie się naszych reklam w Google Ads.

 

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 4,56 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991