Google Analytics

« Back to Glossary Index

Google Analytics to rozbudowane i najpopularniejsze na świecie narzędzie służące do analityki internetowej. Dzięki temu rozwiązaniu możemy sprawdzić, ilu użytkowników korzysta ze strony obecnie, jak zmienia się liczba odwiedzin w czasie, a także monitorować skuteczność prowadzonych działań marketingowych. Narzędzie daje analitykom bardzo duże możliwości. Może być wykorzystywane na komercyjnych witrynach – jest ono dostępne dla każdego za darmo.

Sekcja tło

Oddaj swoją stronę w ręce ekspertów

Rozpoczęcie korzystania z Google Analytics

Żeby zacząć używać GA, musimy najpierw założyć konto Google. Wchodzimy na stronę https://analytics.google.com/ i klikamy „Rozpocznij pomiary”. Następnie podajemy nazwę konta, nazwę usługi (np. adres strony) i przechodzimy dalej. Musimy wyrazić niezbędne zgody i wówczas znajdziemy się już w panelu GA. Żeby pojawiły się tam dane o naszej stronie i jej użytkownikach, najpierw trzeba umieścić w witrynie kod śledzenia. W tym celu klikamy „Utwórz nowe konto”. Przed 1 listopada kod śledzenia znajdował się w „Administracji” w opcji „Informacje o śledzeniu”. Jednak od tego dnia dostępne jest Google Analytics 4, czyli nowa wersja tego narzędzia. Na miejscu „Informacji o śledzeniu” pojawiła się pozycja „Strumienie danych”. Po kliknięciu niej, należy wybrać jeden ze strumieni, tj. internet, iOS lub Android. Następnie pojawi się okno z wieloma opcjami konfiguracyjnymi, a wśród nich dwa sposoby na wdrożenie kodu Google Analytics, mianowicie:

  • Korzystając z Google Tag Manager – ta metoda jest sugerowana użytkownikom, którzy znają to narzędzie.
  • Używając kodu Global Site Tag – należy wstawić ten kod w sekcji <head> strony.

Po wdrożeniu kodu, Google Analytics rozpocznie zbieranie danych.

Sekcja tło

Chcesz poznać Google Analytics lepiej? Skorzystaj z wiedzy specjalistów

Funkcje w Google Analytics

Za pomocą GA można uzyskać wiele informacji o zachowaniu użytkowników strony WWW czy aplikacji. Jest to narzędzie wykorzystywane w branży e-commerce, jak i w przypadku stron firmowych, informacyjnych i w zasadzie wszystkich innych. Dzięki GA można zdobyć wiedzę na temat:

  • liczby użytkowników przeglądających aktualnie stronę WWW,
  • liczby internautów, którzy odwiedzili stronę WWW w danym okresie,
  • procentu użytkowników, którzy zakończył wizytę w witrynie wyłącznie na jednej stronie serwisu (wskaźnik bounce rate),
  • liczby odwiedzających serwis, którzy weszli na kluczową dla właściciela podstronę, np. w zakładkę składania zamówienia,
  • danych demograficznych internautów przeglądających stronę – takich jak wiek czy płeć,
  • zainteresowań odwiedzających,
  • statystyk skuteczności kampanii marketingowych – korzystając z tzw. UTM-ów,
  • szukanych przez użytkowników informacji za pomocą wewnętrznej wyszukiwarki znajdującej się na stronie,
  • niektórych danych z Search Console,
  • niektórych danych z Google Ads.

Dzięki GA można śledzić ruch na stronie, badać skuteczność marketingu, SEO, a także udostępniać te dane zainteresowanym kampaniami reklamowymi w serwisie. To narzędzie analityczne jest wciąż rozwijane – pojawiają się kolejne funkcje, które zwiększają jego możliwości.

« Wróć do słownika pojęć SEO/SEM/e-marketing
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991